  • 81. Data: 2008-06-02 21:17:13
    Temat: Re: Sprawa serwisu napisy.org
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > użytek. Uważam, że powinno być zakazane sprzedawanie nielegalnych kopii,
    > a nie ich posiadanie, bo to nie ma sensu. Zwłaszcza by złożoności

    Acha, czyli zrobić z walki z bandytyzmem walkę z wiatrakami?

    Otóż nie - metody walki powinny być przede wszystkim *skuteczne*.

    > problemów prawnych związanych z prawem autorskim, które powodują, że
    > choćbyś nie wiem co wymyślał, to zawsze coś się tam coś u Ciebie znajdzie.

    Jak masz wszystko legalne, to jak może się coś nielegalnego znaleźć?

    > wyborców teoretycznie powinien za czyny zabronione uznawać to, co
    > rzeczeni wyborcy w większości za takie uważają. Ciekawe, czy gdyby

    Więc zalegalizujmy okradanie najbogatszych. Takiemu pomysłowi
    przyklaśnie większość społeczeństwa, daję sobie palec uciąć.

    > zrobiono referendum, to większość byłą by za ściganiem tych kopiujących
    > mp3 od kolegi. Wątpię i to w mojej ocenie jest wystarczający argument za
    > jasnym i wyraźnym zniesieniem zakazu. Jasnym, bo to w zasadzie nie

    A w mojej raczej za wystrzelaniem tych populistycznych jełopów, choćby
    stanowili nawet 95% społeczeństwa. Albo powieszeniem. Albo deportacją na
    Madagaskar, czy cokolwiek innego - byleby nie zatruwali normalnego
    społeczeństwa swoją głupotą.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 82. Data: 2008-06-02 21:41:04
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 02 Jun 2008 21:00:06 +0000, Jacek_P napisał(a):

    > A co w niej jest takiego przerazajacego? Dwiescie lat ochrony? Oplaty
    > tantiemowe za wypozyczenia biblioteczne? Taka zapowiedzia to Hitchcocka
    > przeskoczyles 8-)

    Zachęcam do lektury:
    http://www.wipo.int/treaties/en/ip/phonograms/trtdoc
    s_wo023.html

    co ciekawe Polski na tej liście nadal nie ma:

    http://www.wipo.int/treaties/en/ShowResults.jsp?lang
    =en&treaty_id=18

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    czytej Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 83. Data: 2008-06-02 21:47:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Any User" <u...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Jak masz wszystko legalne, to jak może się coś nielegalnego znaleźć?

    Żebyś się kiedyś w życiu nie zdziwił. Widziałem juz podróbki pirackie
    możliwe do odróżnienia od oryginału tylko przez naprawdę dobrych
    specjalistów.

    > Więc zalegalizujmy okradanie najbogatszych. Takiemu pomysłowi przyklaśnie
    > większość społeczeństwa, daję sobie palec uciąć.

    Na tym polega stanowienie prawa. Przypominasz sobie z historii co się
    działo po wojnie?

> [...]
    > stanowili nawet 95% społeczeństwa. Albo powieszeniem. Albo deportacją na
    > Madagaskar, czy cokolwiek innego - byleby nie zatruwali normalnego

    Wiesz na czym polega demokracja? Historia zna kilka systemów prawnych,
    gdzie kilku mądrych uważało, ze zawsze ma rację. Generalnie doświadczenie
    wykazało, ze na dłuższą metę to się nigdy nie sprawdzało.

  • 84. Data: 2008-06-02 23:06:29
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > Żebyś się kiedyś w życiu nie zdziwił. Widziałem juz podróbki pirackie
    > możliwe do odróżnienia od oryginału tylko przez naprawdę dobrych
    > specjalistów.

    Jak się nie zgrywa cwaniaka i nie szuka szemranych okazji, tylko idzie
    grzecznie do sklepu i płaci za normalny produkt pełną cenę, to
    natrafienie mimo wszystko na podróbkę po pierwsze nie wchodzi w grę, a
    po drugie, ma się alibi.

    A jak ktoś chce na siłę oszczędzić, to jest sam sobie winien.

    > Na tym polega stanowienie prawa. Przypominasz sobie z historii co się
    > działo po wojnie?

    Niestety nie jest to moja mocna strona. Podpowiedz mi.

    > Wiesz na czym polega demokracja? Historia zna kilka systemów prawnych,
    > gdzie kilku mądrych uważało, ze zawsze ma rację. Generalnie
    > doświadczenie wykazało, ze na dłuższą metę to się nigdy nie sprawdzało.

    Tzn. mieli rację, ale na dłuższą metę nie byli w stanie jej obronić,
    gdyż tłuszcza przedkładała ogólnie pojętą łatwość swojego życia nad
    ideały i zasady. Co nie zmienia faktu, że mieli rację.

  • 85. Data: 2008-06-02 23:24:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > grzecznie do sklepu i płaci za normalny produkt pełną cenę, to
    > natrafienie mimo wszystko na podróbkę po pierwsze nie wchodzi w grę, a po

    Po raz wtóry zawołam: Żebyś się nie zdziwił! :-) Ilość podróbek w sklepach
    firmowych nie jest wcale taka mała.

  • 86. Data: 2008-06-02 23:43:50
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    Olgierd <n...@r...org> napisal:
    > Zachęcam do lektury:
    > http://www.wipo.int/treaties/en/ip/phonograms/trtdoc
    s_wo023.html

    O rany! Stresc prosze swoje wnioski, bo jezyk tego linku jest gorszy
    niz norma techniczna :-(
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 87. Data: 2008-06-03 06:39:29
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 02 Jun 2008 23:43:50 +0000, Jacek_P napisał(a):

    s_wo023.html

    > O rany! Stresc prosze swoje wnioski, bo jezyk tego linku jest gorszy niz
    > norma techniczna :-(

    Konwencja o ochronie fonogramów zakłada kompletny zakaz ich duplikowania,
    z wyjątkiem 3 przypadków (art. 6), w których nie ma nawet dozwolonego
    użytku w rozumieniu art. 23 pr.aut. -- konwencja ograniczy dozwolony
    użytek nagrań fonograficznych wyłącznie do dzisiejszego art. 27-28 pr.aut.

  • 88. Data: 2008-06-03 06:53:44
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    Olgierd <n...@r...org> napisal:
> [...]
    > użytku w rozumieniu art. 23 pr.aut. -- konwencja ograniczy dozwolony
    > użytek nagrań fonograficznych wyłącznie do dzisiejszego art. 27-28 pr.aut.

    Faktycznie koszmar. Ale ma to watpliwa mozliwosc przejscia,
    szczegolnie w swietle ostatnich rozstrzygniec Unii (ech, tak skleroza,
    nie pamietam, ale to chyba ETS byl) dotyczacych m.in. kopiowania muzyki i filmow.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 89. Data: 2008-06-03 07:40:06
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 03 Jun 2008 06:53:44 +0000, Jacek_P napisał(a):

    > Faktycznie koszmar. Ale ma to watpliwa mozliwosc przejscia, szczegolnie
    > w swietle ostatnich rozstrzygniec Unii (ech, tak skleroza, nie pamietam,
    > ale to chyba ETS byl) dotyczacych m.in. kopiowania muzyki i filmow.

    Nieważne. Zwróć uwagę na art. 96 pkt 2 pr.aut.

  • 90. Data: 2008-06-03 08:46:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 2 Jun 2008, Any User wrote:
    [...komuś...]

    > A od kiedy demokrację buduje się na kradzieży cudzej własności?

    Chyba mylisz demokrację z praworządnością *i* poczuciem sprawiedliwości.
    Demokratycznie to nawet życie można stracić, niekoniecznie do końca
    zgodnie z prawem.

    pzdr, Gotfryd