  • 1. Data: 2011-06-10 10:13:57
    Temat: Odrzucenie pozwu do sądu
    Od: krzysztof posłuszny <w...@w...pl>

    Witam. Kiedy sąd może odrzucić lub oddalić pozew? Czy są na to jakieś
    przepisy regulujące to zagadnienie? Jeżeli tak to jakie?

  • 2. Data: 2011-06-10 10:32:42
    Temat: Re: Odrzucenie pozwu do sądu
    Od: " ąćęłńóśźż" <j...@g...pl>

    http://isap.sejm.gov.pl/Download;jsessionid=9A9A5B90
    8BB694EBBC10DF4188E7EC98?
    id=WDU19640430296&type=3

    -----

  • 3. Data: 2011-06-10 10:37:32
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 10 Jun 2011 12:13:57 +0200, krzysztof posłuszny napisał(a):

    > Witam. Kiedy sąd może odrzucić lub oddalić pozew? Czy są na to jakieś
    > przepisy regulujące to zagadnienie? Jeżeli tak to jakie?

    Odrzuca np. jeśli pozew jest źle napisany, nieopłacony, jeśli sprawa jest
    już rozpoznana -- generalnie chodzi o przyczyny formalne.

    Oddala natomiast wówczas, jeśli nie zgadza się z tym, czego chciał powód.

    --
    :-) Olgierd
    Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

  • 4. Data: 2011-06-10 10:54:06
    Od: krzysztof posłuszny <w...@w...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@n...problem> napisał w wiadomości >

    > Odrzuca np. jeśli pozew jest źle napisany, nieopłacony, jeśli sprawa jest
    > już rozpoznana -- generalnie chodzi o przyczyny formalne.
    >
    > Oddala natomiast wówczas, jeśli nie zgadza się z tym, czego chciał powód.

    Bardzo dziękuję za rzeczową odpowiedź i życzę miłego dnia.

  • 5. Data: 2011-06-10 15:25:59
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd pisze:

    > Odrzuca np. jeĹ?li pozew jest Ĺşle napisany, nieopĹ?acony, jeĹ?li sprawa jest
    > juĹź rozpoznana -- generalnie chodzi o przyczyny formalne.

    Który sąd ci odrzucił źle opłacony pozew? Powinien zwrócić ;)

    > Oddala natomiast wĂłwczas, jeĹ?li nie zgadza siÄ? z tym, czego chciaĹ? powĂłd.

    Nie "zgadza się" ... ?? :)

    Oddala gdy zgłoszone roszczenie procesowe nie odpowiada rzeczywistemu
    roszczeniu materialanoprawnemu lub powód nie ma interesu prawnego w
    uzyskaniu wyroku określonej treści.

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 6. Data: 2011-06-10 19:17:56
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    On Fri, 10 Jun 2011 17:25:59 +0200, Johnson wrote:

    > Który sąd ci odrzucił źle opłacony pozew? Powinien zwrócić

    Mi nigdy, bo zawsze opłacam.
    Ale jak ktoś ma togę, to może się zdarzyć ;-)

    > Nie "zgadza się" ... ??
    >
    > Oddala gdy zgłoszone roszczenie procesowe nie odpowiada rzeczywistemu
    > roszczeniu materialanoprawnemu lub powód nie ma interesu prawnego w
    > uzyskaniu wyroku określonej treści.

    Pisz po ludzku ;-) wszakże ludzie czytają.

    BTW byłem wczoraj w sądzie, widzę, że zainstalowali mikrofony. Pytam czy
    już ruszają z nagrywaniem, okazuje się, że jeszcze SO nie wie jak będzie
    postępował przy apelacjach ;-) No to pytam czy chociaż jest już "sala
    odsłuchań", bo jak przyjdzie 5 pełnomocników... a 10?
    No i wyszło na to, że łatwo jest ustawę uchwalić, nawet kupić sprzęt do
    nagrywania -- ale do odsłuchiwania nie ma sprzętu, ani nawet koncepcji
    jak to wszystko zorganizować.

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    || Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl ||