  • 11. Data: 2008-02-29 21:55:23
    Temat: Re: Stawiennictwo obowiązkowe, świadek a oskarżony
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik " jb" <j...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:fq9ntr$c0t$1@inews.gazeta.pl...

    > Jak nie ma? Provident nie takim pozyczał... ;)

    A może ktoś udzieli bardziej sensownej porady?? Bo to jest pewien problem.

    POzdro Przemek

  • 12. Data: 2008-03-01 14:11:45
    Od: AmtoPm <a...@g...com>

    On 29 Lut, 22:55, "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>
    wrote:
    > Użytkownik " jb" <j...@W...gazeta.pl> napisał w
    wiadomościnews:fq9ntr$c0t$1@inews.gazeta.pl...

    > A może ktoś udzieli bardziej sensownej porady?? Bo to jest pewien problem.
    >
    > POzdro Przemek

    okazuje się że to kwadratura koła...

    czy mozna kogos karać (a moim zdaniem karą jest pozbawienie wolności
    na 48h celem doprowadzenia na rozprawę) za to że nie ma srodków na
    dojazd na sprawę karną gdzie jest oskarżony?

    jeśli sąd wyznacza postępowanie w innym sądzie niż wynika z miejsca
    zamieszkania oskarżonego (np. ze względu na ekonomikę postępowania -
    większośc świadków jest z innego miasta) to powiniem tez pamiętac o
    ekonomice oskarżonego.

    Czyżby naprawdę to była kwadratua koła?

  • 13. Data: 2008-03-01 16:04:00
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    AmtoPm pisze:
> [...]
    > zamieszkania oskarżonego (np. ze względu na ekonomikę postępowania -
    > większośc świadków jest z innego miasta) to powiniem tez pamiętac o

    jak jest niewinny to może wystąpić o zwrot
    a jeśli winny... cóż, trzeba było nie popełniać przestępstwa

    KG

  • 14. Data: 2008-03-01 17:05:10
    Od: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl>

    kam pisze:
    > jak jest niewinny to może wystąpić o zwrot
    > a jeśli winny... cóż, trzeba było nie popełniać przestępstwa

    Na tym etapie jest niewinny. A Brak możliwości poniesienia kosztów nie
    powinnien być przeszkodą w skorzystaniu z prawa do obrony.

    --
    pzdr, Rzecznik Prokurwatury Krajowej
    Nie ma ludzi niewinnych, są tylko źle przetrzepani.

  • 15. Data: 2008-03-02 09:59:27
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Rzecznik Prokurwatury Krajowej pisze:
    > Na tym etapie jest niewinny.

    nie ma niewinnych przeciwko którym wniesiono akt oskarżenia
    czasem okazują się niewinni w czasie procesu

    KG

  • 16. Data: 2008-03-02 11:05:11
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "kam" <x#k...@w...pl#x> napisał w wiadomości

    > nie ma niewinnych przeciwko którym wniesiono akt oskarżenia
    > czasem okazują się niewinni w czasie procesu

    Raczej w czasie procesu mogą się okazać winni. WYdawało mi się, że istnieje
    jakaś zasada domniemania niewinności??

    Pozxdro Przemek

  • 17. Data: 2008-03-02 11:08:00
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    > jak jest niewinny to może wystąpić o zwrot

    Tak, ale pewnie po procesie i uniewinnieniu. A tu chodzi o to, że osoba ta
    nie ma pieniędzy w czasie procesu na dojazdy. Co jej po tym, że później jej
    zwrócą skoro Ona nie ma teraz na dojazd... Nie będzie mogła sie bronić z
    powodu braku pieniędzy...

    Pozdro Przemek

  • 18. Data: 2008-03-02 12:55:36
    Od: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl>

    kam pisze:
    > nie ma niewinnych przeciwko którym wniesiono akt oskarżenia
    > czasem okazują się niewinni w czasie procesu

    W sumie to przez takie debilne (no bo niestety już nawet nie głupie)
    mniemanie wbrew podstawowym zasadom karnym jest w Polsce bagno jakie
    jest, a byle nierozgarnięty(-a) lub działający(-a) z premedytacją sędzia
    potrafi skazać argumentując, że oskarżony niewystarczająco udowodnił
    niewinność.

    Słyszałem takie cuda w ustnym uzasadnieniu.

  • 19. Data: 2008-03-03 13:30:53
    Od: AmtoPm <a...@g...com>

    wiadomościnews:fqbupd$888$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > zwrócą skoro Ona nie ma teraz na dojazd... Nie będzie mogła sie bronić z

    co mozna zrobić w takiej sytuacji?

    1.wysłać da sądu wniosek o zwrot kosztów lub potraktowanie
    stawiennictwa jak w przypadku swiadka - wówczas mając takie
    zapewnienie ze strony świadka zdolność kredytowa oskarżonego jest inna
    i może na czas dojazdu łatwiej pożyczyć pieniądze.
    2. wniosek o zmianę sądu na właściwy miejscowo dla oskarżonego
    3. wniosek o zorganizowanie dojazdu (Policja) ale na innych zasadach
    niz zatrzymanie celem doprowadzenia na rozprawe

    Czy jest to kwestia która powinna zainteresować Rzecznika Praw
    Obywatelskich lub inny organ, np instytucje europejska?

  • 20. Data: 2008-03-04 17:15:40
    Od: AmtoPm <a...@g...com>

    On 3 Mar, 14:30, AmtoPm <a...@g...com> wrote:

> [...]
    >
    > Czy jest to kwestia która powinna zainteresować Rzecznika Praw
    > Obywatelskich lub inny organ, np instytucje europejska?

    Czt w przypadku sprawy o pomówienie z oskarżenia prywatnego gdy nie
    stawia się oskarżony to może zostać wydany wyrok zaoczny?
    Czy raczej bedzie doprowadzenie przez policję na rozprawę?

    Kiedy sad postanawia o dooprowadzeniu przez policję, czy za pierwszym
    razem gdy się nie stawi oskarzony i nie zawiadomi że go nie będzie,
    czy dopiero za następnym razem, a za pierwszym razem prześle pismo,
    informujące iz w przypadku nie stawienia się kolejny raz zostanie
    dowadzony przez policję?

    Może jest jednak tak, iz obowiązuje kara za brak pieniędzy przez
    oskarzonego na dojazd na rozprawę, podobnie jak w przypadku alimentów,
    zdaje się, iż alimenty są obowiązkowe nawet dla tych co nie pracują,
    czyli ktoś jest bezrobotny a musi zapłacić - chyba że się mylę, skoro
    jest takie prawo dotyczacve alimentów to byc może i w przypadku
    stawiennictwa oskarzonego nie jest ważne czy ma pieniądze na dojazd?