  • 1. Data: 2009-03-12 13:21:20
    Temat: Czy ogladanie filmów z internetu jest nielegalne?
    Od: Piotrek_20 <a...@o...pl>

    witam,
    Znajomy podał mi link do strony www gdzie mozna oglądać najnowsze
    filmy podobnie jak na youtube. Są to pełne filmy. Pytam zatem, czy
    jeśli zarejestrowalem się na tej stronie, nie sciągam ich na dysk do
    siebie tylko oglądam przez przeglądarkę to w świetle prawa to jest,
    łamanie praw aurtorskich, łamanie prawa?

  • 2. Data: 2009-03-12 13:33:06
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 12 Mar 2009 06:21:20 -0700, Piotrek_20 napisał(a):

    > Pytam zatem, czy jeśli
    > zarejestrowalem się na tej stronie, nie sciągam ich na dysk do siebie
    > tylko oglądam przez przeglądarkę to w świetle prawa to jest, łamanie
    > praw aurtorskich, łamanie prawa?

    Na pewno NIE.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2009-03-12 13:34:52
    Od: "slawek" <s...@n...qw>

> [...]
    >siebie tylko oglądam przez przeglądarkę to w świetle prawa to jest,
    >łamanie praw aurtorskich, łamanie prawa?

    Nie koniecznie zaraz łamanie prawa.
    Może to być oczywiście piracki serwis ale może to być też taki na którym
    podczas oglądania filmów oglądasz np reklamy
    i emisja filmów jest legalnie opłacona.

  • 4. Data: 2009-03-12 13:35:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Olgierd pisze:

    > Na pewno NIE.

    Nawet, gdyby taki film się ściągnęło, to też nie jest to nielegalne w
    świetle polskiego prawa. Nielegalne jest tylko udostępnianie takiego
    filmu, czyli np. wysyłanie *do* kogoś.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2009-03-12 13:46:14
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Olgierd napisał(a):

    [...]

    > Na pewno NIE.

    Z tym na pewno bym uważał dopóki nie rozbierzemy na jakiej
    technicznej zasadzie odbywa się to oglądanie bo być może jest to
    realizowane poprzez taką samą technologię jak np p2p. Czyli oglądając,
    jednocześnie cacheujesz jakąś część binarną innym (czyli udostępniasz).

    j.

    --
    "Analfabeta nigdy nie robi błędów ortograficznych"
    (o czym wyczytałem w "Przekroju", cytat z pamięci).

  • 6. Data: 2009-03-12 13:53:46
    Od: ".Artur." <mc_artur{no_spam}@op.pl>

    Piotrek_20 pisze:
> [...]
    > siebie tylko oglądam przez przeglądarkę to w świetle prawa to jest,
    > łamanie praw aurtorskich, łamanie prawa?

    podaj link, to zobaczymy

  • 7. Data: 2009-03-12 14:09:25
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 12 Mar 2009 14:46:14 +0100, januszek napisał(a):

> [...]
    > taką samą technologię jak np p2p. Czyli oglądając, jednocześnie
    > cacheujesz jakąś część binarną innym (czyli udostępniasz).

    Tak sobie myślę, że nawet jeśli coś z cache udostępniam wskutek jakichś
    technicznych tricków to nie jest to mój problem.
    W ostateczności art. 23(1) pr.aut. tu wchodzi.

  • 8. Data: 2009-03-12 14:12:13
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Olgierd napisał(a):

    > Tak sobie myślę, że nawet jeśli coś z cache udostępniam wskutek jakichś
    > technicznych tricków to nie jest to mój problem.
    > W ostateczności art. 23(1) pr.aut. tu wchodzi.

    Ja też tak myślę ale nikt nie wie jak będzie myślał Wysoki Sędzia ;)

    j.

  • 9. Data: 2009-03-12 18:26:52
    Od: ant <a...@n...tld>

    .Artur. wrote:
    > podaj link, to zobaczymy

    Przypuszczam się, że chodzi o serwisy w stylu
    www.kinomaniak.info lub www.eonline.pl

    Oba prezentują tylko linki do filmów fizycznie umieszczonych
    na serwerach www.Youtube.com, www.Megavideo.com i www.wisevid.com.
    Oglądanie powoduje oczywiście "cacheowanie" tychże w odpowiednim
    katalogu tymczasowym. Megawideo ma ograniczenie czasowe dla
    niezarejestrowanych userów, które po około 60 minutach wymusza
    przerwę w oglądaniu filmu na około 50 minut (po IP). Reklam
    raczej żadnych (oprócz tych na stronie) nie ma (w trakcie filmu).

    W sumie ciekawi mnie też, jak mocne nerwy muszą mieć prowadzący
    strony kinomaniak.info lub eonline.pl, czy może fakt prezentowania
    samych linków powoduje, że są "kryci".