  • 1. Data: 2005-08-02 15:59:37
    Temat: Jaki sad rozstrzyga?
    Od: <d...@p...onet.pl>

    Witam
    Problem jest nastepujacy. Ja mam firme w Polsce, otrzymalem zlecenie od
    firmy z Wloch. Zlecenie wykonalem ale klient nie akceptuje dziela bedacego
    przedmiotem umowy (dokladnie chodzi o portal internetowy) i chce zadac na
    drodze sadowej odszkodowania za poniesione straty. Sprawa jest dziwna bo jak
    mowie ja uwazam ze sie wywiazalem z umowy a klient twierdzi inaczej, co
    ciekawe otrzymalem informacje ze zostane pozwany w sadzie... we Wloszech co
    jest dla mnie zaskakujace. Poradzilem sie prawnika, on uwaza ze skoro umowa
    nie precyzuje jaki sad ma decydowac to decyduje miedzynarodowe prawo
    prywatne, ktore mowi ze jezeli kontrahenci sa z dwoch roznych krajow to
    jezeli miedzy tymi krajami nie ma zadnej umowy regulujacej w jaki sposob
    maja byc rozstrzygane podobne spory to decyduje sad z kraju przyjmujacego
    zlecenie, czyli w tym wypadku w Polsce. Prawnik jednak nie wiedzial czy
    istnieja takie umowy miedzy Polska a Wlochami i tu wlasnie moje pytanie, czy
    sa takowe umowy, ewentualnie gdzie ich szukac?