  • 11. Data: 2007-01-17 01:32:48
    Temat: Re: Szerokość przejść w sklepach
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    news:eojjtc$60v$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Ale jakie znaczenie dla klienta który zwalił towar ma to że pracodawca
    > wobec pracowników nie przestrzega przepisów bhp?

    W tym akurat wypadku bardziej obchodzi go to, że gdyby nie musiał
    przeciskać się z torbami między regałami a (częsta sytuacja) porozstwianymi
    na środku np. paletami, to i by towaru nie strącił i sprawy by nie było. Ja
    na miejscu klienta też bym się nie poczuwał, tym bardziej, że w sklepach
    towary są często poustawiane w kilku warstwach na samym skraju półek i
    zwalić coś takiego wcale nie jest trudno.

  • 12. Data: 2007-01-17 01:40:58
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > Ale szerokości przejścia tu nie ma nic do rzeczy. Towar powinien być tak
    > ułożony, by nie spadał. Klient zaś ma nie włazić tam, gdzie widzi, że się
    > nie zmieści.
    Znaczy się co? Uważasz, że jeśli klient spacerujący w części
    przeznaczonej do obsługi klienta, wejdzie między półki a paletę w "przesmyk"
    o szerokości 1 metra i w sposób nieumyślny strąci towar, to jest to jego
    wina?
    Sklep ma obowiązek tak zorganizować sprzedaż aby spełniać obowiązujące
    normy. Jeśli oszczędzali na powieszchni, to niech teraz towar noszą w
    kartonach, a nie wożą na paletach, lub uzupełniają braki w godzinach
    zamknięcia.
    Mi też podczas zakupów w castoramie na stoisku z lampami "udało" się
    stłuc niechcący żarówki halogenowe, które były wywieszone na wieszaku niczym
    na choince w samym przejściu, jednak ponieważ to normalny sklep, to obsługa
    przeprosiła mnie za zajście i nikt o zapłacie za towar (kilkanaście zł)
    nawet nie wspomniał.

  • 13. Data: 2007-01-17 06:12:23
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Marcin Wasilewski napisał(a):

    > Ja na miejscu klienta też bym się nie poczuwał, tym
    > bardziej, że w sklepach towary są często poustawiane w kilku warstwach
    > na samym skraju półek i zwalić coś takiego wcale nie jest trudno.

    Ale to całkiem inna rzecz.
    W normalnym kraju nie byłoby przepisów ustanawiających jaki mają być ten
    odstęp. Sklep przegrałby z klientami klika procesów o zwrot pieniędzy za
    zwrot wartości potłuczonych towarów ewentualnie o odszkodowanie za to że
    komuś coś się zwali na głowę i sam, bez żądnych uregulowań stawiałby
    wszystko w takich odległościach by mógł tam przejść nawet słoń.

    --
    @2007 Johnson

  • 14. Data: 2007-01-17 14:51:06
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > niczym na choince w samym przejściu, jednak ponieważ to normalny sklep, to
    > obsługa przeprosiła mnie za zajście i nikt o zapłacie za towar

    Coś w tymstylu zdziwiło mnie w Dublinie w sklepie Penneys (z ciuchami),
    ludzie łaża przeciskaja sięz torbami zwalaja towar na podłoge (czasem depczą
    po nim) i nikt z klientów i obsługi się tym nie przejmuje. Pod koniec dni
    obsługa wszystko sprząta i układa. Po prostu ewentualne straty są
    wkalkulowane w koszty eksploatacji sklepów.

    Pozdrawiam Przemek

  • 15. Data: 2007-01-17 19:14:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]

    > do obsługi klienta, wejdzie między półki a paletę w "przesmyk" o szerokości 1
    > metra i w sposób nieumyślny strąci towar, to jest to jego wina?

    Nie. Chyba, ze jest ponadgabarytowy i ma metr dwadzieścia przekroju. Natomiast
    będzie odpowiadał za postrącanie towaru, jak się uprze przejść między półkami
    przez szparę.

> [...]
    > Jeśli oszczędzali na powieszchni, to niech teraz towar noszą w kartonach, a
    > nie wożą na paletach, lub uzupełniają braki w godzinach zamknięcia.

    Dokładanie tak, ale i te normy określają sensownie pewne parametry. Stojak w
    przejściu jest błędem, ale to nie znaczy, ze klient ma prawo wywracać półki, bo
    on postanowił akurat skosem przez sklep przejść.

  • 16. Data: 2007-01-17 19:40:06
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Tue, 16 Jan 2007 17:36:16 +0100, Johnson napisał(a):

    > Dlaczego nie uważasz, że jest bzdurą regulowanie odstępów miedzy półkami
    > w sklepach?

    Droga ucieczki, ewakuacyjna - choćby na ten przykład. Skoro masz wymogi
    dotyczące szerokości drzwi, schodów, korytarzy, natężenia oświetlenia,
    drugiego wyjścia itp itd - to dlaczego nie miałaby być uregulowana
    szerokość odstępów pomiędzy regałami sklepowymi?
    Obstawiam że jest to sprecyzowane w normach dotyczących budynków
    użyteczności publicznej - to jak wyżej podane przykładowe wymogi.

  • 17. Data: 2007-01-17 20:46:58
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Artur wrote:
> [...]
    > drugiego wyjścia itp itd - to dlaczego nie miałaby być uregulowana
    > szerokość odstępów pomiędzy regałami sklepowymi?

    Ale tylko w przypadku odstępów ewakuacyjnych ;)

    -------------------+
    -------------------+

  • 18. Data: 2007-01-18 08:59:55
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Artur napisał(a):

> [...]
    > Obstawiam że jest to sprecyzowane w normach dotyczących budynków
    > użyteczności publicznej - to jak wyżej podane przykładowe wymogi.

    Idąc twoim tokiem rozumowania, pewnie się nie zdziwisz jak w końcu
    ustawodawca uzna za celowe uregulowanie tego gdzie może stać łóżko w
    którym śpisz. Też dla twojego dobra, by jak będzie pożar miał łatwo uciekać.

    --
    @2007 Johnson

  • 19. Data: 2007-01-19 19:46:48
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Thu, 18 Jan 2007 09:59:55 +0100, Johnson napisał(a):

    > Idąc twoim tokiem rozumowania,

    Nie moim tokiem - są normy, wymogi które należy zachować już na etapie
    opracowywania projektu i na etapie w którym zdobywa się np. pozwolenie na
    budowę. Projekty opracowywane są na podstawie norm, uzgodnień,
    przeznaczenia danego obiektu przez projektantów. Następnie taki projekt
    sprawdza np. mgr inż. pod katem obliczeń, zgodności z przepisami
    branżowymi, normami. Następnie tak sprawdzony projekt jest zatwierdzany
    przez jeszcze innego mgr inż.

    W zależności od przeznaczenia obiektu - tutaj chodzi o sklep, gdzie zakupy
    dokonać może każdy klient, i w obiekcie może przebywać duża grupa
    ludzi/klientów - muszą być zachowane wszystkie normy - od norm budowlanych,
    po przeciw-pożarowe. Te ostatnie są najbardziej "upierdliwe" dla
    właścicieli obiektów. I nie ma się co dziwić - pamiętasz historyczny już
    koncert w gdańskiej sali? Sprawa z wejściem ewakuacyjnym.

    > pewnie się nie zdziwisz jak w końcu ustawodawca uzna za celowe uregulowanie
    > tego gdzie może stać łóżko w którym śpisz. Też dla twojego dobra, by jak
    > będzie pożar miał łatwo uciekać.

    Nie znam zamiarów ustawodawców. Ale patrząc na historię i wprowadzane
    obostrzenia jeszcze sporo można wprowadzić do "budowlanki" w sektorze
    budowy domów mieszkalnych. Co prawda nie sądzę by ktokolwiek wpadł na
    pomysł regulacji umiejscowienia łóżka - ale kto wie ;)))

    Po Twoim poście, chciałbym Ci tylko przypomnieć że prócz wszelkiej maści
    kodeksów (z twojej branży) - są inne wymagania prawne, techniczne które
    należy wykonywać, respektować i stosować - dla dobrze pojętego ogółu, osób
    które mogą w takich obiektach przebywać.