  • 1. Data: 2010-04-12 07:37:41
    Temat: Re: Dlaczego nikt sie nie bieże za skuterkowców?
    Od: qnick <r...@o...pl>

    =Mich= pisze:
    > Witam
    > Takie pytanie, może retoryczne:
    > Dlaczego nikt nie bierze sie za właścicieli, importerów, handlarzy,..
    > skuterów?
    > Pełno jest na allegro i innych serwisach "sprzedam skuter 80cm3 rejestrowany
    > jako 50".
    > Widziałem nawet 125cm3 i 150cm3 rejestrowane jako motorowery.
    > Potem dziecko w wieku 13lat popierdziela takim czyms 100km/h.
    >
    > Pozdrawiam

    Jak to nikt ja się wezmę i nie tylko ja od września a dokładnie od 22
    września bo od tej pory motorowery będą podchodzić pod badania
    techniczne (do tej pory nie podchodziły) i wierzcie mi że sprawdzę każdy
    czy nie przekracza 45 km/h a jak przekroczy to zatrzymam dowód
    rejestracyjny.

  • 2. Data: 2010-04-12 08:52:24
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "qnick" <r...@o...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > nie podchodziły) i wierzcie mi że sprawdzę każdy czy nie przekracza 45 km/h a
    > jak przekroczy to zatrzymam dowód rejestracyjny.

    Jeszcze powinni się wziąć za poziom hałasu. Włączają te kosiarki na max obroty i
    słychać z 500 m.

  • 3. Data: 2010-04-12 08:56:51
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    t.pl
    *qnick* napisał(-a):

> [...]
    > techniczne (do tej pory nie podchodziły) i wierzcie mi że sprawdzę każdy
    > czy nie przekracza 45 km/h a jak przekroczy to zatrzymam dowód

    Właśnie to miałem napisać. Jak diagnosta będzie miał wątpliwości, co do
    kryteriów dla motorowerów, to zrobi próbę drogową. Jak się za dużo rozbuja,
    to zatrzymuje DR, oddaje go do WK, tam zmieniają go w motocykl, a
    właścieciel/kierujący niech się stara o stosowne prawo jazdy.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 4. Data: 2010-04-12 09:05:56
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 12 Kwi, 10:56, "Big Jack" <a...@b...zz> wrote:

> [...]
    > to zatrzymuje DR, oddaje go do WK, tam zmieniają go w motocykl, a
    > właścieciel/kierujący niech się stara o stosowne prawo jazdy.

    Czy odpowiednie rozporzadzenie przewiduje taka mozliwosc? Co ma
    sprawdzac diagnosta w trakcie przegladu pojazdu jest szczegolowo
    opisane...

    WS

    PS. a jesli pojawi sie przypadkiem taki "nadgorliwy" to nikt wiecej do
    niego nie przyjedzie...

  • 5. Data: 2010-04-12 09:13:13
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "WS" <L...@c...pl> napisał w wiadomości grup
    g2000yqr.googlegroups.com...
    > PS. a jesli pojawi sie przypadkiem taki "nadgorliwy" to nikt wiecej do
    > niego nie przyjedzie...

    I takim skutkiem jeżdzą u nas trupy, gdzie na zachodzie już dawno by
    zezłomowali.

  • 6. Data: 2010-04-12 09:17:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    qwerty pisze:
> [...]
    > grup
    g2000yqr.googlegroups.com...

    > I takim skutkiem jeżdzą u nas trupy, gdzie na zachodzie już dawno by

    A w Afganistanie jeżdżą jeszcze większe trupy, i co z tego? Każdy
    kraj jeździ tym, na co go stać. Stosowanie u nas norm z bogatych krajów
    jest tak samo bezmyślne, jak stosowanie polskich norm w - dla przykładu
    - Afganistanie.

    To tak jakby żebrakowi nakazać kupowanie ekologicznej żywności, bo
    ktoś chce, aby się zdrowo odżywiał, tak jak jego bogatsi sąsiedzi.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2010-04-12 09:20:04
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 12 Kwi, 11:13, "qwerty" <q...@p...fm> wrote:

    > I takim skutkiem jeżdzą u nas trupy, gdzie na zachodzie już dawno by
    > zezłomowali.

    fakt..., ale trzeba przyznac, ze tam przepisy "zmuszaja" do
    zlomwania / wymiany bardziej ze wzgledow (pseudo)ekologicznych i
    nakresania sprzedazy ($$$ dla panstwa) niz ze wzgledow
    bezpieczenstwa...
    W koncu ile wypadkow (np. unas) bylo spowodowane zlym stanem
    technicznym pojazdu?

    WS

  • 8. Data: 2010-04-12 11:10:04
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > samo bezmyślne, jak stosowanie polskich norm w - dla przykładu - Afganistanie.

    To sugerujesz, żeby przegląd przechodziły samochody ze sprawnym hamulcem na
    jednym kole, z łysymi oponami, a zamiast kierownicy klucz? Chyba sam masz
    takiego trupa i nie stać cię na sprawne auto, które można kupić za kilka stówek.

  • 9. Data: 2010-04-12 11:11:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    qwerty pisze:
> [...]
    > na jednym kole, z łysymi oponami, a zamiast kierownicy klucz? Chyba sam
    > masz takiego trupa i nie stać cię na sprawne auto, które można kupić za

    Nie sugeruję tego. Niech każdy ma normy dostosowane do swoich
    możliwości. I tak ginących w wypadkach w Afganistanie jest zapewne mniej
    niż w Polsce :P

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2010-04-12 11:23:45
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup
    > Nie sugeruję tego. Niech każdy ma normy dostosowane do swoich możliwości. I
    > tak ginących w wypadkach w Afganistanie jest zapewne mniej niż w Polsce :P

    Nie rozumiem Ciebie. Najpierw sugerujesz, że jeżeli nie przepuści za flaszkę czy
    za kilka zł to nikt nie będzie u niego robił przeglądów, a innym razem
    popierasz, żeby zagrażające zdrowiu lub życia nie przepuszczać.