  • 11. Data: 2009-03-12 15:43:15
    Temat: Re: "Sprzedam nerkę" [CROSS POST]
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@N...o2.pl>

    "Koziołek" <d...@X...pl> wrote
    >W związku z tym mam pytanie: czy KK przewiduje jakieś sankcje za

    Przeczytaj art. 43-45 "Ustawy
    o pobieraniu, przechowywaniu i przeszczepianiu komórek, tkanek i narządów"
    oraz jej inne treści

    Taki obrót organami jest nielegalny, a podżeganie, pomocnictwo jest karalne
    na zasadach ogólnych kk.

  • 12. Data: 2009-03-12 16:11:42
    Od: KRZYZAK <k...@g...com>

    On 12 Mar, 15:51, "szerszen" <s...@t...pl> wrote:

    > nie mozesz tego przyjac
    > w polsce nikt nie wytnie, nie amputuje, nawet nie dokona wazektomii, czy jak
    > sie to tam nazywa, czyli podwiazania jajnikow, czy przeciecia nasieniowodow,
    > jest to nielegalne,

    A Salecie nerke wycieli!!

  • 13. Data: 2009-03-12 16:36:53
    Od: Koziołek <d...@X...pl>

    Piotr [trzykoty] napisał:
    > Przeczytaj art. 43-45 "Ustawy
    > o pobieraniu, przechowywaniu i przeszczepianiu komórek, tkanek i narządów"
    > oraz jej inne treści

    Dzięki za nakierowanie. Ale i tak te trzy artykuły odnoszą się przede
    wszystkim do "ogłoszeniodawcy".Chyba zdaje on sobie sprawę z ograniczeń
    prawnych bo użył również sformułowania "podarować nerkę" (choć oczywiście
    pogrążył się zapewne "sprzedam nerkę" w temacie, ale może to desperado bo
    popłynął na opcjach).
    Swoją drogą, art. 46 nic nie mówi o odpowiedzialności karnej za konsumpcję
    nerki, a o to mi głównie chodzi ;)
    "Kto, bez wymaganego pozwolenia, pobiera komórkę, tkankę lub narząd w celu
    ich przeszczepienia albo je przeszczepia, podlega grzywnie, karze
    ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 3."

    Pozdrawiam,

    Koziołek

  • 14. Data: 2009-03-12 16:37:02
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    > Nie, no kuźwa - ludzie to mają pomysły. No weźmy taki Big Jack! Czytnik
    > sobie zainstalował? Zainstalował.

    Zainstalował

    > Dzieciak sąsiada mu czytnik
    > skonfigurował? Skonfigurował!

    Skucha. To ja konfigureję czytniki dzieciom, w tym swoim :P

    > Na grupę? Chcesz udzielać porad psychiatrycznych poza gabinetem lekarskim?

    Przeciwnie. Sugeruję żeby tamtejsi grupowicze podyskutowali o tym ciekawym
    przypadku.

    --
    Big Jack
    //////

  • 15. Data: 2009-03-12 16:42:42
    Temat: Re: "Sprzedam nerkę" [CROSS POST] - link do ogłoszenia
    Od: Koziołek <d...@X...pl>

    Żeby nie było wątpliwości: zainspirował mnie ten wątek:
    http://groups.google.pl/group/alt.pl.emigracja.londy
    n/browse_frm/thread/c016cb96ffda097a

    Koziołek

  • 16. Data: 2009-03-12 16:58:02
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@N...o2.pl>

    "Koziołek" <d...@X...pl> wrote
> [...]
    > prawnych bo użył również sformułowania "podarować nerkę" (choć oczywiście
    > pogrążył się zapewne "sprzedam nerkę" w temacie, ale może

    Ale handlowanie nerką jest zabronione. Skoro Ty od niego kupujesz więc
    pomagasz mu w przestępstwie, może nawet podżegasz do popełnienia: wycięcia i
    sprzedania, jeśli wcześniej się umawiacie. Poza tym, gdyby uznać nerkę za
    rzecz, to nabycie rzeczy pochodzącej z przestępstwa jest paserstwem.

  • 17. Data: 2009-03-12 17:05:51
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2009-03-12 17:58, Piotr [trzykoty] pisze:

    > Ale handlowanie nerką jest zabronione. Skoro Ty od niego kupujesz więc
    > pomagasz mu w przestępstwie, może nawet podżegasz do popełnienia: wycięcia i
    > sprzedania, jeśli wcześniej się umawiacie.

    Ha! A co jak nerkożerca płaci nerkodawcy za przygotowanie posiłku z
    własnej nerki i razem by ją skonsumowali? :)
    Fakt jak bez uśmiercenia się nerkodawca by tą nerkę wyciął :D

  • 18. Data: 2009-03-12 17:38:07
    Temat: Re: "Sprzedam nerke" [CROSS POST]
    Od: "Dyndol" <d...@g...w.pl>

    KRZYZAK napisal:

    > A Salecie nerke wycieli!!

    I zjedli!

  • 19. Data: 2009-03-12 18:33:54
    Od: ant <a...@n...tld>

    KRZYZAK wrote:
    > A Salecie nerke wycieli!!

    Ale nie po to, by córke nakarmić, tylko uratować.

  • 20. Data: 2009-03-12 19:04:12
    Od: "wiktor [wiki] matlakiewicz" <w...@s...pl>

    czeŚĆ,
    ... a dzień taki sam u nas jak u Was,
    napisał Dyndol na pl.pregierz do nas:

    > I zjedli!

    "Jak będziesz grzeczny to coś dostaniesz" :o)

    skojarzeniowo
    pozdrawiam
    Wiki

    --
    wiktor [wiki] matlakiewicz //^\\___ And when I vest my flashing sword
    8o ^ / And my hand takes hold in judgement