  • 1. Data: 2006-09-25 19:18:37
    Temat: Umowa kupna-sprzedaży w UE ?
    Od: tomi <t...@g...pl>

    Jeżeli dwóch obywateli Polski zawiera umowę kupna-sprzedaży na terenie
    Francji to które przepisy obowiązują ? Polskie czy francuskie ?
    Gdzie płaci się podatek od czynności cywilno-prawnych ?

  • 2. Data: 2006-09-25 19:29:21
    Temat: Re: Umowa kupna-sprzedaży w UE ?
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 25 Sep 2006 21:18:37 +0200, tomi napisał(a):

    > Jeżeli dwóch obywateli Polski zawiera umowę kupna-sprzedaży na terenie
    > Francji to które przepisy obowiązują ? Polskie czy francuskie ?
    > Gdzie płaci się podatek od czynności cywilno-prawnych ?

    A czego dotyczy przedmiot umowy?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2006-09-25 20:25:33
    Od: tomi <t...@g...pl>

    scream napisał(a):

    > A czego dotyczy przedmiot umowy?

    Samochód.

    Został kupiony przez osobę A, zarejestrowany tymczasowo(miękki dowód) na
    export we Francji a następnie sprzedany osobie B i sprowadzony do kraju.
    Umowa kupna sprzedaży była na terenie Francji.

    Osoby A i B to obywatele Polski.
    Jakie przepisy w tym przypadku obowiązują ?

  • 4. Data: 2006-09-25 20:37:12
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 25 Sep 2006 22:25:33 +0200, tomi napisał(a):

    > Jakie przepisy w tym przypadku obowiązują ?

    Wg mnie francuskie, ale ja sie nie znam.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 5. Data: 2006-09-26 06:46:08
    Od: "Bogdan" <b...@o...pl>

    Użytkownik "tomi" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Umowa kupna sprzedaży była na terenie Francji.
    >
    > Osoby A i B to obywatele Polski.
    > Jakie przepisy w tym przypadku obowiązują ?
    Jeżeli osoba A jest obywatelem polskim ale jest zameldowana we Francji i
    przebywa tam przez ostatnie .... (tu nie pamiętam) to podatku nie zapłacisz.
    Jeżeli jest inaczej to 2% musisz zapłacić.

  • 6. Data: 2006-09-26 09:03:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Sep 2006, Bogdan wrote:

    > Użytkownik "tomi" <t...@g...pl> napisał

    Pytaniem jest wobec tego:
    - czy nie złamano francuskiego prawa
    - a tym samym czy nie jest tak, że sprzedaż *nie miała miejsca we
    Francji*, jeśliby była to czynność nieważna
    - czy nie złamano eksportowych przepisów UE nie wywożąc tego samochodu
    w ramach eksportu i kto za to ma iść siedzieć i w którym kraju ;)

    Nie znam prawa we Francji, ale szukam dziury w całym :)

    > Jeżeli osoba A jest obywatelem polskim ale jest zameldowana we Francji i
    > przebywa tam przez ostatnie .... (tu nie pamiętam) to podatku nie zapłacisz.

    Tylko wtedy?
    W ustawie jest tak:
    +++ PCC +++
    Art. 1.
    1. Podatkowi podlegajš:
    [...]
    4. Czynnoœci cywilnoprawne podlegajš podatkowi, z zastrzeżeniem
    ust. 5 i 6, jeżeli ich przedmiotem sš:

    1) rzeczy znajdujšce się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub
    prawa majštkowe wykonywane na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
    2) rzeczy znajdujšce się za granicš lub prawa majštkowe wykonywane za
    granicš, w przypadku gdy nabywca ma miejsce zamieszkania lub siedzibę na
    terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i czynnoœć cywilnoprawna
    została dokonana na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
    ^^^^
    ---

    Jeśli umowa była *skuteczna* we Francji (również jeśliby miała powodować
    odpowiedzialność karnoskarbową, bo jeśli ściśle rozumieć "na eksport"
    to coś nie pasuje), ale żeby sprzedaż we Francji podlegała opodatkowaniu
    w Polsce strony musiałyby być np małżenstwem :> dokonującym intercyzy
    (ust. 6)

    > Jeżeli jest inaczej to 2% musisz zapłacić.

    No to widać jest jeszcze jakiś wyjątek - podaj go, najlepiej na .podatki
    właśnie :)
    Oczywiscie odnoszę się do *polskiego* PCC.
    Nie mam pojęcia jakie i ile podatku trzeba by zapłacić we Francji.

    I to by było tyle *wyłącznie* w odniesieniu do "podatku 2%" czyli PCC,
    ale nie rozwiązuje problemu podatku dochodowego i ew. rozważań nad
    podatkiem VAT (zamiast PCC) :( - nie wiemy np. czy "A" nie zarobił
    na tej transakcji, a od zarobku podatek się należy :| (dochodowy)

    pzdr, Gotfryd