  • 1. Data: 2010-04-12 07:06:52
    Temat: Stary domek
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    Inspektorat nadzoru budowlanego nakazal oproznienie budynku, poniewaz
    ten jest w zlym stanie technicznym. Wlasciciel, ktory niedawno
    odziedziczyl w spadku ten budynek, dowiedzial sie ze zameldowani sa
    tam ludzie. Faktycznie, dwie osoby tam mieszkaja, ale nie posiadaja
    zadnej umowy, bo mieszkaja tam "od wojny". Wlasciciel musi wykonac
    decyzje urzedu, wiec co ma zrobic z tymi ludzmi, ktorych w swietle tej
    decyzji za kilka dni tam byc nie moze?
    Jakie prawa sluza wlascicielowi?

  • 2. Data: 2010-04-12 08:52:17
    Temat: Re: Stary domek
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 Apr 2010, VoyteG wrote:

> [...]
    > tam ludzie. Faktycznie, dwie osoby tam mieszkaja, ale nie posiadaja
    > zadnej umowy, bo mieszkaja tam "od wojny".

    Płacą?
    Jeśli płacą, a właściciel (być może poprzedni) pieniądze brał,
    to umowę jak najbardziej mają. A to że nie na piśmie to inna sprawa,
    acz chyba drobiazg (jak chodzi o *fakt* istnienie umowy, a nie
    jej *treść*)

    > Wlasciciel musi wykonac
    > decyzje urzedu, wiec co ma zrobic z tymi ludzmi, ktorych w swietle tej
    > decyzji za kilka dni tam byc nie moze?
    > Jakie prawa sluza wlascicielowi?

    IMVHO - art.11.2.4
    W przypadku remontu właściciel ma obowiązek z art.10.4, w przypadku
    wyburzenia... hm, chyba to zmartwienie gminy.
    Nie pamiętam czy ostatnio ktoś komentował, kiedy coś podobnego
    napisałem relatywnie niedawno - podobna sprawa powinna być poruszona
    na grupie nie dalej niż kwartał temu.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2010-04-12 09:26:00
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 12 Kwi, 10:52, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
    A to e nie na pi mie to inna sprawa,
    > acz chyba drobiazg (jak chodzi o *fakt* istnienie umowy, a nie
    > jej *tre *)

    Aktualnie spadkobierca sprawdzal - w urzedzie nic o umowie nie wiedza,
    a osoba zamieszkujaca nie potrafi okazac umowy.

    > IMVHO - art.11.2.4
    >    W przypadku remontu w a ciciel ma obowi zek z art.10.4, w przypadku
    > wyburzenia... hm, chyba to zmartwienie gminy.

    Wlasciel wyslal pismo do zamieszkujacych tam ludzi, ze z dniem takim a
    takim musza opuscic dom, bo tak go zobowiazal urzad.
    Jakie prawa sluza wlascicielowi, kiedy po tym terminie lokatrzoy nie
    opuszcza domu? Co powinien zrobi, by ten urzad go nie scigal?

  • 4. Data: 2010-04-12 13:54:06
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "VoyteG" <V...@h...com> wrote in message
    .googlegroups.com...
    >Aktualnie spadkobierca sprawdzal - w urzedzie nic o umowie nie wiedza,
    >a osoba zamieszkujaca nie potrafi okazac umowy.

    skoro od wojny to brakiem umowy to sobie mozna niezle strzelic w stope
    jak zglosza wniosek o stwierdzenie zasiedzenia

  • 5. Data: 2010-04-13 09:54:23
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 12 Kwi, 15:54, "tg" <a...@b...cpl> wrote:
    > "VoyteG" <V...@h...com> wrote in message

    > skoro od wojny to brakiem umowy to sobie mozna niezle strzelic w stope
    > jak zglosza wniosek o stwierdzenie zasiedzenia

    najemcy przyznaja ze kiedys placili "urzedowo ustalone" oplaty i byli
    swiadomi najmu
    urzad jednak "udaje glupa" i oczekuje ze wynajmujacy sami udowodnia
    tytyl najmu
    na razie spadkobierca-wlasciciel napisal do urzedu gminy w celu
    uzyskania odpowiedzi, na jakiej podstawie prawnej ci ludzie
    zamieszkuja i dlaczego zostali zameldowani
    macie lepszy pomysl?

  • 6. Data: 2010-04-15 20:38:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    tg pisze:

    > skoro od wojny to brakiem umowy to sobie mozna niezle strzelic w stope
    > jak zglosza wniosek o stwierdzenie zasiedzenia

    A płacili podatki? Dbali o nieruchomość?

    Bo do tego właściwie sprowadza się (w pewnym uproszczeniu) "posiadanie
    samoistne" wymagane przez KC - ma się zachowywać "jak właściciel".