  • 61. Data: 2007-08-02 10:28:00
    Temat: Re: Separator dziesiętny
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Thu, 2 Aug 2007 12:21:41 +0200,
    kf <m...@b...gg19840.pl> screamed:

    > Brawo. Wreszcie zrozumiałeś istotę zagadnienia.
    > Nie odpowiadaj na posty, do których nie potrafisz się w żaden logiczny
    > sposób odnieść.

    Tego typu wycinanie istotnych fragmentów; udawanie potem, że nie miały
    one miejsca w wątku oraz wkładanie w usta innych własnych domysłow
    to było dobre najwyżej za czasów piaskownicy.
    Mój eot, jeśli o ten wątek chodzi. Ewentualnie niechętnie zapraszam
    na mailto.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:224B ]
    [ 12:26:06 user up 11421 days, 0:21, 1 user, load average: 0.30, 0.18, 0.77 ]

    If a program is useless, it must be documented.

  • 62. Data: 2007-08-02 10:28:20
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 2 sierpnia 2007 10:54
    (autor kf
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f8s6dm$dm$1@nemesis.news.tpi.pl>):

    > Ale co Ty za pierdoly opowiadasz?
    > Każdy system informatyczny potrafi posortować datę bez wzglęu na format w
    > jakim jest wyświetlana.

    Ale co Ty za pierdoly opowiadasz?

    > To, ze ty widzisz u siebie yyyy-mm-dd lub dd-m-yyyy to w wielu przypadkach
    > zależy nawet
    > od ustawień regionalnych Twojego windowsa i nie zmienia to faktu, że w
    > bazie danych data
    > jest przechowywana jako liczba.

    A o czymś innym niż baza słyszał? Albo o bazie ale np. w formie tekstowej...

    > Jeśli nawet jakiś kretyn tak zbudował system, że datę przechowuje w
    > postaci tekstowej - każdy SQL
    > potrafi przekonwertować to na type DATE i prawidłowo posortować.

    Bo oczywiście samym sqlem żyje człowiek....

    A co powiesz np. o moim katalogu z lekcjami angielskiego:

    2007-04-26-mosaic.mp3
    2007-04-27-itn-yeltsin.mp3
    2007-04-28-pia-frank.lloyd.wright.mp3
    2007-04-29-dev-path.mp3
    2007-04-29-tia-jamestown.anniv.ram.mp3
    2007-04-30-agr-protecting.crops.mp3
    2007-04-30-sin-bird.flu.part.three.mp3
    2007-05-01-exp-stonehenge.mp3
    [...]

    i jego przetwarzaniu poprzez typowe narzędzia do obsługi plików?

    Albo o moim katalogu z fakturami:

    [...]

    2007-05-02-KUP-polkomtel.pdf
    2007-05-03-KUP-tlenofon.pdf
    2007-05-09-25k-xxx-siec.pdf
    2007-05-09-25o-xxx-siec.pdf
    2007-05-09-26k-kurs.pdf
    2007-05-09-26o-kurs.pdf
    2007-05-09-KUP-praktiker-gips.i.okolice.pdf
    2007-05-10-TOW-komp.iwony.pdf
    2007-05-11-27k-komp.iwony.pdf
    2007-05-11-27o-komp.iwony.pdf

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    napisz tu: p...@f...hu i...@h...pl n...@h...pl
    s...@w...pl o...@z...katowice.pl i...@b...pl s...@o...pl

  • 63. Data: 2007-08-02 10:30:05
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Thu, 2 Aug 2007 12:25:17 +0200,
    Henry (k) <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> screamed:

    > A co za różnica skoro i tak zawsze musisz używać jakiejś funkcji do
    > zdekodowania/wyświetlenia tego ;-)

    Taka, że funkcja ta może automatycznie wyświetlać w postaci zależnej
    od ustawień językowych użytkownika. :)

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:240B ]
    [ 12:30:59 user up 11421 days, 0:25, 1 user, load average: 0.30, 0.18, 0.77 ]

    Parents are the last people on earth who ought to have children. -- S. Butler

  • 64. Data: 2007-08-02 10:31:16
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Thu, 02 Aug 2007 12:28:20 +0200,
    Wrak Tristana <n...@s...pl> screamed:

    > A o czymś innym niż baza słyszał? Albo o bazie ale np. w formie tekstowej...

    Jeśli za pierwszym razem nie dotarło nie dotrze i za drugim...

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:219B ]
    [ 12:32:33 user up 11421 days, 0:27, 1 user, load average: 0.30, 0.18, 0.77 ]

    Dead? No excuse for laying off work.

  • 65. Data: 2007-08-02 10:32:33
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 2 sierpnia 2007 12:24
    (autor kf
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f8sbfg$1s7$1@atlantis.news.tpi.pl>):

    > Czekaj ...a jaka to roznica ?

    Co? Różnica pomiędzy sortem a systemem SQL/innym złożonym?

    man sort

  • 66. Data: 2007-08-02 10:33:20
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 1 sierpnia 2007 22:57
    (autor witek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f8qs3a$jvl$1@inews.gazeta.pl>):

    > ty tez trzymasz bazy danych w plikach tekstowych ze ci format daty
    > przeszkadza?

    Ty też masz szkolne ograniczenia pojęć i baza = system sql?

  • 67. Data: 2007-08-02 10:33:47
    Od: "kf" <m...@b...gg19840.pl>

    Użytkownik "Wrak Tristana" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    > A o czymś innym niż baza słyszał? Albo o bazie ale np. w formie
    > tekstowej...
    > i jego przetwarzaniu poprzez typowe narzędzia do obsługi plików?

    A Ty słyszałeś o czymś innym niż SQL i "typowe narzędzia do obsługi plików"
    ?
    Oczywiście, jeśli każdy się ograniczy do ukochanego Excella
    to sortowanie "alfabetyczne" będzie jedynym słusznym. Zawsze.

    kf

  • 68. Data: 2007-08-02 10:34:59
    Od: "kf" <m...@b...gg19840.pl>

    Użytkownik "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl> napisał w wiadomości
    .
    > Mój eot, jeśli o ten wątek chodzi. Ewentualnie niechętnie zapraszam
    > na mailto.

    ROTLF. Dziękuję łaskawco

    eot
    kf

  • 69. Data: 2007-08-02 10:35:57
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f8s3h3$vs3$1@news.onet.pl MarcinJM <m...@i...pl>
    pisze:

    > Poczta daje rade odwrotnie sortowac:
    > od szczegolowej do najzgrubniejszej
    Pisałem wyraźnie, że format nie ma nic wspólnego z sortowaniem.

    > Poza tym uwzglednij czynnik ludzki: wiekszosc zna wartosci najzgrubniejsze
    > (rok, miesiac), potrzebuje tylko szczegolowych (dzien)
    Skąd takie twierdzenie?
    Tak czy inaczej "czynnik ludzki" posiada (przynajmniej teoretycznie)
    zdolność myślenia i tym samym dostosowywania się. Zresztą tzw. "społeczne
    dowody słuszności" niespecjalnie do mnie przemawiają.
    W kwestii praktycznej działalności "czynnika ludzkiego" - do dziś nierzadko
    spotykam się z formatem 03/05/06. No i co ty na to?
    BTW - co uważałbyś w myśl swojej teorii za informację bardziej szczegółową -
    nr dnia w miesiącu czy nazwa dnia w tygodniu?
    Środa, 23.03.2005 czy 23.środa.03.2005?

    > W przypadku czasu wzniejsza wartosc jest na poczatku (godzina) minuty ja
    > uzupelniaja.
    Kto tak powiedział?

    > "Jest okolo 10" niesie za soba duzo wiecej informacji niz "jest 26 po",
    > ktore nie wnosi nic nowego, bo "26 po" wystepuje 24 razy na dobe.
    Eee, tam, kombinujesz. Niesie ze sobą komplet informacji w sytuacji kiedy
    "czynnik ludzki" wie, że obracamy się w przedziale czasowym np. 10:00÷11:00.

    > poniewaz wiekszosc zna wartosci zgrubne (pora dnia) wiec "26 po" moze byc
    > kilka branych pod uwage.
    Jak pisałem, "społeczny dowód słuszności" czyli zdanie większości to nawet
    przy urnach wyborczych nie jest dobry pomysł.
    Wyszliśmy od daty/czasu ale istnieje cały szereg innych dziedzin gdzie
    stosujemy zasadę od wartości najgrubszej do najszczegółowszej:
    dległość/dystans, wymiary/gabaryty, masa/ciężar - to tylko z powszechnie
    znanych, nie będę wnikał w obszary specjalistyczne.
    Nie jestem jakimś zdeklarowanym fanem unifikacji, ale porządek raczej nie
    szkodzi.

    --
    Jotte

  • 70. Data: 2007-08-02 10:35:58
    Od: "kf" <m...@b...gg19840.pl>

    > Co? Różnica pomiędzy sortem a systemem SQL/innym złożonym?

    Nie, jaka jest różnica między sortem a "oskryptowaniem".

    kf