  • 1. Data: 2008-05-28 16:01:59
    Temat: Pożyczka - nie oddana.
    Od: "Szycha" <a...@o...pl>

    Witam,
    Proszę o pomoc w następującej sprawie:
    Pożyczyłem komuś pieniądze, nie oddał i sie miga. Mam przelew w banku na
    konto firmy ktorą miał z ojcem - w tytule przelewu pożyczka. Czy wystrczy to
    jako dowód w sądzie i z jakim wnioskiem do sądu wystąpić?
    Czy ma sens wcześniej wysłać do niego oficjalne pismo o zwrot z odsetkami
    np. w ciągu tygodnia na konto? Czy lepiej od razu uderzyc z grubej rury i
    wezwać jego i ojca do sądu?

    dzieki z góry
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-05-28 17:15:33
    Temat: Re: Pożyczka - nie oddana.
    Od: Mecenas <m...@o...pl>

    Szycha pisze:
> [...]
    > np. w ciągu tygodnia na konto? Czy lepiej od razu uderzyc z grubej rury i

    Najpierw wyślij wezwanie do zwrotu pożyczki i wyznacz termin zwrotu. Po
    upływie terminu dopiero pozew do sądu.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 3. Data: 2008-05-28 18:39:35
    Od: Roman Rumpel <r...@g...pl>

    Mecenas pisze:
    > Szycha pisze:
    Czy lepiej od razu uderzyc z grubej rury i

    Co do sądu - przygotuj się do procesu dokładnie w związku z
    ograniczeniami dowodowymi, wynikającymi z art 720 par 2 kc w związku z
    art 74 kc

    > Najpierw wyślij wezwanie do zwrotu pożyczki i wyznacz termin zwrotu. Po
    > upływie terminu dopiero pozew do sądu.

    A co do terminu - polecam lekturę art. 723 kc

    > Pozdrawiam
    > Michał

    Również pozdrawiam
    Romek

  • 4. Data: 2008-05-29 09:22:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 28 May 2008, Roman Rumpel wrote:

    > Czy lepiej od razu uderzyc z grubej rury i
    >
    > Co do sądu - przygotuj się do procesu dokładnie w związku z ograniczeniami
    > dowodowymi, wynikającymi z art 720 par 2 kc w związku z art 74 kc

    Mogłeś mu przynętę podrzucic ;)
    _117.html

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2008-05-29 19:43:21
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Szycha napisał(a) :
    > Pożyczyłem komuś pieniądze, nie oddał i sie miga. Mam przelew w banku na
    > konto firmy ktorą miał z ojcem - w tytule przelewu pożyczka. Czy wystrczy to
    > jako dowód w sądzie i z jakim wnioskiem do sądu wystąpić?

    Myślę, że wystarczy jako dowód w Urzędzie Skarbowym o
    nieodprowadzeniu przez pożyczkobiorcę podatku od pożyczki.

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B

  • 6. Data: 2008-05-29 20:42:47
    Od: "kuba " <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Roman Rumpel <r...@g...pl> napisał(a):

    > Czy lepiej od razu uderzyc z grubej rury i
    >
    > Co do sądu - przygotuj się do procesu dokładnie w związku z
    > ograniczeniami dowodowymi, wynikającymi z art 720 par 2 kc w związku z
    > art 74 kc

    Hello, cytowany art. 74 w par. 2. mówi o uprawdopodobnieniu za pomocą pisma.
    Wydrukuje sobie potwierdzenie przelewu i ma.

    pozdrawiam
    kuba

  • 7. Data: 2008-05-29 22:52:18
    Od: Roman Rumpel <r...@g...pl>

    kuba pisze:

    > Hello, cytowany art. 74 w par. 2. mówi o uprawdopodobnieniu za pomocą pisma.
    > Wydrukuje sobie potwierdzenie przelewu i ma.

    Toteż nie pisałem, że tego się nie da zrobić, tylko, ze trzeba sie
    przygotować :)

    > pozdrawiam
    > kuba

    Też pozdrawiam