    From: "Wrobiony" <o...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Stary problem - żyrowałem i... komornik...
    Date: 30 Jan 2008 20:40:50 +0100

    Na pewno temat wałkowany wielokrotnie, ale wolę to zbiorczo, czyli kilka kwestii...

    Żyrowałem kiedyś (3 lata temu) kredyt pewnej pani, która mnie, że tak powiem,
    oszukała (mówiła, że spłaca kredyt, a nie spłacała).
    W każdym bądź razie nagle otrzymałem pismo o zajęciu komorniczym, wskazaniu
    mienia - na kwotę prawie 5000 zł. z tytułu jakiegoś weksla.

    Komornik siedzi mi na pensji, mam na utrzymaniu rodzinę; owa baba wpieprzyła
    mnie w niezłe bagno. Czym oczywiście zdenerwowała mnie okrutnie.

    Parokrotnie dzwoniłem do zakładu pracy owej pani i przypominałem o konieczności
    spłaty, ale działała stara śpiewka "tak, jutro oddam", "oddam za tydzień",
    "oddam za miesiąc" itd. itp.

    Jakie mam możliwości w granicach prawa lub z nieznacznym ich przekroczeniem -
    odzyskania moich pieniędzy od tej pani (zaznaczam, że ta pani pracuje, posiada
    jakiś tam majątek) - "przedsądowe", a później sądowe?

    1. Czy dozwolone są telefony przypominające o konieczności spłaty zadłużenia? Do
    miejsca pracy? Do miejsca zamieszkania?

    2. Czy dozwolone są telefony do miejsca zameldowania owej osoby przypominające o
    spłacie?

    3. Czy stwierdzenie przez telefon, czy w liście "w przeciwnym wypadku złożę
    pozew do sądu o odzyskanie długu wraz z odsetkami oraz wszelkimi poniesionymi
    kosztami" jest straszeniem/grożeniem ???

    4. Czy wysłanie pism przypominających o konieczności spłaty zadłużenia do
    zakładu pracy owej osoby, do miejsca stałego zameldowania - może być traktowane
    jako straszenie/grożenie/niepokojenie???

    5. Ponieważ owa pani swego czasu "pożyczała" ode mnie drobne sumy (np. 100, czy
    200 zł), uzbierało się tego z jakieś 1500 zł - czy jest jakaś szansa na
    odzyskanie i tych pieniędzy?

    6. Czy opłaca się korzystać z firm odzyskujących długi - wiem, że są z tym
    czasem niezłe jazdy, a ja niespecjalnie chcę mieć jakieś przeboje.

    Podobne usługi oferują agencje detektywistyczne - i tu pytanie: czy kosztami
    owych operacji (usług agencji) można obciążyć dłużnika???

    Dysponuję pismami od komornika, o zajęciu pensji z powodu, podane są kwoty - czy
    to wystarczy?

    Poradźcie co robić, straciłem już 5000, a komornik dalej mi rwie pensję...

    Pozdrawiam,
    Naiwny