  • Data: 2013-09-19 12:26:26
    Temat: Sprzedaż telefonu a usługa "pośrednictwa"
    Od: PlaMa <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Coraz większym zainteresowaniem cieszą się ostatnio urządzenia kupowane
    bezpośrednio w chinach (sprzęt o podobnych parametrach prawie 3x tańszy
    niż na rodzimym rynku), sam ostatnio rozglądam się za telefonem, przez
    co rzuciła mi się w oczy następująca aukcja:
    http://allegro.pl/nastepca-v970-zte-v987-aero2-serwi
    spl-gw-pl-i3561491332.html

    Aukcja jest w dziale:
    Allegro-Elektronika-Telefony i Akcesoria-Telefony komórkowe-ZTE

    Firma zarejestrowana jest w Polsce.

    Ich regulamin:
    http://allegro.pl/my_page.php?uid=26109162

    Słowa klucze z aukcji i regulaminu:
    - "oferujemy Państwu zamówienie towaru",
    - "OFERTA NIE JEST SKIEROWANA DO FIRM"
    - "Rachunek lub fakturę możemy wystawić jedynie na usługę zamówienia
    towaru. Kwota na rachunku/fakturze odpowiada wtedy różnicy między kwotą
    podaną w ofercie, a środkami przekazanymi do Sprzedawcy."
    - "TradeConnect nie jest importerem Przedmiotu Zamówienia."
    - "W przypadku wystąpienia dodatkowych opłat celnych i podatku VAT,
    obowiązek ich uiszczenia spoczywa na Kupującym."

    Moje pytania dotyczą dwóch spraw:
    1. czy mogę męczyć potem takiego (sprzedawce/pośrednika) reklamacjami na
    pdst. niezgodności towaru?
    2. w całej treści aukcji nie ma żadnej klauzuli "Klikając kup teraz
    akceptujesz regulamin", w takim razie rzeczywiście obowiązuje mnie jego
    regulamin? Pytam się w kontekście odpowiedzialności za ewentualny VAT na
    granicy.

    Co myślicie?

    pozdrawiam.
    PlaMa