  • 1. Data: 2005-09-14 08:35:08
    Temat: ceny biletow MPK
    Od: Greg <k...@U...pl>

    zastanawiam sie jak dlugo sa wazne zakupione bilety MPK w sytuacji gdy
    MPK podniesie cene biletow - czy jak np dzis kupie bilet a jutro juz
    beda nowe ceny (i nowe bilety) to czy bedzie on wazny ? jesli tak to jak
    dlugo ? czy sa jakies regulacje prawne ktore to reguluja ?

  • 2. Data: 2005-09-14 08:59:28
    Temat: Re: ceny biletow MPK
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Greg wrote:

> [...]
    > beda nowe ceny (i nowe bilety) to czy bedzie on wazny ? jesli tak to jak
    > dlugo ? czy sa jakies regulacje prawne ktore to reguluja ?

    MPK dodaje wtedy takie "różnicówki" - tak jak poczta polska ze
    znaczkami. Mozesz sobie dokupic i kasowac kupiony wczesniej bilet +
    różnicówkę. Dotyczy to biletów kasowalnych. Bilety okresowe sa o tyle
    fajne, ze nawet jak podrozeja, to ty jezdzisz na swoim kupionym taniej
    do konca jego waznosci.

    Pamietam jak swego czasu kilka lat temu MPK z nowym rokiem podnosilo
    ceny biletow o 10 a nawet 15% - wtedy oplacalo sie w grudniu kupować
    bilet roczny - oszczedzalo sie w skali roku calkiem pokazna kwote,,, (na
    podwyzce i na tym, ze bilet roczny wychodzl taniej niz bilety
    miesieczne)

    --
    A Lot Like Love - komedia romantyczna :) ....... http://tiny.pl/qj5b
    Fantastyka - przegląd prasy wakacyjnej ......... http://tiny.pl/qj53

  • 3. Data: 2005-09-14 09:49:58
    Od: Greg <k...@U...pl>

    dziekuje slicznie za odpowiedz :)

  • 4. Data: 2005-09-14 11:10:24
    Od: Robert Grabowski <g...@e...pl>

    Greg wrote:
> [...]
    > beda nowe ceny (i nowe bilety) to czy bedzie on wazny ? jesli tak to jak
    > dlugo ? czy sa jakies regulacje prawne ktore to reguluja ?

    W Toruniu można jeździć na starych biletach nawet po kilku latach od
    zakupu mimo, że było kilka podwyżek. Pamiętam tylko jedną taką sytuację,
    że nie można było jeździć na starych biletach. Weszły zabezpieczenia
    biletów i te stare bez zabzepieczeń trzeba/można było wymienić
    nieodpłatnie w kasach MZK.

    pozdrawiam
    Robert Grabowski

  • 5. Data: 2005-09-14 11:39:36
    Od: buraxta <b...@g...com>

    mariposa doux wrote:
> [...]
    > różnicówkę. Dotyczy to biletów kasowalnych. Bilety okresowe sa o tyle
    > fajne, ze nawet jak podrozeja, to ty jezdzisz na swoim kupionym taniej

    Miałem taką sytuację ostatnio w Gdańsku i niestety albo tutejszy ZKM nie
    wprowadził takich "różnicówek", albo po prostu nie było ich w kioskach...

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.int.pl \\ \\ \\

  • 6. Data: 2005-09-14 13:34:53
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Robert Grabowski wrote:

    > W Toruniu można

    No tak, ja zapomnialem napisac, ze pisalem o MPK Kraków :)

  • 7. Data: 2005-09-14 17:38:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Greg" <k...@U...pl> napisał w wiadomości

    Kluczowym tu jest treść samego biletu. Czy poświadcza zapłatę jakiejś
    kwoty (tak jest przeważnie), czy uprawnia do skorzystania z usługi
    (np. żetony do aparatów telefonicznych - choć to nie bilety).

  • 8. Data: 2005-09-14 20:52:03
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > Kluczowym tu jest treść samego biletu. Czy poświadcza zapłatę jakiejś
    > kwoty (tak jest przeważnie), czy uprawnia do skorzystania z usługi
    > (np. żetony do aparatów telefonicznych - choć to nie bilety).

    W niektorych miastach funkcjonuja bilety beznominalowe (A,B,C itd.) - wiec
    wowczas po podwyzce wykorzystuje sie je tak jak przed podwyzka.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 9. Data: 2005-09-15 09:02:15
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "buraxta" <b...@g...com> napisał w wiadomości

    > Miałem taką sytuację ostatnio w Gdańsku i niestety albo tutejszy ZKM nie
    > wprowadził takich "różnicówek", albo po prostu nie było ich w kioskach...

    Bo nie musisz miec zadnych roznicowek :)
    Jesli masz bilet starszy niz obowiazujacy, tzn sprzed obnizki, to jest on
    tak samo wazny i nie musisz kupowac zadnychh roznicowek i mozesz go
    wykorzystac

    Jacek

  • 10. Data: 2005-09-15 10:30:49
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    castrol wrote:

    > Bo nie musisz miec zadnych roznicowek :)
    > Jesli masz bilet starszy niz obowiazujacy, tzn sprzed obnizki, to jest on
    > tak samo wazny i nie musisz kupowac zadnychh roznicowek i mozesz go
    > wykorzystac

    No w Kraku to chyba nie, na bilecie nie pisze, ze upowaznia do
    przejazdu, jest na nim tylko kwota i ze to bilet jednokrotnego
    kasowania. Natomiast w kazdym pojezdzie jest cennnik - za przejazd tyle
    a tyle, za ulgowy tyle a tyle, za nocny tyle a tyle, za bagaz tyle a
    tyle - wiec u nas trza kasowac kwotę, a nei bilet...
    --
    A gdzie ty będziesz podczas wyborów http://miniurl.pl/antywybory2005