  • Data: 2005-09-14 08:32:03
    Temat: Spółdzielnia Mieszkaniowa nie zezwala .....
    Od: "Sebastian" <s...@w...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

    Szanowni Państwo,
    Kilka miesięcy temu nabyłem mieszkanie, inaczej własnościowe prawo do lokalu
    w Spółdzielni Mieszkaniowej.
    Postanowiłem dokonać kilku modernizacji:
    1. Wyburzenie ścianek działowych (nie naruszajc konstrukcji budynku)
    2. Całkowite odcięcie gazu (zainstalowanie płyty elektrycznej)

    Zacząłem od pisma do Rzeszowskiego Zakładu Energetycznego z prośbą o wydanie
    technicznych warunków przyłączenia. Problemów nie było. Uiściłem odpowiednią
    opłatę i sprawa zakończona.
    Moje drugie pismo skierowałem do Spółdzielni Mieszkaniowej. Poprosiłem o
    wydanie zgody na wyburzenie ścianek działowych (nie naruszajc konstrukcji
    budynku), oraz całkowite odcięcie gazu. Minęło już półtora miesiąca, a
    odpowiedzi nie dostałem. Po wykonaniu telefonu do SM usłyszałem - "Nie
    zgadzamy się, ale prezes jest dziś w swoim gabinecie".
    Bardzo Państwa proszę o pomoc, jak załatwić moją sprawę.
    Jestem osobą młodą nie umiem i nie chcę dawać łapówek.

    Czy Spółdzielnia ma wogóle prawo zabronić mi wyburzenia ścianek działowych
    (nie naruszając konstrukcji budynku) ?
    Czy jeśli to zrobię, to ktoś może posądzić mnie o samowolkę budowlaną ?
    Czy muszę się starać o takie pozwolenie ?
    Jak długo mam obowiązek czekać na odpowiedź pisemną ?
    Co jeśli takiej nie otrzymam wcale ?

    Pozdrawiam.
    Sebastian Rybczyński