  • 1. Data: 2006-09-25 21:55:06
    Temat: Strona WWW - prawa autorskie
    Od: Przemysław 'Morphik' Berliński <pberlinski@_usun_gmail_com.spam>

    Witam,

    Czytałem w archiwum i widziałem, że temat był kilka razy poruszany, ale
    sytuacja mojej znajomej jest troszeczkę inna.

    Otóż zleciła wykonanie strony pewnej osobie. Miała to być strona -
    galeria prezentująca grafiki. Niestety nie podpisała żadnej umowy, więc
    w praktyce nie ma praw do strony.

    Sytuacja skomplikowała się w momencie chęci aktualizacji strony. Autor
    zażądał pokaźnej sumy za proces aktualizacji.

    Pytanie brzmi: czy jeśli autor strony pozwałby moją znajomą za łamanie
    praw autorskich strony, to czy ona może bronić się tym samym w przypadku
    jej prac? Czy fakt, że autor prawdopodobnie nie odprowadzić podatku od
    kwoty za stronę może pomóc w zmuszeniu go do podpisania umowy?

    Proszę o poradę co z tym fantem zrobić.

    Z góry dziękuje i pozdrawiam,
    M.

  • 2. Data: 2006-09-25 22:16:12
    Temat: Re: Strona WWW - prawa autorskie
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 25 Sep 2006 23:55:06 +0200, Przemysław 'Morphik' Berliński
    napisał(a):

    > Pytanie brzmi: czy jeśli autor strony pozwałby moją znajomą za łamanie
    > praw autorskich strony, to czy ona może bronić się tym samym w przypadku
    > jej prac?

    Nie bardzo. Skoro mu zleciła, a on wykonał stronę na jej zlecenie - to nie
    naruszył jej prawa autorskiego przez publikację jej grafik.

    > Czy fakt, że autor prawdopodobnie nie odprowadzić podatku od
    > kwoty za stronę może pomóc w zmuszeniu go do podpisania umowy?

    Może pomóc również jak mu przystawisz pistolet do głowy, ale po co sie
    szarpać? :> Lepiej iść na jakąś ugodę. Najtaniej pewnie wyjdzie zrobienie
    strony od nowa przez kogo innego.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2006-09-25 23:46:32
    Od: "fotomania" <lensring@NO_SPAM_lensring.pl>

    > Nie bardzo. Skoro mu zleciła, a on wykonał stronę na jej zlecenie - to nie
    > naruszył jej prawa autorskiego przez publikację jej grafik.

    Tutaj nie chodzi o naruszenie "jej" prawa tylko prawa autora do strony ( kod
    zrodlowy itp ) kolega czyta ze zrozumieniem a pozniej odpowiada :))

    jaca

  • 4. Data: 2006-09-25 23:50:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Sep 2006, fotomania wrote:

    > Użytkownik "scream" <n...@p...pl> napisał
    >
    > Tutaj nie chodzi o naruszenie "jej" prawa tylko prawa autora do strony ( kod
    > zrodlowy itp ) kolega czyta ze zrozumieniem a pozniej odpowiada :))

    Hm... kolega czyta dokładniej, a później odpowiada ;)
    Cytat:
    "czy ona może bronić się tym samym w przypadku jej prac"
    Tym samym, czyli zarzutem o naruszenie *JEJ* praw!

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2006-09-25 23:59:31
    Od: "fotomania" <lensring@NO_SPAM_lensring.pl>

    Użytkownik "Przemysław 'Morphik' Berliński"
    <pberlinski@_usun_gmail_com.spam> napisał w wiadomości

    > Otóż zleciła wykonanie strony pewnej osobie. Miała to być strona -
    > galeria prezentująca grafiki. Niestety nie podpisała żadnej umowy, więc
    > w praktyce nie ma praw do strony.

    Wiec w praktyce autor strony nie ma do niej takze praw .To dziala w dwie
    strony .

    > Sytuacja skomplikowała się w momencie chęci aktualizacji strony. Autor
    > zażądał pokaźnej sumy za proces aktualizacji.

    Jest to metoda znana ze srodowiska , ale jest takze znana srodowisku .
    Klient zlecajac projekt ustawia sie na kwote 1000 PLN . Projekt zakonczony .
    Po roku klient ma inne checi i uderza do autora . Wtedy autor wymaga oplaty
    2000 .
    Racja w wiekszosci przypadkow nie lezy po stronie klienta :))) ( teraz
    wypowiedzialem sie jako klient )

> [...]
    > jej prac? Czy fakt, że autor prawdopodobnie nie odprowadzić podatku od
    > kwoty za stronę może pomóc w zmuszeniu go do podpisania umowy?

    Pytanie jest bardziej formalne , do kogo nalezy domena ??
    Fakt tego ze ktos nie odprowadzil podatku wiaze sie z donosem do stosownego
    urzedu .......a w przypadku artystow "ksiegowosc" jest rzecza sporna wiec
    moze isc odwet ... do tego trzeba miec jeszcze jakies dowody przekazania
    kwoty za w/w zlecenie ....

    Sprawa cywilna

    material dowodowy w postaci kodu - moze nie byc lekko .....
    druga strona grafiki wykorzystane w publikacji na podstawie cennika jakiegos
    ZPA ( w foto mamy ZPAF http://www.zpaf.pl/ ) wykorzystanie wedlug cennika i
    zadoscuczynienie uznaniowa zasadzone )

    Pytanie czy ta kwota jest warta psucia sobie nerwow ??
    Moze sie okazac ze taniej wyjdzie zatrudnienie nowego kodera a jezeli
    znajoma ma duzo pomyslow i nie potrafi wszystkich zlapac w jednym momencie
    to zakup jakiegos madrego CMS .

    Jaca

  • 6. Data: 2006-09-26 10:01:23
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    Przemysław 'Morphik' Berliński napisał(a):
    > Otóż zleciła wykonanie strony pewnej osobie. Miała to być strona -
    > galeria prezentująca grafiki. Niestety nie podpisała żadnej umowy, więc
    > w praktyce nie ma praw do strony.

    Typowe. Zawsze nalezy spisywac umowe.

    > Sytuacja skomplikowała się w momencie chęci aktualizacji strony. Autor
    > zażądał pokaźnej sumy za proces aktualizacji.

    To zalezy, jesli chcesz zmienic trasc strony, podmienic prezentowane na
    niej nalezace do Ciebie grafiki, to masz do tego prawo. Poniewaz autor
    strony ma prawa autorskie do projektu graficznego, wykoanania, ale nie
    do zawartosci strony, ktora jest wlasnoscia zleceniodawcy.
    Tak wiec, jesli aktualizacja nie bedzie wymagala modyfikacji kodu
    zdrodlowego lub ukladu graficznego strony, to dokonanie jej mozesz
    zlecic innej osobie.

    > Pytanie brzmi: czy jeśli autor strony pozwałby moją znajomą za łamanie
    > praw autorskich strony, to czy ona może bronić się tym samym w przypadku

    To zalezy po czesci od tego czego te zmiany mialy by dotyczyc.

    > jej prac? Czy fakt, że autor prawdopodobnie nie odprowadzić podatku od
    > kwoty za stronę może pomóc w zmuszeniu go do podpisania umowy?

    ??? A co to ma do sprawy?

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 7. Data: 2006-09-29 12:13:40
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <efatnh$8po$1@atlantis.news.tpi.pl>,
    Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl> wrote:

> [...]
    > Tak wiec, jesli aktualizacja nie bedzie wymagala modyfikacji kodu
    > zdrodlowego lub ukladu graficznego strony, to dokonanie jej mozesz

    Również wówczas, jeśli będzie wymagała. Art. 75.1 wiadomoczego.

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.