  • 141. Data: 2008-01-11 22:24:40
    Temat: Re: Sklep i zakas fotografowania
    Od: Jacek Krzyzanowski <k...@o...pl>

    Dnia Fri, 11 Jan 2008 22:29:28 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Te śmieszne regulaminy nie mają żadnej mocy prawnej - sklepy nie są
    > eksterytorialne i nie mogą tworzyć prywatnych ustaw.

    Oczywiscie, ze moga. Kazdy wlasciciel moze decydowac w jaki sposob bedzie
    uzytkowana jegp wlasnosc.

    --
    KRZYZAK

  • 142. Data: 2008-01-11 22:24:43
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    KRZYZAK wrote:

    > A dlaczego ma nie miec? (pominmy aspekty prawne)
    > Jak Zydowka zaproponuje Ci randke, to nie masz prawa odmowic?

    jeśli on będzie żigolakiem to teoretycznie nie ma prawa odmówić wykonania
    usługo towarzyszenia tej kobiecie.

  • 143. Data: 2008-01-11 22:25:49
    Od: Mis Puchatek <a...@a...pl>

    Użytkownik Jacek Krzyzanowski napisał:

    > To nie Twoja zona zawiera umowe.

    Nie zawieram żadnej umowy.

    > Oczywiscie. Poza moim terenem.

    Nie. Zadne prawo nie zabrania mi robienia zdjec na twoim terenie*.

    Jesli znasz takie _prawo_ to je zacytuj.

    *) sa od tego wyjatki, ale nie dotycza one tego przypadku

    Mis Puchaty
    --
    Tęskni Krzysio za Puchatkiem, Za Misiasiem, za Niedźwiadkiem,
    "Gdzie Ty jesteś, mój Misiasiu, Mój Puchatku - Patysiasiu?"

  • 144. Data: 2008-01-11 22:26:06
    Od: Jacek Krzyzanowski <k...@o...pl>

    Dnia Fri, 11 Jan 2008 23:20:07 +0100, Mis Puchatek napisał(a):

    > Wazne wlasnie.

    Wlasnie. jednakowo wazne sa mieszkanie i lokal. Art. 193 nie roznicuje
    tego.

    --
    KRZYZAK

  • 145. Data: 2008-01-11 22:26:53
    Od: Jacek Krzyzanowski <k...@o...pl>

    Dnia Fri, 11 Jan 2008 23:09:29 +0100, Marek Dyjor napisał(a):

    > pomaga mi zapoznac się z ofertą sklepu lub pokazac ja osobie która nei może
    > tam sie udać (zona, kolega itp)

    No i?

    --
    KRZYZAK

  • 146. Data: 2008-01-11 22:29:43
    Od: Mis Puchatek <a...@a...pl>

    > Oczywiscie, ze moga.

    1) regulaminy nie mają żadnej mocy prawnej

    2) nie mogą tworzyć prywatnych ustaw

    > Kazdy wlasciciel moze decydowac w jaki sposob bedzie
    > uzytkowana jegp wlasnosc.

    Tak. Chyba, ze otworzy sklep dostepny publicznie, wtedy moze tworzyc
    "swoje prawa" tak, zeby nie byly sprzeczne z prawem wyzszym, czyli
    akurat w tym wypadku z prawami konsumentów, ktore sa regulowane ustawą.

    JEzeli nawet stworzy taki esobie wewnetrzne prawa, to konsument ni emusi
    ich przestrzegac i nie bedzi epociagniety do odpowiedzialnosci karnej za
    niesluchanie sie wicechrabii wlasciciela.

    Ot i tyle w tym temacie, powtorzone po raz czterdziesty ósmy...

    Mis Puchaty

  • 147. Data: 2008-01-11 22:30:57
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Misia Puchatka wrote:

    > Tak. To wiem.

    > No doibrze, ale czy np. dotykanie patelni to nie jest cos wiecej jak
    > zapoznawanie sie z ofertą? Moze nalezy wprowadzic prawo "towar
    > dotkniety uwaza sie za sprzedany" ::>

    patrzenie dłużej niż 10minut uznaje się za akt zakupu.

  • 148. Data: 2008-01-11 22:31:45
    Od: Mis Puchatek <a...@a...pl>

    > No i?

    No i wlasnie to.

    Mis Puchaty

  • 149. Data: 2008-01-11 22:32:44
    Od: Mis Puchatek <a...@a...pl>

    Użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > patrzenie dłużej niż 10minut uznaje się za akt zakupu.

    Czytanie etykiety uznaje sie za kradziez wlasnosci intelektualnej.

    Mis Puchaty

  • 150. Data: 2008-01-11 22:37:50
    Od: Jacek Krzyzanowski <k...@o...pl>

    Dnia Fri, 11 Jan 2008 23:25:49 +0100, Mis Puchatek napisał(a):

    > Nie zawieram żadnej umowy.

    Skoro nie zawierasz, to mozna cie wywalic, bo Art 193KK to gwarantuje, a
    zaden inny tego nie uniemozliwia.

    > Nie. Zadne prawo nie zabrania mi robienia zdjec na twoim terenie*.

    To ja decyduje w jaki sposob mozesz korzystac z mojej wlasnosci.
    "Własność może być ograniczona tylko w drodze ustawy i tylko w zakresie, w
    jakim nie narusza ona istoty prawa własności."

    --
    KRZYZAK