  • 1. Data: 2005-08-02 16:03:49
    Temat: Sklep internetowy odmowil mozliwosci odeslania twaru
    Od: "Robot" <R...@h...com>

    Witam,

    Znajomy zamowil notebook w sklepie internetowym.
    Do notebooka kazal dolozyc pamiec RAM.
    Otrzymany notebook nie spelnia jego oczekiwan
    i korzystajac z mozliwosci odstapienia od umowy
    w ciagu 10 dni, chcial zwrocic towar.
    Sklep odmowil, stwierdzajac, ze towar zostal
    zmodyfikowany (zostal dolozony RAM).
    Czy sklep mial racje?
    Jesli nie mial, to co zawrzec w odpowiedzi na
    odmowe, aby wykazac, ze nie maja racji i powinni
    przyjac towar oraz zwrocic pieniadze?

    Z gory dziekuje za pomoc.

    Robot.

    Oto odpowiedz sklepu:
    "Witam,
    W odpowiedzi na Pana zapytanie uprzejmie informuję, że reprezentowana przeze
    mnie Spółka odmawia uznania podnoszonych roszczeń.

    Zakupiony notebook został zmodyfikowany zgodnie z określonymi przez Pana w
    zamówieniu właściwościami.

    Zgodnie z Art.10 ust.3. pkt. 4 ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie
    niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną
    przez produkt niebezpieczny (Dz. U. z dnia 31 marca 2000 r.) prawo
    odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje w przypadku:
    "świadczeń o właściwościach określonych przez konsumenta w złożonym przez
    niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą,"

    Okoliczność ta powoduje utratę przysługującego Konsumentowi uprawnienia
    dotyczącego możliwości odstąpienia od umowy zawartej na odległość w oparciu
    o cytowaną ustawę."

  • 2. Data: 2005-08-02 17:58:38
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 02/08/2005 18:03, Robot wrote :
> [...]
    > dotyczącego możliwości odstąpienia od umowy zawartej na odległość w oparciu

    Wykładnia art. 10 ust. 3 pkt. 4 ustawy stosowana przez Państwa jest
    błędna. Konsument wskazał bowiem wyłącznie jedną z właściwości
    zakupionego przedmiotu (ilość pamięci RAM) nie określając pozostałych
    właściwości zakupionego przedmiotu (karty graficznej, wielkości dysku
    twardego etc.) Jak wynika z literalnej wykładni tego przepisu,
    wyłączenie możliwości zwrotu towaru dotyczy wyłącznie takiej sytuacji,
    kiedy wszystkie (względnie istotne) właściwości zostały przez konsumenta
    określone w złożonym przez niego zamówieniu -- zwracam uwagę na liczbę
    mnogą słowa "właściwość" w rzeczonym przepisie. Zawsze bowiem składając
    zamówienie kupujący określa co najmniej jedną właściwość świadczenia --
    gdyż wskazuje, który przedmiot zamierza kupić. Zamawiając na przykład w
    sklepie internetowym z różnokolorowymi koralikami jeden zielony koralik
    o średnicy 10 mm kupujący określa 2 właściwości koralika -- kolor i
    rozmiar. Oczywistym jest jednak, że w ten sposób kupujący nie pozbawił
    się możliwości odstąpienia od umowy zawartej na odległość.

    Jaki to sklep (warto wiedzieć gdzie nie kupować).
    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession

  • 3. Data: 2005-08-02 18:53:00
    Od: "Robot" <R...@h...com>

> [...]
    > przedmiotu (ilość pamięci RAM) nie określając pozostałych właściwości
    > zakupionego przedmiotu (karty graficznej, wielkości dysku twardego etc.)
    Dziękuję za odpowiedź.
    Poleciłem znajomemu odpisać sklepowi internetowemu zgodnie z Pana
    sugestią.
    Obawiam się jednej rzeczy - sprawa zapewne się przeciągnie poza ustawowe
    10 dni. Czy w tym przypadku sprawa nie przepadnie?
    Być może warto zarządać od sklepu internetowego ich pierwotnej decyzji
    na piśmie (w tej chwili korespondencja odbywa się poprzez e-mail),
    aby w ten sposób mieć dowód, że sprawa została zapoczątkowana
    przed 10-dniowym terminem?

    > Jaki to sklep (warto wiedzieć gdzie nie kupować).
    Sklep, w którym znajomy nabył notebook i który odmówił, z podanego
    w mojej pierwotnej wiadomości powodu (o którym Pan napisał, że
    jest niesłuszny), zwrotu towaru to:
    www.komputronik.pl

    Robot.

  • 4. Data: 2005-08-02 19:43:14
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 02/08/2005 20:53, Robot wrote :

> [...]
    > na piśmie (w tej chwili korespondencja odbywa się poprzez e-mail),
    > aby w ten sposób mieć dowód, że sprawa została zapoczątkowana

    Nie powinno. Za dowód powinny wystarczyć zachowane maile (wraz z
    nagłówkami). Nie zaszkodzi jednak tak postąpić jak pisze Pan powyżej a
    jeśli 10 dni nie upłynęło wysłać do sklepu list polecony z odpowiednią
    treścią -- tj. że w nawiązaniu do wcześniejszej korespondencji...
    odstępuję od umowy... argumentacja niesłuszna...

    Ponadto, proszę pamiętać, że to co napisałem poprzednio, to tylko
    bajdurzenia internetowego prawnika z bardzo malutkim doświadczonkiem. W
    moim rozumowaniu może być bardzo duża dziura, której nie zauważyłem --
    na szczęście w obecnej sytuacji sklep ma pieniądze, kupujący ma towar --
    ryzyko niewielkie a można się potargować...
    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    All that is necessary for the triumph of evil is that good men do