  • 1. Data: 2010-07-28 05:55:25
    Temat: Słupki graniczne, chodnik i wykonawca wchodzący na teren działki
    Od: beezle <b...@g...com>

    Witajcie,

    Mam działkę - 20x65m. Słupki graniczne znajdują się na swoich miejscach.
    wzdłuż jednej krawędzi jest pas przydrożny , na którym wykonawca robi
    chodnik. Wszystko było by ok, ale zaczęli wchodzić głęboko (ponad 4m) wgłąb
    działki - poza słupki graniczne. Tłumaczą się, że tak mają na szkicach
    (jakiś ogólny projekt) i tak muszą zrobić. Usypali mi

    Pytanie - obowiązują ich granice z mapek (aktualnych) uzyskanych w
    Starostwie i wymiary (a zatem max 2m pasa przy krawędzi działki - tak jak
    na mapce), czy też mają prawo wchodzić na moją działkę i robić co chcą, bo
    tak mają w swoim projekcie?

    To, co zrobili wygląda tak, jak w wątku opisanym poniżej
    http://forumprawne.org/prawo-cywilne/141072-pismo-z-
    urzadu-gminy-oferta-nabycia-nieruchomosci.html
    Co robić?
    --
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-07-28 07:02:23
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    W dniu 2010-07-28 07:55, beezle pisze:
> [...]
    > na mapce), czy też mają prawo wchodzić na moją działkę i robić co chcą, bo

    Twoja działka - twoja własność. Nie mają prawa i nie ważne co mają na
    projekcie. A gdyby projekt zakładał wyburzenie twojego domu? Ja bym ich
    pogonił. Bo to ich sprawa że mają problemy techniczne. Wchodzić na cudze
    działki nie mogą.

  • 3. Data: 2010-07-28 07:17:55
    Od: beezle <b...@g...com>

    Dnia Wed, 28 Jul 2010 09:02:23 +0200, PesTYcyD napisał(a):

> [...]
    > projekcie. A gdyby projekt zakładał wyburzenie twojego domu? Ja bym ich
    > pogonił. Bo to ich sprawa że mają problemy techniczne. Wchodzić na cudze

    Tak też uważam. Obowiązują mapki, a nie ich projekt - jednak przez chwilę
    zgłupiałem - podali mi kilka kartek z fragmentami ustaw, które rzekomo
    im na to pozwalają (w tym fragment Ustawy o Drogach Publicznych z 1985 roku
    który - mniej więcej - mówi, że od krawędzi jezdni musi być - w przypadku
    tej konkretnej drogi - 0.75 pasa... i jest).

    Zastanawiam się nad opcją pozwania ich do sądu o próbę oszustwa
    (art. 286 KK). W najbliższych dniach podejdę też do prawnika, aby coś
    jeszcze znaleźć.

    Najciekawsze jest, że na początku realizacji chodnik był ok - miał właściwą
    szerokość i nie było przy nim takiego olbrzymiego nasypu). Po miesiącu
    zmienili jego szerokość i teraz jest, jak na podanym zdjęciu.

    Prawdopodobnie próbują na bezczelnego zrobić szerzej, a potem liczyć że
    będę chciał odszkodowanie... No tak, na pewno się zgodzę - piękna działka
    z mediami przy drodze - dostanę kilka tysięcy max, a nic na niej już
    nie wybuduję :(.

    Bez prawnika, a potem sądu się chyba nie obejdzie. Kłamią bezczelnie
    zasłaniając się rzekomymi przepisami.

  • 4. Data: 2010-07-28 08:35:49
    Temat: Re: Słupki graniczne, chodnik i wykon=?ISO-8859-2?Q?awca_wchodz=B1cy_na_teren_dzia=B3ki?=
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    beezle wrote:

> [...]
    > Publicznych z 1985 roku który - mniej więcej - mówi, że od krawędzi
    > jezdni musi być - w przypadku tej konkretnej drogi - 0.75 pasa... i

    Jak sądzę - te przepisy są "bazą".

    Tzn. nie mozna zrobić projektu przebudowy/budowy, dopóki nie gmina nie
    zapewni terenu na którym można budować (działki odpowiedniej
    szerokości).

    Bo na takiej samej zasadzie możnaby wszystko - jest np. przepis że dom
    budowany ma być ileś tam od granicy działki - robimy projekt na budowę
    w granicy i przesuwamy słupki na działkę sąsiada ;-)

    --
    Pozdro
    Massai

  • 5. Data: 2010-07-28 15:26:29
    Od: "Pa.pa5merf" <c...@o...pl>

    Órzytkownik "beezle" napisał:
> [...]
    > na mapce), czy też mają prawo wchodzić na moją działkę i robić co chcą, bo

    mało kto zdaje sobie sprawę (bo to tajemnica i wszystko się robi za plecami
    po cichu:O) że geodeci kradną ziemię (prawdopodobnie na polecenie HUJNI:O)
    geodeci porobili ostatnio nowe mapki geodezyjne na kturych pozmniejszali
    prawie fszystkie działki o parę, parenaście metrów, więc tfoją napewno
    też!:O(
    więc budowlańcy budują drogę na podstawie nowych mapek a ty kupiłeś działkę
    na podstawie starych mapek:O)
    prawdopodobnie jesynym dowodem na to gdzie są granice twojej działki są owe
    słupki graniczne, więc ich pilnuj dzień i noc, bo geodeci również cichaczem
    wykopują owe słupki graniczne po to żeby nie było możliwości ustalenia
    granic, jak w razie czego wezwiesz geodeteę to ten wymierzy ci działkę z
    nowych zmniejszonych map, to jest przekręt na skalę krajową, można się
    domyślać że jest to kolejny cichy rozbiór polski, bo przecież co się stało z
    tą ziemią ktura zniknęła, przeniosłą sie do rosi i niemiec?:O(

    acha, nie idż na żadne układy, oni na to liczą że cię zbędą i potem będziesz
    mógł gówno zrobić, chyba jedynym sensownym wyjściem na teraz to pozwanie
    budowlańców z KK za naruszenie twojej własności i wyduszenie jak najwyższego
    odszkodowania, bez dobrego prafnika tego nie załatfisz:O(