  • 1. Data: 2007-01-16 09:31:34
    Temat: Oszust na allegro
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    Witam,

    kupiłem prezenter na Allegro:

    http://allegro.pl/item148988173_labtec_presenter_wsk
    aznik.html

    Dostałem go, ale nie działał. Sprzedawca przez e-maila chciał mi wmówić, że
    on działa, ale on nie działa. Chciałem odesłać, ale sprzedawca ma wyłączony
    telefon i nie odpowiada na e-maile. Mam wrażenie, że zostanę ze sprzętem
    zepsutym :(

    Co mogę robić, jak odzyskać pieniądze?

    --
    Jego Ponurość Tristan

  • 2. Data: 2007-01-16 18:12:57
    Temat: Re: Oszust na allegro
    Od: "Michał Trych" <m...@U...pl>

    > Co mogę robić, jak odzyskać pieniądze?

    Pisz do alegro, poczekaj na kontakt, pisz drugi raz, napisz kolesiowi ze
    idziesz na policje, patrz kiedy sie logowal na alegro i idz na policje jak
    to nic nie da.
    Mialem lepszy numer na alegro - juz drugi miesiac sprawa w toku, musze sie
    wybrac na komende...
    pozdrawiam
    michal trych

  • 3. Data: 2007-01-16 18:57:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Policja w tym wypadku nic nie da. Bo to wygląda na czysto cywilną sprawę. Poza
    tym nie wiadomo, czy faktycznie urządzenie jest uszkodzone, czy może nie chce
    akurat działać w Twoim komputerze. No bo nie za bardzo wynika z tego opisu w
    aukcji, jakie są wymagania sprzętowe. Zwłaszcza, ze nie ma tu wzmianki, z jakimi
    to ma współpracować programami. Wydaje mi się, ze zostaje Ci pozew cywilny albo
    po prostu negatywny komentarz choćby za brak kontaktu..

  • 4. Data: 2007-01-17 00:21:14
    Od: Andrzej <w...@w...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > ze nie ma tu wzmianki, z jakimi to ma współpracować programami. Wydaje
    > mi się, ze zostaje Ci pozew cywilny albo po prostu negatywny komentarz

    Sprzętowe nie, ale pisze jakie programy obsługuje.
    "- obsługa Microsoft PowerPoint (ale także domyślnej przeglądarki zdjęć
    w Windows XP), "

    Może tu pies pogrzebany ?

    Andrzej

  • 5. Data: 2007-01-20 01:26:26
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 17 stycznia 2007 01:21
    (autor Andrzej
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <eojqc0$hjo$3@nemesis.news.tpi.pl>):

    > Sprzętowe nie, ale pisze jakie programy obsługuje.
    > "- obsługa Microsoft PowerPoint (ale także domyślnej przeglądarki zdjęć
    > w Windows XP), "
    > Może tu pies pogrzebany ?

    Sprawdzałem na PP i XP. Nie działa. Sprawdzałem również na innych
    systemach. Sam odbiornik jest wykrywany, ale nie wysyła do systemu żadnych
    sygnałów. Testowałem na wielu komputerach. Ewidentnie jest uszkodzony albo
    nadajnik albo część odbiorcza odbiornika.

    http://tristan.b7.pl/index.php/Prywatne/Prezenter

    --
    Jego Ponurość Tristan

  • 6. Data: 2007-01-20 01:28:25
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 16 stycznia 2007 19:57
    (autor Robert Tomasik
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <eojbln$d3p$1@inews.gazeta.pl>):

    > Policja w tym wypadku nic nie da. Bo to wygląda na czysto cywilną sprawę.

    czyli można wyłudzać kasę od ludzi bezkarnie? Bo jak założyć sprawę cywilną
    na 80zł. Przecież to kpina!

    > Poza tym nie wiadomo, czy faktycznie urządzenie jest uszkodzone, czy może
    > nie chce akurat działać w Twoim komputerze.

    Nie, testowałem na wielu.

    > No bo nie za bardzo wynika z
    > tego opisu w aukcji, jakie są wymagania sprzętowe. Zwłaszcza, ze nie ma tu
    > wzmianki, z jakimi to ma współpracować programami.

    Testowałem zgodnie z instrukcją i zgodnie z wymaganiami na pudełku.

    > Wydaje mi się, ze
    > zostaje Ci pozew cywilny

    Na kwotę 90zł? Pewnie koszty sądowe są większe :(

    > albo po prostu negatywny komentarz choćby za brak
    > kontaktu..

    i 90zł w plecy?

    --
    Jego Ponurość Tristan

  • 7. Data: 2007-01-21 03:09:27
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 20.01.2007 Tristan <n...@s...pl> napisał/a:
    > czyli można wyłudzać kasę od ludzi bezkarnie? Bo jak założyć sprawę cywilną
    > na 80zł. Przecież to kpina!

    Nie masz dowodów, że to wyłudzenie.

    > Na kwotę 90zł? Pewnie koszty sądowe są większe :(

    No i co z tego, że na 90zł? Wolałbyś wtopić więcej? :) A koszty sądowe
    będą zapewne zasądzone od strony przegranej. Jak już to spora strata
    czasu. Zresztą niewykluczone, że się gość opamięta wcześniej.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2007-02-26 07:08:00
    Od: "Michal" <n...@j...pl>

    Zglos to przedstawicela allegro.
    Z tego co pamietam do 300 zl allegro odpowiada za tranzakcje - poczytaj
    najlepiej regulamin allegro.

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2007-02-27 18:20:35
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 26 lutego 2007 08:08
    (autor Michal
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <eru0j7$shn$1@nemesis.news.tpi.pl>):

    > Zglos to przedstawicela allegro.
    > Z tego co pamietam do 300 zl allegro odpowiada za tranzakcje - poczytaj
    > najlepiej regulamin allegro.

    Allegro się wypięło... Jak zwykle... Monopol zobowiązuje.

    --
    Jego Ponurość Tristan

  • 10. Data: 2007-02-28 07:22:30
    Od: "Michal" <n...@j...pl>

    Witam,

    jest Rzecznik Ochrony Praw Konsumenta - od niego bym rozpoczal

    > Allegro się wypięło... Jak zwykle... Monopol zobowiązuje.

    http://allegro.pl/help_item.php?tid=45&item=126&zoom
    =N