  • 11. Data: 2005-07-06 07:57:21
    Temat: Re: Spadek - ujemny?
    Od: "Olo" <o...@s...lodz.pl>

    > I teraz pytanie - czy bank mógł to "odpuścić?
    > Czy jest możliwe, że bank wystąpi o całą kwotę poźniej (kiedy - za
    > rok,za pięć lat?)
    > Co radzicie: czy spokojnie czekać na reakcję banku, czy może lepiej
    > wystąpić samemu
    > zgodnie z sugestia dyrektora?

    Jezeli maszyna juz ruszyla, to wez pod uwage, ze nie ma najmniejszego sensu
    z punktu widzenia banku jej zatrzymywac. A w bankach to jest tak ze przed
    dostaniem czegokolwiek, to najpierw podpisuje sie oswiadczenie o dobrowolnym
    poddaniu sie egzekucji, co znacznie przyspiesza sprawe.
    Zachwile bankowy tytul wykonawczy powędruje do sądu aby go opatryc klauzula
    wykonalnosci, i lecimy z egzekucja komornicza. Potem komornik dolicza sobie
    uczywiscie 15 % od dlugu - a co mu szkodzi za wyslanie jednego pisma:),
    oczywiscie jeszcze jakies gowna w stylu koszty rozprawy, zastepstwa
    procesowego,klauzuli i jest przesrane.
    Dogadywanie sie ma tylko sens z wierzycielem i trzeba robic to as soon as
    possible, chyba ze lubisz troche adrenalinki.:)

    Pozdrawiam,
    Olo

  • 12. Data: 2005-07-06 13:29:43
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    dan wrote:

    > Tylko przeciwko zonie. Dlug spadkowy dotyczy majatku odrebnego i nie mozna
    > rozciagnac odpowiedzialnosci na majatek wspolny - art 41 ust 2 kro sprzed
    > ostatnich zmian /po zmianach w tym samym brzmieniu ale z innym numerkiem,
    > nie mam akurat pod reka/

    No, ale jeśli żona nie ma majątku odrębnego, bo mają tylko i wyłącznie to,
    co we wspólnocie, to co dalej?

    Justyna

  • 13. Data: 2005-07-06 20:50:09
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    JureK napisał(a):
    > Przyjąć spadek z dobrodziejstwem inwentarza można tylko przez 6
    > miesięcy od śmierci. Pisałem, że sprawa spadkowa odbyła się po 2,5
    > roku. Oznacza to, że spadek został przyjęty bez zastrzeżeń, czyli
    > teraz odpowiadamy za długi spadkowe naszym majątkiem. Cóż,
    > nieznajomość prawa szkodzi - o czym przekonałem się na tej sprawie
    > osobiście.

    Nieznajomość prawa szkodzi więc zainteresuj się art. 1019 paragraf 2 kc.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 14. Data: 2005-07-07 07:13:41
    Temat: Odp: Spadek - ujemny?
    Od: "Dan" <j...@p...fm>

    > No, ale jeśli żona nie ma majątku odrębnego, bo mają tylko i wyłącznie to,
    > co we wspólnocie, to co dalej?

    Umorzenie egzekucji jako bezskutecznej.

    Dan.