  • 211. Data: 2020-09-09 14:02:40
    Temat: Re: Sprawa zamieciona
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-09-09, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > To BMW, więc napęd na tył. Przednia połowa daleko nie pojedzie, a tylna
    > osobno też. Ale przepołowienie samochodu, to by chyba VULKANa trzeba.

    To było w sensie, że jak uebie pół samochodu to raczej paliwo nie powinno zbyt
    długo płynąć. Tyle co w przewodach a może i mniej. Z drugiej strony z litr może
    się chyba tego uzbierać z pompą i filtrem?

    --
    Marcin

  • 212. Data: 2020-09-09 14:34:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2020-09-09, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    >litr może
    >się chyba tego uzbierać z pompą i filtrem?

    Obecnie pompa w baku, jak przepolowisz, to cisnienie zniknie i
    wtryskiwacze nic nie wtrysną.
    Chociaz ... w kolektorze podcisnienie, to moze i cos kapnie.

    Ale gaz pewnie do oporu wcisniety, przepustnica otwarta, pocisnienie
    male ... i moze jeszcze turbina ...

    Ale dawniej - paliwo w gazniku starczalo mi na 2 minuty pracy na
    jalowym biegu rozgrzanego silnika.
    Lub kilkaset metrow jazdy - ale z niewielka predkoscią.
    Tylko trzeba kaskadera, zeby połówką pojechal :-)

    J.

  • 213. Data: 2020-09-09 14:53:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    W dniu 09.09.2020 o 08:47, J.F. pisze:
    >Do jadącego chcesz podejść z zaskoczenia?

    Czyli bez zaskoczenia ?

    >Toteż dlatego byli z wyjętą bronią, ale jeden podszedł i pokazał
    >legitymację.

    No tak zeznali.

    >Niestety tak trzeba. Było to wałkowane wiele razy w wypadku
    >strzelców wyborowych. W końcu nowelę wrzucono do ustawy o ŚPBiBP, że
    >można w niektórych wypadkach znienacka strzelić.

    Raczej sie doszukaj ile mieli kamizelek.
    Po tak podejsc, okazac legitymacje ... a koledzy w dyskretnej
    odleglosci czekaja z bronia w reka i wcale nie wygladaja na bandytow

    >Ustalmy, czy piszemy o strzelaniu do samochodu celem jego zatrzymania
    >ryzykiem ostrzelania kierowcy, czy o strzelaniu do kierowcy? Bo to
    >zupełnie dwa różne byty.

    A tu co bylo ? Strzelanie do kierowcy i pasazera, do czego jest
    potrzebne aby on chcial policjantow przejechac, no to co sie dziwic,
    ze zeznali ze chcial..

    >On nadal będzie się chciał oderwać.

    Ale moze ostrozniej.

    >Ja, to o nic. Oni pewnie o to, ze chciał przejechać policjantów.

    I tak nagle im sie optyka zmienila ?
    Nie udawaj, o co podejrzewali to dobrze wiemy.

    Ale ja w ogole o takim zwyklym poscigu pisze - o cos tam trzeba
    podejrzewac kierowce, zapewne na poczatek o niezatrzymanie do
    kontroli.

    >Mógł nie dawać samochodu osobie, która będzie chciała rozjechać
    >policjanta.

    A to zlodziej byl ...

    >A kto próbował rozjechać policjantów?

    Mowisz, ze wystarczy ? No, jakis tam zwiazek przyczynowo-skutkowy jest

    >O ile przez te kilkaset kilometrów w nic nie wpadnie i będziemy
    >wiedzieć, gdzie się zatrzyma.

    Jedziesz z tylu, a z gory sledzi helikopter ...

    >No i wyjaśnienie skąd tyle strzałów. Nie wiadomo, w co celować.

    I mowisz, ze wszystkie byly w maske silnika ?

    J.

  • 214. Data: 2020-09-09 15:07:30
    Od: Kviat

    > No więc ja podaję argumenty merytoryczne.

    Gdy zacytujesz jakiś paragraf.
    W pozostałych przypadkach od czasu do czasu udaje ci się napisać coś
    merytorycznego, ale to zdecydowanie za mało w stosunku do ilości tego,
    co piszesz niemerytorycznie.

    > I przepraszam, że psuję zabawę
    > niektórym oszołomom, ale co ja mogę?

    Możesz zacząć myśleć samodzielnie.

    Bardzo dobry przykład.
    I faktycznie, nikomu się nie będzie chciało analizować argumentów
    próbujących wytłumaczyć palnięcie ewidentnej bzdury, która z
    merytorycznością nie ma nic wspólnego. Co tu jest do analizy?
    Nie ma takiego kontekstu, który by taką bzdurę wytłumaczył.

    > Byłoby mniej ucieczek i pogoni, a to by automatycznie zmniejszyło ilość
    > możliwych nadużyć. Każdy kto ucieka miałby powód i wiedział by, ze
    > ucieka przed kulami. Tu by nie było żadnych wątpliwości.

    Co za bzdura. I to miało być niby merytoryczne...

    Dokładnie takich samych idiotycznych "argumentów" używają zwolennicy
    posiadania broni.
    Że niby "jakby wszyscy mieli broń, to automatycznie spadła by
    przestępczość, bo przestępca by wiedział, że atakowany może mieć broń"

    Zostało udowodnione wielokrotnie, że to nie jest prawda. Ale co tam...
    przecież zwolennicy posiadania broni używają "merytorycznych" argumentów.
    I przepraszają, że psują zabawę niektórym oszołomom, ale co oni mogą?

    > Sprawy są załatwiane dobrze,

    Skoro jest tak dobrze, to dlaczego jest tak źle?

    > tylko nikt o tym dziennikarzy nie
    > informuje.

    No tak. To, że jest źle, to że milicja pałuje protestujących przeciwko
    faszyzmowi, to że znęca się nad pokojowymi demonstrantami próbującymi
    bronić demokracji i praw człowieka, to że szykanuje i zastrasza ludzi za
    noszenie np. torebki w kolorach tęczy, to oczywiści wina dziennikarzy...
    bo milicja nie informuje dziennikarzy jak radzi sobie ze zwyrolami we
    własnych szeregach.

    Skoro nikt dziennikarzy nie informuje, to napisz coś merytorycznego:
    podaj jakie konsekwencje poniósł chociaż jeden funkcjonariusz, który BEZ
    ŻADNYCH PODSATAW, A CZĘSTO PODAJĄC NIEPRAWDZIWE PODSTAWY PRAWNE wymuszał
    legitymowanie i spisywanie obywateli. Jeden.

    Przykłady (bardzo liczne) takich "interwencji", udokumentowanych w
    materiałach filmowych dostępnych publicznie, w których funkcjonariusz
    nie potrafi podać podstawy prawnej, albo dopiero taką podstawę
    (wymyśloną na poczekaniu) ktoś mu podsuwa przez radio po konsultacji,
    znajdziesz samodzielnie.

    > Ci zaś, chcąc błysnąć wypisują wierutne bzdury licząc na to,
    > że ktoś mający wiedze nie wytrzyma i sprostuje.

    Wiele już razy ludzie mający wiedzę nie wytrzymali i prostowali twoje
    bzdury, a ty nadal próbujesz błysnąć.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 215. Data: 2020-09-09 20:54:32
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    > Sądzę, że czekają na ekspertyzę, czy przy prawidłowo mierzonym strzale
    > mogło dojść do śmiertelnego postrzelenia. Bo jeśli się tego wykluczyć
    > nie da, to nie ma podstaw do zarzutu. W tym tkwi tajemnica zwłoki.

    Tajemnica tkwi w obronie winnego przez kolesi w takich samych
    mundurkach. Tylko tyle i aż tyle.

    Pozdrawiam

  • 216. Data: 2020-09-09 20:55:52
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    > To dowód na to, że strzelali, a nie, że popełnili przestępstwo.

    To czy popełnili rozstrzyga sąd.
    Czy jednak może zadecydować jego kolega z komisariatu?

    Pozdrawiam

  • 217. Data: 2020-09-09 21:58:40
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.09.2020 o 20:54, RadoslawF pisze:

    > Tajemnica tkwi w obronie winnego przez kolesi w takich samych
    > mundurkach. Tylko tyle i aż tyle.

    Radek! Weź wróć do realiów. On był tam sam. Jak go mogą inni bronić? To,
    ze pobiegł za ociekającym nei budzi wątpliwości. Samego zdarzenia nikt
    nie widział, w szczególności z policjantów, którzy by mogli w ogóle
    jakiekolwiek w tej sprawie zeznania złożyć. To jak bronić?

    --
    Robert Tomasik

  • 218. Data: 2020-09-09 22:02:11
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.09.2020 o 20:55, RadoslawF pisze:

    > To czy popełnili rozstrzyga sąd.
    > Czy jednak może zadecydować jego kolega z komisariatu?

    W tym konkretnym wypadku oczywiście kolega nie, bowiem to śledztwo.
    Natomiast gdyby Prokurator postępowanie umorzył i nikt się nie zażalił,
    to co do zasady sąd mógłby w ogóle nie mieć powodu się sprawą zajmować.

    Ogólnie nie ma powodu, by w każdej sprawie sąd rozstrzygał, czy coś tam
    jest przestępstwem, czy nie, a już na pewno niedorzecznością byłoby
    twierdzenie, ze w każdym wypadku, gdy sąd nie uniewinnił kogoś, to jest
    wątpliwość, czy nie popełniono przestępstwa.

    --
    Robert Tomasik

  • 219. Data: 2020-09-09 22:18:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.09.2020 o 14:53, J.F. pisze:

    > Czyli bez zaskoczenia ?

    Też głupio. Ale to Ty twierdzisz, ze tak uczą. Oczekuję właśnie
    sprecyzowania, jak Ty to widzisz.

    > No tak zeznali.

    I wydaje się to dość wiarygodne, choć oczywiście nie było mnie tam i nie
    wiem, jak to wyglądało.

    > Raczej sie doszukaj ile mieli kamizelek.
    > Po tak podejsc, okazac legitymacje ... a koledzy w dyskretnej odleglosci
    > czekaja z bronia w reka i wcale nie wygladaja na bandytow ...

    Ooo! Tu widzę nowatorskie podejście. Możesz mnie oświecić, w jaki sposób
    chcesz trzech cywili zalegalizować na środku pustego skrzyżowania? Za
    drogowców przebrać?

    > A tu co bylo ? Strzelanie do kierowcy i pasazera, do czego jest
    > potrzebne aby on chcial policjantow przejechac, no to co sie dziwic, ze
    > zeznali ze chcial..

    Nie znam materiałów. nie wiem, co policjanci zeznali. Co więcej
    pamiętaj, ze w owym czasie były inne przepisy dotyczące użycia broni -
    obecna precyzyjna i sensowna ustawa, to bez mała 10 lat po tamtych
    zdarzeniach powstała.

    > Ale moze ostrozniej.

    Nie sądzę. Jeszcze będzie w lusterku pogoni wypatrywał i nieuważający na
    to, co przed maską wywali w latarnię.

    > I tak nagle im sie optyka zmienila ?
    > Nie udawaj, o co podejrzewali to dobrze wiemy.

    Wiemy, o co podejrzewali podchodząc do samochodu. Nawet podejrzenie
    popełnienia ciężkich zbrodni nie daje podstawy do ostrzelania. Moim
    zdaniem strzelali, bo chciał ich rozjechać. Tak przynajmniej z tych
    artykułów wynika.

    > Ale ja w ogole o takim zwyklym poscigu pisze - o cos tam trzeba
    > podejrzewac kierowce, zapewne na poczatek o niezatrzymanie do kontroli.

    Sprawa jest dość złożona. Co do zasady pościg niekoniecznie musi się
    wiązać z niezatrzymaniem się do kontroli. Powiedzmy może być rozpoczęty
    wobec sprawcy napadu na bank i niekoniecznie muszą zaistnieć możliwości
    podania sygnału do zatrzymania.

    > A to zlodziej byl ...

    No faktycznie jest problem. Pamiętam łzy w oczach właścicielki, której
    wydaliśmy spalonego malucha odzyskanego w krzakach nad rzeką. I pytanie,
    co ona ma teraz z tym zrobić - bo my pozbyliśmy się problemu.

    > Mowisz, ze wystarczy ? No, jakis tam zwiazek przyczynowo-skutkowy jest ...

    Życie ludzkie - w tym policjantów - jest bezcenne, więc poświęcając
    samochód nie przekraczają zdrowego rozsądku.

    > Jedziesz z tylu, a z gory sledzi helikopter ...

    Bardzo dobry pomysł. Tylko ma kilka słabych ogniw. Co, zanim doleci
    śmigłowiec? Bo one są generalnie w miastach wojewódzkich. Do mnie jest
    około 30 minut lotu. No i nie zawsze załoga siedzi w śmigłowcu, więc
    pewnie takiego wsparcia mogę się spodziewać za kilka godzin w praktyce.
    Paliwo się szybciej uciekającemu skończy :-)

    Obecnie mądrzejszym pomysłem są drony. Te takie bardziej wypasione, to
    można a mieć "pod parą" na każdej jednostce. Kwestia kosztów i
    przeszkolonych operatorów. Ale jestem gorącym zwolennikiem takich
    pościgów. Zwłaszcza w wypadku quada, czy motocykla terenowego szkoda
    ryzykować radiowozu i załogi.

    > I mowisz, ze wszystkie byly w maske silnika ?

    Pamiętam fotkę z maską, jak durszlak. Czy wszystkie tam trafiły, to nie
    wiem.

    --
    Robert Tomasik

  • 220. Data: 2020-09-09 23:39:08
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

> [...]
    > nie widział, w szczególności z policjantów, którzy by mogli w ogóle
    > jakiekolwiek w tej sprawie zeznania złożyć. To jak bronić?

    To poczytaj co w jego temacie napisałeś a potem napisz streszczenie.
    To będzie instrukcja jak bronić.