  • 31. Data: 2011-06-13 12:45:39
    Temat: Re: Spór o miedzę inny wariant (cross post)
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    W dniu 2011-06-13 14:22, Kris pisze:

    > Użytkownik "MichałG" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Nic nie pisza o "przezroczystości"
    > Kurcze jak dobrze ze nie mieszkam w takiej gminie która nawet we wzór
    > ogrodzenia by chiała ingerowac. Niektóre MPZ to jakas tragedia- kolor
    > dachu wyznaczja, może i kolor kostki na podjezdzie niedługo zaczna
    > ustalac. Urzedasom to sie w głowie przewraca czasami.

    > To juz całkowity bezsens by był moim zdaniem

    znalazłem, ale tez bez zródła:
    http://www.muratorplus.pl/biznes/prawo/przepisowe-og
    rodzenie_61254.html
    chyba to juz historyczny (oby) przepis.

    zastosowanie tego wymogu do sąsiada to faktycznie przegięcie....

    >Urzedasom to sie w głowie przewraca czasami.
    Raczej naszym 'wybrańcom narodu'....

    Michał

  • 32. Data: 2011-06-13 15:52:15
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > A jak długo ten murek tam jest? też 40 lat? albo czy w zamian murku było coś co
    jednoznacznie
    > wskazuje że te 6cm było przez ciebie "uprawiane"?
    > Bo po takim czasie to już podpada pod zasiedzenie czy to w dobrej czy złej wierze.
    Zatem jeszcze kilka faktów:
    1. Z normalnym sąsiadem, dupy bym nie truł Szanownym Grupowiczom.
    2.Żadna flaszka z ciasteczkami nie wchodzi w grę.Facet jest po prostu złośliwy.
    3.Nie pozwolę na ustanawianie jego rządów w okolicy( "nie może pan remontować w
    niedzielę", itd..)
    4.W dobrej wierze i po zbadaniu wszelkich okoliczności postawiłem ów nieszczęsny
    murek IMO z 15-20
    cm od granicy
    5. Zebrałem za to opierdol ("nie możesz gnojku tego tu stawiać!!!" oraz " wezwę
    geodetę!")
    6.Po tej akcj murek został opryskany farbą- sąsiad wytyczył "swoją" granicę- geodeta,
    okazało się-
    kosztuje.
    7.Leję na 6cm, a nawet na pół metra, ale nie pozwolę na takie zachowania i tyle.Stąd
    mój post- co robić.
    8.Pytanie- jak sądzicie,czy granica powinna przebiegać:
    a) przez środek ściany działowej między mieszkaniami i być przedłużona w
    ogrodzie-zabudowa
    szeregowa;
    b)po zewnętrznej stronie tej ściany( ściana należy wówczas w całości do 1 z sąsiadów;
    c) inaczej- jak?
    9.Jeżeli wybraliście odpowiedź b), z którą się zgadzam- to JA mam rację co do
    przebiegu granicy w
    ogrodzie.

  • 33. Data: 2011-06-13 16:07:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 Jun 2011, Rentier wrote:

> [...]
    > w ogrodzie-zabudowa szeregowa;
    > b)po zewnętrznej stronie tej ściany( ściana należy wówczas w całości

    IMO, skoro ustawa nie stanowi inaczej, nie ma przeszkód aby granica
    biegła zygzakiem.
    Czyli "c" w wersji "tak jak opisano lub namalowano w KW".
    BTW: zabudowa szeregowa, przyległe... są to aby na pewno oddzielne
    grunty i oddzielne budynki?

    pzdr, Gotfryd

  • 34. Data: 2011-06-14 05:57:11
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Użytkownik "MichałG" napisał w wiadomości grup

    > dlatego warto zadbeć o te 'kamienie' lub po okresie budowy u siebie i
    > sąsiadów, gdy wiekszość z nich (kamieni) znika czyli -jest
    > rozjechana-wpadła do wykopu-jest metr pod nasypem itp, wznowić ich
    > usytuowanie. Nie jest ta jakiś powalający koszt...

    Reagować masz obowiązek znacznie wcześniej:

    "kto wbrew przepisom art. 15 tej ustawy niszczy, uszkadza, przemieszcza
    znaki geodezyjne, grawimetryczne lub magnetyczne i urządzenia
    zabezpieczające te znaki oraz budowle triangulacyjne, a także nie zawiadamia
    właściwych organów o zniszczeniu, uszkodzeniu lub przemieszczeniu znaków
    geodezyjnych, grawimetrycznych lub magnetycznych, urządzeń zabezpieczających
    te znaki oraz budowli triangulacyjnych, - podlega karze grzywny. Orzekanie
    następuje na podstawie przepisów o postępowaniu w sprawach o wykroczenia.
    Jest to zatem wykroczenie, a zgodnie z art. 24 kodeksu wykroczeń grzywnę
    wymierza się w wysokości od 20 do 5.000 złotych, chyba że ustawa stanowi
    inaczej."

  • 35. Data: 2011-06-14 06:02:54
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

> [...]
    > Czyli "c" w wersji "tak jak opisano lub namalowano w KW".
    > BTW: zabudowa szeregowa, przyległe... są to aby na pewno oddzielne

    Geodezyjnie na pewno nie, bo inaczej pewien deweloper w mojej okolicy
    nie dostałby pozwolenia na budowę.

    Minimalna działka na dom to 1000m2, a on pobudował "budżetowe" (560
    tysięcy ;) ) domy na działkach 500m2 (wg. oferty). Tak na prawdę były to
    bliźniaki stykające się garażami. W sumie pomysłowe, choć IMHO 500m2 na
    standardowej wielkości mały dom to żałośnie mało. Ja mam malutki domek
    (9mx10m - z wiatą i tarasem włącznie) i jest akurat na 1000m2, ale
    sąsiad postawił sobie na identycznej działce "standard" i narzeka, że mu
    ciasno.

  • 36. Data: 2011-06-14 06:06:07
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.06.2011 17:52, Rentier pisze:

> [...]
    > 1 z sąsiadów;
    > c) inaczej- jak?
    > 9.Jeżeli wybraliście odpowiedź b), z którą się zgadzam- to JA mam rację

    Jak słusznie zauważył Gotfryd: granica może przebiegać nawet zygzakiem.
    "Na chłopski rozum" granica powinna iść przez środek wspólnej ściany.

  • 37. Data: 2011-06-14 09:28:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Jun 2011, Andrzej Ława wrote:

    > Geodezyjnie na pewno nie

    Jeśli przekłada się to na nierozdzielone budynki w myśl przepisów
    budowlanych co dalej przekłada się na wydzieloną własność
    o charakterze własnosci lokali, to...
    :)
    Właśnie do tego zmierzałem: czy piszący ma pewność i jasność, że
    są to odrębne nieruchomości budowlane (osobne budynki na osobnych
    kawałkach gruntu) - bo jeśli nie, a teren jest we współwłasności,
    zaś granica dotyczy jedynie umownego podziału na potrzeby
    użytkowania, to problem pytającego w wersji pójścia na udry
    jest chyba całkiem spory.

    pzdr, Gotfryd

  • 38. Data: 2011-06-14 11:14:27
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    W dniu 2011-06-14 07:57, William Bonawentura pisze:

> [...]
    > zgodnie z art. 24 kodeksu wykroczeń grzywnę wymierza się w wysokości od
    > 20 do 5.000 złotych, chyba że ustawa stanowi inaczej."

    By reagować na 'znikniecie' kamienia trzeba wiedzieć o jego
    istnieniu/braku. Sądząc z wpisów nie jest to wiedza powszechna... ;)
    Zazwyczaj odbywa sie to tak: sąsiad(ktokolwiek) kopał(firma wynajęta
    przez sąsiada) koparką przyłącze wody i zasypała odkładem z wykopu
    kamień. Potem razem z ziemią kamień znalażł sie na dnie wykopu ew.
    został wywieziony na wysypisko. Nikt nikogo nie złapał. Za kilka lat
    nikt nawet nie pamięta kto tam kopał a geodeta szuka kamienia.... Kto
    winien? ;)

    Michał

  • 39. Data: 2011-06-14 11:27:46
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    W dniu 2011-06-14 08:06, Andrzej Ława pisze:

    > Jak słusznie zauważył Gotfryd: granica może przebiegać nawet zygzakiem.
    > "Na chłopski rozum" granica powinna iść przez środek wspólnej ściany.

    ale chłopskiego rozumu prózno szukac w takich sytuacjach, szczególnie
    jak budował deweloper.... W ślad za Gotfrydem: jedynie odpowiedz c =
    jak zapisano/pokazano w katastrze (KW).
    Brać geodetę. Wznowienie granic(y) to w sumie nieduża kasa za mozliwą
    wieczną użerę....
    Jesli deweloper zafundował klientom współwłasność w czesciach
    ułamkowych, jak np. pod blokiem /byłym/ spółdzielczym to nie
    zazdroszcze....

    Michał

  • 40. Data: 2011-06-14 11:33:22
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 14.06.2011 13:27, MichałG pisze:

    > Jesli deweloper zafundował klientom współwłasność w czesciach
    > ułamkowych, jak np. pod blokiem /byłym/ spółdzielczym to nie
    > zazdroszcze....

    W miejscu, o którym ja pisałem, przynajmniej ogrodzenia były "w zestawie".