  • 1. Data: 2005-09-14 09:15:50
    Temat: Sprzedaż mieszkania - jak nie płacić 10 % podatku.
    Od: maciej roszkowski<m...@r...com.pl>

    Proszę państwa ,
    proszę o radę ,
    02.08.2005r. kupiliśmy z żoną dom na kredyt. kredytobiorcami jestesmy ja żona i
    teściowa . ale w akcie notarialnym jako właściciele jesteśmy tylko ja i żona,
    09.09.05 teściowa sprzedała swoje mieszkanie własnosciowe , ktore wykupione
    było w 2004r. Urząd skarbowy chce o tej kwoty 10 % podatku. Czy można jakoś
    uniknąć płacenia tego podatku ?
    Dodam tylko , że teściowa jest zameldowana i mieszka w nas w nowym domu .

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2005-09-14 11:30:54
    Temat: Re: Sprzedaż mieszkania - jak nie płacić 10 % podatku.
    Od: "pissmejker" <p...@t...pl>

    Użytkownik "maciej roszkowski" <m...@r...com.pl> napisał w
    wiadomości news:dg8po6$4q3$1@opal.futuro.pl...
> [...]
    >

    > --
    > Wysłano z serwisu Usenet na stronach PomocPrawna.INFO

    a może w takim razie trzeba sprzedać (na papierze) część domu teściowej?
    Wtedy pieniądze za sprzedaż mieszkania pójdą na cele mieszkaniowe i będzie
    po sprawie

    A swoją drogą sądziłem, że podatnik ma 2 lata na zakup nowego mieszkania z
    tych pieniędzy

  • 3. Data: 2005-09-14 20:49:14
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dg91le$q9n$1@atlantis.news.tpi.pl>, pissmejker wrote:

    > A swoją drogą sądziłem, że podatnik ma 2 lata na zakup nowego mieszkania z
    > tych pieniędzy

    Jeśli nic się nie zmieniło, to tak rzeczywiście jest, tyle tylko, że
    bodajże w ciągu 2 tyg. po sprzedaży należy zgłosić w US taki zamiar.

    Renata

  • 4. Data: 2005-09-15 10:04:46
    Od: Dominik <D...@w...pl>

    Renata Gołębiowska napisał(a):

    > Jeśli nic się nie zmieniło, to tak rzeczywiście jest, tyle tylko, że
    > bodajże w ciągu 2 tyg. po sprzedaży należy zgłosić w US taki zamiar.

    A ja jeszcze się podczepię pod wątek.
    Sprzedałem mieszkanie, w skarbowym wyklepałem oświadczenie i pita.
    Czy teraz po zakupie domu mam biec do skarbowego i przedładać
    akt notarialny (albo faktury za remont/rozbudowę wg ustawy),
    czy to oni ewentualnie mogą mnie kontrolować, a ja nie muszę im
    nic nosić/wysyłać?

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP