  • 51. Data: 2008-07-08 16:15:22
    Temat: Re: Światła mijania przez cały rok
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Rentier" <r...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:g503fu$9vi$1@news.dialog.net.pl...

    > Nie wciskałem, to moje słowa - tylko tytułem uzupełnienia tematu
    > statystyk:-)
    > R.

    Cytowaleś wypowiedź nie moją ale pod moim szyldem ;-). Może obrazić się
    prawdziwy autor tego cytatu, bo mi to dynda ;-)
    --
    Maluch

  • 52. Data: 2008-07-08 16:38:01
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 8 Jul 2008 18:15:22 +0200, Maluch napisał(a):

    > Cytowaleś wypowiedź nie moją ale pod moim szyldem ;-). Może obrazić się
    > prawdziwy autor tego cytatu, bo mi to dynda ;-)

    Nie czuję się urażony. Szczególnie że to co pisał niestety jest prawdą
    - wszystkie poważniejsze wypadki samochodowe jakie miałem w rodzinie lub
    wśród znajomych były związane z alkoholem - pocieszające jest to że
    większość moich szwagrów już straciła prawko (często za jeżdżenie po pijaku
    rowerem - policja w moich rejonach kosiła takich hurtowo).

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 53. Data: 2008-07-08 16:42:33
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:iuznzyt28l64.1lc072g12jrhn.dlg@40tude.net...

> [...]
    > pijaku
    > rowerem - policja w moich rejonach kosiła takich hurtowo).

    To teraz musisz szwagrów wozić i z czego tu się cieszyć ;-)?
    --
    Maluch

  • 54. Data: 2008-07-08 17:10:30
    Od: Rentier <r...@i...pl>

  • 55. Data: 2008-07-08 17:28:10
    Od: Rentier <r...@i...pl>

    Maluch pisze:

    > Cytowaleś wypowiedź nie moją ale pod moim szyldem ;-). Może obrazić się
    > prawdziwy autor tego cytatu, bo mi to dynda ;-)

    No tak, szyldy się omsknęły;-)
    R.

  • 56. Data: 2008-07-08 18:01:52
    Od: Rentier <r...@i...pl>

    Maluch pisze:
    > To teraz musisz szwagrów wozić i z czego tu się cieszyć ;-)?
    wozić to nic, ale jak im odmówić pożyczenia auta:-)
    R.

  • 57. Data: 2008-07-08 19:06:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Jul 2008, szerszen wrote:

    > oczywiscie caly wywod godny nelixa

    Cóż, tak jest.

    > zrozum tylko jedno ze ty ty zakladasz ze nagle kierowcy przestana dostrzegac
    > przedmioty nieoswietlone, co jest po prostu bzdura,

    Oczywiście nie przestaną.
    Zmniejszą margines zapasu "bo może pojechać coś nieoświetlonego".

    > swoatla pomagaja

    No i tyle.

    [...]
    > masz ulamek sekundy na zerkniecia w lusterka czy przed siebie i zdecydowanie
    > jaki manewr bedziesz wykonywal, czy w ktora strone uciekal, w takim przypadku
    > z duzo wiekszym prawdopodobienstwem dostrzezesz samochod z wlaczonymi
    > stwiatlami, niz bez
    >
    > wiem wiem, znowu sobie wybieram

    :)
    Przecież ja NIE ZAPRZECZAM że SAMOCHÓD widać bardziej/lepiej.
    Uważam jedynie za właściwą opinię, że jeśli zostanie powiększony
    "zapas bezpieczeństwa", to zostanie on wykorzystany.
    Problem w tym, że w omawianym przypadku owo zmniejszanie marginesu
    może być śmiertelne dla niektórych pieszych.

    > jezdze na swiatlach od bardzo dawna, wole byc bardziej widoczny, niz tylko
    > wystarczajaco widoczny

    Ba... nie tylko Ty ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 58. Data: 2008-07-09 23:04:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 Jul 2008, Paweł wrote:

    > Mnie natomiast nikt nie przekona, że samochód oświetlony jest widoczny
    > gorzej niż nieoświetlony.

    Ale problem NIE W TYM leży.
    Oczywiście masz rację.

    > Ja wolę widzieć go lepiej, nawet w sytuacji gdy nieoświetlony jest widoczny
    > wystarczająco.

    Oczywiscie. Powodem jest to, że samochód stanowi dla Ciebie dużo
    większe zagrożenie niż pieszy.
    Z p. widzenia pieszego (tudzież niekiedy rowerzysty) sprawa wygląda
    już zdecydowanie inaczej.
    Ty masz znacznie większe szanse na utratę samochodu niż życia (w kolizji
    z innym samochodem).
    Pieszy na odwrót, raczej nieskończenie bardziej straci życie niż
    samochód (którym się nie porusza).
    Ile samochodów równoważy "stratę" jednego pieszego?

    pzdr, Gotfryd

  • 59. Data: 2008-07-10 11:48:32
    Od: Smok Eustachy <s...@s...prv.pl>

    Paweł pisze:
    /..../

    > Masz prawo do swojej wizji.
    > Mnie natomiast nikt nie przekona, że samochód oświetlony jest widoczny
    > gorzej niż nieoświetlony.
    Weź sobie wstaw przed oczy żarówę 500 wat a za nią oświetlone auto.
    Potem zgaś i żarówę i oświetlenie i sprawdź co lepiej widać.

  • 60. Data: 2008-07-10 11:51:58
    Od: Smok Eustachy <s...@s...prv.pl>

    szerszen pisze:

> [...]
    >
    > zrozum tylko jedno ze ty ty zakladasz ze nagle kierowcy przestana
    > dostrzegac przedmioty nieoswietlone, co jest po prostu bzdura,

    Nie jest bzdurą tylko oczywistością. Zapoznaj się z budową oka po prostu
    i nie truj. Dodam jeszcze, ze oślepienie powoduje np. instynktowne
    zamykanie oczu i wtedy nie widzisz nic.