  • Data: 2009-08-07 07:24:17
    Temat: Spółdzielnie mieszkaniowe?
    Od: Tomek Głowacki <t_gl_nospam_wyalto@wytnijto_o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam serdecznie,

    Do jakiej "wyższej instancji" należy zgłaszać problemy związane z
    dogadaniem się ze spółdzielnią mieszkaniową? Tak w ogólności? Są jakieś
    instancje, które mogą wpłynąć na pewne czynności wykonywane przez
    spółdzielnię? Np. mogą w spółdzielni zarządzić kontrolę?

    Konkretnie chodzi o taką ciekawą rzecz - jest sobie rozliczenie wody z
    licznika głównego i z liczników mieszkańców. Na blok wychodzi różnica
    około 3000 z dużym hakiem metrów sześciennych wody (!).

    Różnica jest pomiędzy sumą odczytów cząstkowych w mieszkaniach, a
    odczytem z głównego licznika bloku. Efekt jest taki, że spółdzielnia
    chce teraz od każdego mieszkańca po ok. 50 zł ode łba za tą wodę, która
    "gdzieś wyparowała". Co więcej, woda na cele techniczne to ledwo 400
    metrów sześciennych in total.

    Prawdę mówiąc, ja się z tym nie chcę zgodzić. Oczywiście, spółdzielnia
    ma to gdzieś, bo to jest zupełnie nie w ich interesie coś z tym robić -
    lepiej zchargować mieszkańców na te pięć dych i spokój, zawsze grosz
    wpadnie do kasy.

    Rozwiązaniem jest kontrola stanu technicznego liczników u mieszkańców,
    ale jak do tego zmusić spółdzielnię?

    Pozdr,
    Tomek