  • 41. Data: 2008-05-19 00:12:45
    Temat: Re: Spoldzielnia i problem z klimatyzacja w bloku
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-05-19 01:30 witek pięknie wystukał/a:

    To nie prezes ustala statut.

    animka

  • 42. Data: 2008-05-19 16:27:14
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Bardzo słuszna uwaga dla trolli: statut spółdzielni mieszkaniowej musi zostać
    zatwierdzony przez sąd rejestrowy.
    JaC

    -----

  • 43. Data: 2008-05-19 19:54:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Animka wrote:
    > W dniu 2008-05-19 01:30 witek pięknie wystukał/a:

    > To nie prezes ustala statut.

    To wjedz na dach zainstaluj antene, a jak prezes bedzie mial jakies
    "ale", to mu powtorz dokladnie to samo, ze to nie on ustanawia prawo i
    niech spada.

  • 44. Data: 2008-05-20 00:10:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 17 May 2008, MarekZ wrote:

    > W takim razie jestem zaskoczony, gdyz jako ZWYKLY przecietny lokator czytajac
    > wywieszone w gablocie obwieszczenie odnosnie remontow po prostu nie znalazlem
    > owego zagadniena jako punkt do zgloszenia administracji. Uznalem, wiec, ze
    > robie wszystko zgodnie z prawem. W takim razie w jakim celu wywieszona byla
    > niekompletna informacja?

    Sądzę, że w celu uświadomienia niektórym lokatorom/spółdzielcom że
    *również te* (wymienione w liście) zmiany wymagają zgody spółdzielni.
    Nie było tam np. zastrzeżenia "m.in." albo podobnego??

    > mieszkaniu? Ja rozumiem zabytek, ale jezeli jest to normalny blok,

    Dlaczego chcesz mieszkańców zabytków traktować gorzej? :>

    > czy musze
    > dusic sie latem tylko dlatego, ze panu z administracji sie to nie podoba ot tak?

    To jest trudne pytanie :(
    Ale działa tak: "pan z administracji" jest od wykonywania woli
    spółdzielców (o ile jest zgodna z prawem), wyrażonej bezpośrednio
    lub pośrednio (wyborem zarządu czy jak tam to się w sp-ni zwie)
    w głosowaniu na walnym zgromadzeniu.
    Jeśli jesteś spółdzielcą, to "samiście tak uchwalili".

    pzdr, Gotfryd

  • 45. Data: 2008-05-20 00:17:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 17 May 2008, Marc wrote:

    > Podobnie wywalona scianka
    > dzialowa. Kos wylupal sobie scianke bez zezwolenia. Dowiedziala sie o tym
    > administracja. Co wtedy? Przychodza panowie i stawiaja scianke na nowo?:)

    Do kompletu z postem witka dopisz googlowi pytanie o hasło "samowola
    budowlana". Jak poproszą *urzednika* (nie mylić z pracownikiem
    administracji!) to może się okazać, że powiatowy inspektor budowlany
    ma prawo nakładać kary administracyjne ;)
    To, że w wielu miejscach taki numer przechodzi, to jedno.
    To, że zgodnie z prawem da się przymusić do jej postawienia "jak było"
    to drugie!

    pzdr, Gotfryd

  • 46. Data: 2008-05-20 00:32:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 17 May 2008, Marc wrote:

    > W sumie troche dziwne by zabraniac takich rzeczy. Jezeli sam blok nie
    > spelnia komfortowych warunkow to dlaczego zabraniac tego by ktos na wlasny
    > koszt polepszyl sobie byt w mieszkaniu. Dla mnie jest to dziwne lub ze tak
    > powiem typowo polskie. Samemu nie zjesc i drugiemu nie dac.

    Popatrz na przepisy - prawo cywilne na przykład.
    Jeśli we *własności spółdzielni* coś *ulepszysz*, to spółdzielnia może
    być (z mocy prawa!) zobowiązana aby:
    - zwrócić wartość ulepszenia
    - dbać o to coś (!)
    Zajrzyj do Kodeksu Cywilnego, poczytaj o "rzeczach dołączonych".

    Wyjściem może być niekiedy *uprzednie zawarcie umowy*, że nie będziesz
    mieć roszczeń itp. - przy operacjach typu wymiana okien czy instalacji
    takiej lub siakiej, a *jeśli* zastana takiej wymiany wymaga, czasem
    dopisuje się iż w razie opuszczenia mieszkania właściciel zwróci jakąś
    tam część kosztów (obniżoną o amortyzację).
    No i w umowie się reguluje, że sp-nia (czy ktoś tam będący właścicielem)
    z tytułu podwyższenia wartości mieszkania (!) nie podwyższy czynszu.
    Bo to chyba oczywiste, że jak mieszkanie ma wyższy standard, to i czynsz
    wyższy się należy, nie? :O (no to co, że Ty *spółdzielni* je ulepszyłeś?)

    Na deser: wcale nieproste jest rozplątanie tego podatkowo.
    Na niewielu rzeczach można równie łatwo wtopić (i oberwać mandatami z US)
    jak na "nieodpłatnych świadczeniach" :>, prawdę mówiąc, nie wiem jak się
    taki przypadek rozlicza.

    > klimatyzacje sa dobrem nie tylko dla panow z domkow jednorodzinnych.

    Tyle, że *jeśli* staną się *częścią budynku* (lub mieszkania które
    nie jest odrębną własnością), to ich właścicielem jest własciciel
    budynku (lub tego mieszkania, a przy tzw. "własności spółdzielczej"
    owym właścicielem pozostaje sp-nia co też już Ci objaśniali).
    Obawiam się, że podchodzisz do tego tak: "ja nie chcę wiedzieć
    o prawie, chcę mieć". Ale tak się nie da :(
    Jak założysz swój klimatyzator do swojego budynku, to sprawa będzie
    prosta: masz swój budynek z klimą.
    Jak dołożysz do czyjegoś, to... możesz się zdziwić.
    A on może mieć obowiązek, żeby Ci za to zapłacić :> - i może wcale
    tego nie chcieć!
    W zamian obowiązku, może kazać Ci zdemontować.
    Bo do tego ma prawo.
    Bez płacenia.

    Pomyślałeś o TAKIEJ przyczynie?

    pzdr, Gotfryd

  • 47. Data: 2008-05-20 01:04:17
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-05-19 21:54 witek pięknie wystukał/a:

    On ma swoich prawników.

    > To wjedz na dach zainstaluj antene, a jak prezes bedzie mial jakies
    > "ale", to mu powtorz dokladnie to samo, ze to nie on ustanawia prawo i
    > niech spada.

    To nie prezes by miał ale, tylko cieć nie dałby mi klucza na dach, a
    jakbym nawet się znalazła na tym dachu to ...........są przecież
    pracownicy administracji.
    Ty chyba nie mieszkasz w bloku molochu tylko w swoim domu, willi, co?

    --
    animka

  • 48. Data: 2008-05-21 00:09:45
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Animka wrote:
> [...]
    > pracownicy administracji.
    > Ty chyba nie mieszkasz w bloku molochu tylko w swoim domu, willi, co?

    Wiesz co. Ty jesteś naiwna jak mała dziewczynka w przedszkolu.

    A co zrobisz jak ci powiem, że ja też mam prawników i oni mówią coś innego.