  • 1. Data: 2006-08-14 10:52:40
    Temat: Sprecyzowanie żądania pozwu - upominawcze
    Od: "Mariusz" <k...@p...onet.pl>

    Wniosłem pozew na formularzu w postępowaniu upominawczym, niestety zażądałem w
    nim odsetek ustawowych od 19. IV, podczas gdy na ten dzień przypadał czas spłaty
    spornej faktury. Prosty błąd w przepisywaniu, bo powinieniem podać 20 kwietnia.
    Sąd wydał zarządzenie (bez wskazania podstawy prawnej) w którym zobowiązał mnie
    do sprecyzowania w terminie 7 dni żadania pozwu, poprzez wskazanie na jakiej
    podstawie domagam się spłaty od 19.IV skoro z dokumentów wynika, iż jest to
    dzień płatności.
    Nie wiem, co robić, czy wystarczy zwykłe pismo, w którym przyznam się do
    oczywistej pomyłki pisarskiej. Czy potrzebny jakiś druk, w którym mam
    zmodyfikować żądanie. Nic nie wiem.

  • 2. Data: 2006-08-14 11:02:31
    Temat: Re: Sprecyzowanie żądania pozwu - upominawcze
    Od: vel konrad <giedr@wytnij_to.op.pl>

> [...]
    > Nie wiem, co robić, czy wystarczy zwykłe pismo, w którym przyznam się do
    > oczywistej pomyłki pisarskiej. Czy potrzebny jakiś druk, w którym mam

    formalnie to sad zle robi, bo zadanie masz sprecyzowane do bolu, a
    kwestia jego zasadnosci to co innego.

    sad pewnie chce sobie uproscic sprawe, bo chce wydac nakaz zaplaty,
    zamiast przepisac sprawe do "gc" i nabic tam pare punktow, ale jego
    problem.

    w sumie takie lagodne podejscie sadu jest rowniez dla ciebie bardzo
    korzystne, bo nie tracisz czasu i kosztow dodatkowych.

    musisz w terminie tygodniowym wyslac pismo, ze precyzujesz zaadanie w
    ten sposob, ze zadasz odsetek od 20 kwietnia i po sprawie. kopie pisma
    zalacz dla pozwanego.

    nie musi byc na druku.

  • 3. Data: 2006-08-14 20:32:19
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "vel konrad" <giedr@wytnij_to.op.pl> napisał

> [...]
    ^^^^^^^^^^^
    > ten sposob, ze zadasz odsetek od 20 kwietnia i po sprawie.

    Miało być: "prostujesz"?

  • 4. Data: 2006-08-15 06:57:37
    Od: vel konrad <giedr@wytnij_to.op.pl>

    > ^^^^^^^^^^^

    > Miało być: "prostujesz"?

    nie, wlasnie _precyzujesz_. to taka ustalona formula. nie ma nic
    wspolnego z tym co sie faktycznie robi - wszak jest bardzo precyzyjne i
    bardziej to przypomina po prostu zmiane zadania, ale no juz tak sie
    utarlo, a w sumie to nie ma znaczenia. co napisze, bedzie dobrze.

  • 5. Data: 2006-08-15 07:47:14
    Od: stern <s...@0...pl>

    vel konrad napisał(a):

    > nie, wlasnie _precyzujesz_. to taka ustalona formula.

    a mógłbyś podać podstawę prawną tej "ustalonej formuły"?

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 6. Data: 2006-08-15 08:10:29
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *stern* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > a mógłbyś podać podstawę prawną tej "ustalonej formuły"?

    Znam taką jedną sędzinę z wrocławia (IV P), każdą rozprawę zaczyna
    od sakramentalnego "czy powód sprecyzuje żądanie pozwu?"

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    || JID:o...@j...org || http://olgierd.wordpress.com ||

  • 7. Data: 2006-08-15 10:52:57
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

> [...]
    > wspolnego z tym co sie faktycznie robi - wszak jest bardzo precyzyjne i
    > bardziej to przypomina po prostu zmiane zadania, ale no juz tak sie

    Hmm... dla mnie sprecyzować to znaczy podać z większą dokładnością.
    Np. zamiast "to było we wtorek" powiem "to było we wtorek o 16.00".
    Ale jeśli zmieniam wersję i podaję "to było we środę" to już nie jest
    doprecyzowanie tylko sprostowanie informacji, poprzednio błędnie podanej.
    Czy w sądach wszystkie słowa znaczą co innego niż u normalnych ludzi?

  • 8. Data: 2006-08-15 11:04:51
    Od: vel konrad <giedr@wytnij_to.op.pl>

    > a mógłbyś podać podstawę prawną tej "ustalonej formuły"?

    hehe... jakby sad w tym przypadku zastosowal istniejaca podstawe prawna,
    to by skierowal sprawe - jak juz pisalem - na rozprawe i nici by byly z
    nakazu zaplaty. koles musialby uiscic dodatkowe 3/4 oplaty sadowej i
    pewnie sprawa by dluzej trwala.

    oczywiscie tak nalezy zrobic, bo nakazem nie oddalisz dalej idacego
    powodztwa, ale po co? troche pragmatyzmu sie przydaje, nawet w sadzie.

  • 9. Data: 2006-08-15 11:12:00
    Od: vel konrad <giedr@wytnij_to.op.pl>

> [...]
    >
    > oczywiscie tak nalezy zrobic, bo nakazem nie oddalisz dalej idacego
    > powodztwa, ale po co? troche pragmatyzmu sie przydaje, nawet w sadzie.

    moze to co napisalem nie bylo wystarcajaco precyzyjne.

    po prostu z pobudek pragmatycznych i zyciowych trzeba elastycznie
    zastosowac art. 130 kpc i wezwac powoda do ponownego sformulowania
    zadania pozwu, dajac mu tym samym szanse i chcac jego dobra..., tak, aby
    moc wydac nakaz zaplaty. mowie, powszechna praktyka i nie ma co sie
    oburzac.