  • 21. Data: 2008-05-17 17:38:39
    Temat: Re: Spoldzielnia i problem z klimatyzacja w bloku
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał

    > Elewacji zmienić nie możesz, wymaga to zgody po pierwsze nadzoru
    > budowlanego,

    Jeśli już, to starosty.

    > po drugie prawa do projektu należą do architekta i jego zgoda też
    > jest wymagana (zależy jak to były uzgodnione)

    Akurat... Architekt, który projektował dom w którym mieszkam
    już nie żyje. Twoim zdaniem już nigdy nikt nie będzie mógł tu
    powiesić anteny czy w inny sposób zaingerować w wygląd elewacji
    budynku?

    > Antenę na dachu masz prawo postawić.

    Ot-tak? Idę i stawiam?

    > Ciekawa sytuacja powstaje w momencie powieszenia czegoś na kominie
    > bez dotykania dachu, np. za pomocą obejm.
    > Ani to elewacja ani to dach.

    Oczywiście, że komin to nie elewacja ani dach. Komin to komin.
    Sytuacja wcale nie jest szczególnie ciekawa.

  • 22. Data: 2008-05-17 17:51:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Alek wrote:
> [...]
    > już nie żyje. Twoim zdaniem już nigdy nikt nie będzie mógł tu
    > powiesić anteny czy w inny sposób zaingerować w wygląd elewacji

    To zależy od szczegółów umowy. Tak ogólnie nic się nie da powiedzieć,
    ale tak. Może być tak, że nigdy nie będziesz mógł zaingerować w wygląd
    elewacji.

  • 23. Data: 2008-05-17 20:30:22
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik witek napisał:

    > Antenę na dachu masz prawo postawić.
    > Ciekawa sytuacja powstaje w momencie powieszenia czegoś na kominie bez
    > dotykania dachu, np. za pomocą obejm.
    > Ani to elewacja ani to dach.

    Niedawno podane tu byly przepisy, ktore mowily, ze na instalacje anteny
    zatelitarnej na elewaji nie trzeba pozwolenia (antena krotsza/mniejsza
    niz, sygnal o sile mniejszej niz... itp.)

    No to wyglada na to, ze z ta elewacja to cos nei do konca tak, ze nie
    wolno...

  • 24. Data: 2008-05-17 23:13:02
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-05-17 19:07 witek pięknie wystukał/a:

    > Antenę satelitarną możesz bez problemu postawić na dachu i spółdzielnia
    > musi ci dach udostępnić,

    Nie można.
    Jest nawet dobre postanowienie.

    --
    animka

  • 25. Data: 2008-05-18 06:06:35
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Mikaichi wrote:

> [...]
    > niz, sygnal o sile mniejszej niz... itp.)
    >
    > No to wyglada na to, ze z ta elewacja to cos nei do konca tak, ze nie

    Nie czytałem, możesz podrzucić link jak masz pod ręką.
    A może chodziło o anteny RTV?

  • 26. Data: 2008-05-18 08:34:29
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Animka wrote:
    > W dniu 2008-05-17 19:07 witek pięknie wystukał/a:

    > Nie można.
    > Jest nawet dobre postanowienie.

    Co nie można?
    Masz na mysli wiercenie dachu czy umiejscowienie tam anteny?

  • 27. Data: 2008-05-18 08:59:39
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Głównie o tradycyjną polską zawiść (90%), ale pozostałe 10% ma racjonalne podstawy.
    BTW jak się jedzie po śródmieściu dowolnego miasta, to klimatyzatory szpecą pięćset
    razy bardziej niz na osiedlu
    mieszkaniowym.
    JaC

    -----

  • 28. Data: 2008-05-18 09:02:03
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Czy wg Ciebie powieszenie na elewacji:
    a) kinkietu;
    b) tabliczki z numerem domu;
    c) kwiatka - to zmiana elewacji?
    Klimatyzator jest zmiana elewacji, bo sąsiada polaczka nie stac?
    JaC

    -----

  • 29. Data: 2008-05-18 09:11:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    666 wrote:
> [...]
    > b) tabliczki z numerem domu;
    > c) kwiatka - to zmiana elewacji?
    > Klimatyzator jest zmiana elewacji, bo sąsiada polaczka nie stac?

    Ale o czym chcesz podyskutować?

  • 30. Data: 2008-05-18 09:54:11
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-05-18 10:34 witek pięknie wystukał/a:

    > Co nie można?
    > Masz na mysli wiercenie dachu czy umiejscowienie tam anteny?

    Nie można montować anten satelitarnych i innych na dachach, np. w celu
    przeciwdziałania zakłóceń. Satelitarnych na elewacjach też. Tylko na
    balkonach.
    Wyobrażasz sobie co by to było gdyby tak ludzie ze 120 mieszkań zaczęli
    łazić po dachu?

    --
    animka