    From: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Strona WWW - prawa autorskie
    Date: Tue, 26 Sep 2006 12:01:23 +0200

    Przemysław 'Morphik' Berliński napisał(a):
    > Otóż zleciła wykonanie strony pewnej osobie. Miała to być strona -
    > galeria prezentująca grafiki. Niestety nie podpisała żadnej umowy, więc
    > w praktyce nie ma praw do strony.

    Typowe. Zawsze nalezy spisywac umowe.

    > Sytuacja skomplikowała się w momencie chęci aktualizacji strony. Autor
    > zażądał pokaźnej sumy za proces aktualizacji.

    To zalezy, jesli chcesz zmienic trasc strony, podmienic prezentowane na
    niej nalezace do Ciebie grafiki, to masz do tego prawo. Poniewaz autor
    strony ma prawa autorskie do projektu graficznego, wykoanania, ale nie
    do zawartosci strony, ktora jest wlasnoscia zleceniodawcy.
    Tak wiec, jesli aktualizacja nie bedzie wymagala modyfikacji kodu
    zdrodlowego lub ukladu graficznego strony, to dokonanie jej mozesz
    zlecic innej osobie.

    > Pytanie brzmi: czy jeśli autor strony pozwałby moją znajomą za łamanie
    > praw autorskich strony, to czy ona może bronić się tym samym w przypadku

    To zalezy po czesci od tego czego te zmiany mialy by dotyczyc.

    > jej prac? Czy fakt, że autor prawdopodobnie nie odprowadzić podatku od
    > kwoty za stronę może pomóc w zmuszeniu go do podpisania umowy?

    ??? A co to ma do sprawy?

    pozdrawiam,
    Przemek O.