eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSprzedaż konsumencka, 6 miesięcy (info)Sprzedaż konsumencka, 6 miesięcy (info)
  • Data: 2008-10-28 20:58:01
    Temat: Sprzedaż konsumencka, 6 miesięcy (info)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Witam.
    Od czasu do czasu przy okazji omawiania reklamacji wszelakich pojawia
    się uwaga o tym, że tylko do 6 miesięcy od zakupu istnieje domniemanie
    (w razie skorzystania z konsumenckiej niezgodnościz umową) iż
    "niezgodność" istniała w momencie sprzedaży.
    Mimo iż taka jest litera przepisu, często spotyka się głosy stwierdzające
    że takie ostrzeżenia są błędne - jakoby "konsumentowi się należało".
    Osobiście uważam iż owe głosy biorą się głównie z nieświadomości
    sprzedawców, którzy po pierwsze "wtapiają" na formalnościach (na przykład
    na nie przyjęciu reklamacji do wiadomości - zamiast prawidłowego jej
    odrzucenia, kiedy indziej na podaniu bzdurnych powodów odrzucenia
    a jeszcze kiedy indziej na niedochowaniu terminu).

    Pouczający opis przepychanki w której klient raczył był "wtopić"
    samego siebie jest tu:
    http://www.wyhacz.pl/Wyhacz/1,88542,5746167,Play_dom
    agal_sie_reklamacji_na_pismie__ale_nie_pozyczyl.html
    ...i zawiera dalsze cytaty z forum gazeta.pl

    Clou "dla potomnych" jakby oryginalną stronę wcięło (pomijam czarny
    humor, który był przyczyną omówienia tego przypadku), znaki "<>"
    oznaczają zmianę źródła cytatu, zaznaczone na stronie formatowaniem,
    sprowadza się do tego, że kupujący był przekonany iż *również w tym
    przypadku* "konsumencka niezgodność" będzie lepsza od gwarancji:

    +++
    ...zareklamowałem w punkcie...
    Przedstawiłem stosownš kartę gwarancyjnš, dowód zakupu (paragon)
    oraz resztę akcesoriów telefonu.
    <>
    Sprzedawca odmówił przyjęcia aparatu, bo klient nie posiadał przy sobie
    kodu PUK. Mężczyzna postanowił przechytrzyć przedstawiciela Playa i złożył
    reklamację nie na podstawie gwarancji, ale ustawy o szczególnych warunkach
    sprzedaży konsumenckiej:
    <>
    Dzisiaj, w dniu 24.09.2008 (po 13 dniach) otrzymałem telefonicznš
    informację o nieuwzględnieniu reklamacji z powodu - cytuję - "wystšpienia
    wady po 6 m-cach od daty kupna", w zwišzku z czym muszę dostarczyć
    ekspertyzę producenta LG, iż wada nie wystšpiła z mojej winy. Dodam, że
    usterka to brak podœwietlenia klawiatury, podobno wyjštkowo typowa dla
    tego modelu.
    <>
    Gdyby klient złożył reklamację na podstawie gwarancji nie musiałby niczego
    udowadniać. Germanos postanowił więc "zemœcić" się na użytkowniku za
    skorzystanie ze swoich uprawnień. Niestety w tym przypadku postšpił
    zgodnie z prawem. Marek Janczyk, miejski rzecznik konsumentów w Poznaniu,
    odpisał:
    <>
    Sprzedawca mógł tak postšpić, bo po upływie 6 miesięcy od zakupu rzeczy
    konsument musi udowodnić, że towar był niezgodny (wadliwy) już w chwili
    nabycia. Coraz częœciej sprzedawcy powołujš się na ten przepis
    ---

    I to by było na tyle.
    Część sprzedawców czyta - jedni ustawę, inni grupę .prawo ;)

    pzdr, Gotfryd
    (nie występujący w roli sprzedawcy detalicznego)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1