  • 21. Data: 2005-12-12 18:14:56
    Temat: Re: Skuteczność doręczenia i skutki prawne
    Od: ubisses <u...@w...pl>

    kam napisał(a):

    > co chciaĹ?eĹ? powiedzieÄ? przez ten cytat?

    Najpierw zwrot z 130 kpc.
    Zawieszenie z 177 § 1 pkt 6 kpc, gdy braki formalne ujawniły się w
    trakcie procesu.
    Więc wskazanie niewłaściwego adresu pozwanego może być powodem zwrotu
    pozwu.

    Pzdr.

  • 22. Data: 2005-12-12 18:18:08
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    ubisses napisał(a):

> [...]
    > trakcie procesu.
    > Więc wskazanie niewłaściwego adresu pozwanego może być powodem zwrotu

    Za całą pewnością nie wynika to z przytoczonej przez ciebie tezy.
    Ale tutaj żeby było śmiesznej pozwowi został dany bieg - w końcu wydano
    nakaz zapłaty w postępowaniu upominawczym.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość."

  • 23. Data: 2005-12-12 18:20:10
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    ubisses napisał(a):
> [...]
    > trakcie procesu.
    > Więc wskazanie niewłaściwego adresu pozwanego może być powodem zwrotu

    Ale wskazanie niewłaściwego adresu nie jest brakiem pozwu.
    Brakiem pozwu jest niewskazanie adresu.
    Poza tym ujawnienie się niewłaściwego adresu już po wydaniu nakazu i
    jego wysłaniu do stron to nie jest etap badania wymogów formalnych pozwu
    tylko już proces.

    KG

  • 24. Data: 2005-12-12 20:31:10
    Od: ubisses <u...@w...pl>

    kam napisał(a):

    > Ale wskazanie niewłaściwego adresu nie jest brakiem pozwu.
    > Brakiem pozwu jest niewskazanie adresu.

    A jak pozwanym jest spółka kapitałowa i zostanie wskazany niewłaściwy
    adres np. adres oddziału lub adres członka zarządu, to też postępowanie
    zostanie zawieszone ?

    > Poza tym ujawnienie się niewłaściwego adresu już po wydaniu nakazu i
    > jego wysłaniu do stron to nie jest etap badania wymogów formalnych pozwu
    > tylko już proces.

    Czyżby ?

  • 25. Data: 2005-12-12 22:18:47
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    ubisses napisał(a):
    > A jak pozwanym jest spółka kapitałowa i zostanie wskazany niewłaściwy
    > adres np. adres oddziału lub adres członka zarządu, to też postępowanie
    > zostanie zawieszone ?

    Powinno, bo to taka sama sytuacja.

    > Czyżby ?

    A jak określisz wydanie nakazu zapłaty?
    Pozew przeszedł etap sprawdzania braków, bo inaczej nie zostałby wydany
    nakaz.

    KG

  • 26. Data: 2005-12-13 20:21:31
    Od: ubisses <u...@w...pl>

    kam napisał(a):

    > Powinno, bo to taka sama sytuacja.

    Cóż, Sąd Najwyższy ma inne zdanie (SN w postanowieniu z 14.2.2000 r., II
    CKN 1152/99 OSNCP 2000, Nr 7-8, poz. 149).

    > A jak określisz wydanie nakazu zapłaty?
    > Pozew przeszedł etap sprawdzania braków, bo inaczej nie zostałby wydany
    > nakaz.

    Ale odpis pozwu nie został doręczony, sprawa nie jest w toku. Czy można
    wtenczas mówić o procesie ?

  • 27. Data: 2005-12-14 17:43:25
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    ubisses napisał(a):
    > Cóż, Sąd Najwyższy ma inne zdanie (SN w postanowieniu z 14.2.2000 r., II
    > CKN 1152/99 OSNCP 2000, Nr 7-8, poz. 149).

    Ma...
    Tyle nawet przyjmując że ma rację, to w uzasadnieniu stwierdza, że brak
    wskazania adresu pozwanej spółki był oczywisty. bo powinien być adres z
    rejestru. To nie to samo co nieprawidłowość adresu ujawniona przy próbie
    doręczenia.

    > Ale odpis pozwu nie został doręczony, sprawa nie jest w toku. Czy można
    > wtenczas mówić o procesie ?

    A jak nazwiesz wydanie nakazu zapłaty?

    KG

  • 28. Data: 2005-12-14 17:51:24
    Od: ubisses <u...@w...pl>

    kam napisał(a):

> [...]
    > wskazania adresu pozwanej spółki był oczywisty. bo powinien być adres z
    > rejestru. To nie to samo co nieprawidłowość adresu ujawniona przy próbie

    Z tego co pamiętam, to tam przez całe postępowanie doręczenia były na
    adres oddziału, który był podany w pozwie. Czyli adres nie był
    prawidłowy, a nie że go w ogóle nie było.

    > A jak nazwiesz wydanie nakazu zapłaty?

    A jak mam nazwać ? Nakaz został wydany, lecz ani nakaz ani odpis pozwu
    nie został doręczony. Sprawa nie jest w toku i dalej istnieje możliwość
    wzywania do uzupełniania braków formalnych pozwu - tak IMHO i niektórych
    sądów. :-)

    Pzdr.

  • 29. Data: 2005-12-14 17:53:04
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    ubisses napisał(a):

> [...]
    > nie został doręczony. Sprawa nie jest w toku i dalej istnieje możliwość
    > wzywania do uzupełniania braków formalnych pozwu - tak IMHO i niektórych

    Zapewne do pierwszego zażalenia na zwrot pozwu.

  • 30. Data: 2005-12-14 18:00:07
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    ubisses napisał(a):
    > Z tego co pamiętam, to tam przez całe postępowanie doręczenia były na
    > adres oddziału, który był podany w pozwie. Czyli adres nie był
    > prawidłowy, a nie że go w ogóle nie było.

    tak, ale był oczywiście nieprawidłowy i powinno być to stwierdzone przy
    badaniu pozwu
    przynajmniej ja tak rozumiem zdania: "Jeśli pozwana została w niniejszej
    sprawie spółka akcyjna (a zatem nie było wątpliwości, że podlega ona
    wpisaniu do rejestru handlowego), z dodatkiem "Oddział w K.A1.K. 1", to
    nie było wątpliwości, iż wskazany adres odnosi się do oddziału, a nie
    siedziby spółki. Sąd Rejonowy powinien był zatem - na podstawie art. 130
    k.p.c. - wezwać stronę powodową do podania adresu pozwanej spółki
    podanego w rejestrze handlowym. "

    KG