  • 1. Data: 2006-08-14 07:02:22
    Temat: Protokól przekazania mieszkania
    Od: "el gato" <n...@s...pl>

    Witam,

    zakupilem mieszkanie z rynku wtornego. Musimy spisac protokol przekazania.
    Wiem, ze poprzedni wlasciciel bedzie chcial troche namieszac tzn. troche
    zabezpieczam sie na taka ewentualnosc:)
    Moje pytanie : co powinien i musi zawierac taki protokol, a czego nie (wiem,
    wiem to lakoniczny zwrot) i czego sie wystrzegac w zapisach?

    DrugA SPRAWA:
    byly wlasciciel wypowiedzial umowy z wodociagami i zakladem energetycznym
    bez uprzedzenia mnie o tym. Czy tak sie rzeczywiscie robi, czy byla to jego
    nadgorliwosc? istnieje bowiem ryzyko, konicznosci zainstalowania od nowa
    licznikow. Czy moge sie domagac rekompensaty od niego w zwiazku z brakiem
    uprzedzenia (moze to nie realne?), czy tez to moj "ból"?

    dziekuje i pozdrawiam

    --
    el gato

  • 2. Data: 2006-08-14 07:07:27
    Temat: Re: Protokól przekazania mieszkania
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > byly wlasciciel wypowiedzial umowy z wodociagami i zakladem energetycznym
    > bez uprzedzenia mnie o tym.

    W moim wypadku, jak sprzedawaliśmy mieszkanie, to razem szliśmy do ZE i
    gazowni z odczytem liczników w ręce. W przypadku telefonu było to
    rozwiązanie umowy i nowa umowa na nowego właściciela.

    Może nie wiedział, że jest taka możliwość, a może nie chciał z Tobą chodzić
    po tych firmach? Założenie liczników i podpisanie nowej umowy z tymi
    zakładami nic nie kosztuje. Gazownie i elektrownie też często robią to
    chętnie, bo przy okazji wymieniają stare liczniki na nowsze modele ( np.
    magnesoodporne:) ).

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 3. Data: 2006-08-14 07:18:11
    Od: "el gato" <n...@s...pl>

    Użytkownik "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl> napisał w wiadomości

    Gazownie i elektrownie też często robią to
    > chętnie, bo przy okazji wymieniają stare liczniki na nowsze modele ( np.
    > magnesoodporne:) ).

    Z tego co wiem, wlascicielem licznika jest ZE, wiec chyba nie nalezy im za
    to nic placic? (nie jestem sknera, ale jak nie musze placic to lubie o tym
    przynajmniej wiedziec:)

    --
    el gato