  • 71. Data: 2007-08-02 10:36:16
    Temat: Re: Separator dziesiętny
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 1 sierpnia 2007 17:44
    (autor Jotte
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f8q9pp$rj7$1@news.dialog.net.pl>):

    > jak i językowych (a te często
    > nie są logiczne) również wolę dd-mm-yyyy.

    W literaturze i tak stosuje się zapis słowny. Zaś mózg człowieka minus
    {przygłupy} jest w stanie odczytać zapis ISO również słownie bez problemów

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    napisz tu: p...@f...hu i...@h...pl n...@h...pl
    s...@w...pl o...@z...katowice.pl i...@b...pl s...@o...pl

  • 72. Data: 2007-08-02 10:37:33
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 1 sierpnia 2007 19:28
    (autor argothiel
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f8qfrf$j29$1@news.onet.pl>):

    > Jeśli już mówisz o zastosowaniach komputerowych, to lepszym formatem
    > będzie ilość sekund, które minęły od 1970 roku (np. 1185988943) - równie
    > łatwo poddaje się sortowaniu leksykograficznemu (a jeszcze łatwiej
    > zwykłemu numerycznemu), jest jedną liczbą i potrzebuje mniej pamięci.

    Ale jest nieczytelne dla człowieka...

    > Natomiast w formularzach dla ludzi oczywiście dd-mm-yyyy.

    No ja wolę zdecydowanie rrrr-mm-dd jak mówi norma ISO. jest czytelne dla
    komputera i człowieka.

  • 73. Data: 2007-08-02 10:38:30
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Thu, 2 Aug 2007 12:33:47 +0200,
    kf <m...@b...gg19840.pl> screamed:

    > A Ty słyszałeś o czymś innym niż SQL i "typowe narzędzia do obsługi plików"
    > ?
    > Oczywiście, jeśli każdy się ograniczy do ukochanego Excella
    > to sortowanie "alfabetyczne" będzie jedynym słusznym. Zawsze.

    Odnoszę wrażenie, że chciałbyś aby wszystkie faktury, zestawienia
    (takie jak to z Ery, które cały wątek zaczęło) przysyłano Ci w wyłącznie
    w postaci SQL...

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:236B ]
    [ 12:38:58 user up 11421 days, 0:33, 1 user, load average: 0.30, 0.18, 0.77 ]

    In democracy everyone has the right to be represented, even the jerks.

  • 74. Data: 2007-08-02 10:40:24
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 1 sierpnia 2007 22:11
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0708012207570.3752@athlon64>):

    > Wystarczająco wiele razy musiałem *doraźnie* posortować *nazwy*
    > (jako tekst) żeby przyswoić sobie że stawianie zapisu na głowie
    > się nie opłaca.

    Zaraz ci heniek powie ,,A kto robi taką amatorszczyznę?'' :-P a witek
    podbuduje swoje ego słowem SQL i wyjaśni, że należy takie przypadki
    przepuszczać przez silnik SQL :D

    > ...chyba nie ma wiele norm ISO które popieram, ale jakieś wyjątki
    > dla potwierdzania reguły są potrzebne ;)

    Nie, czemu... ODF jest też fajny... A że ISO-8859-2 skopali to fakt,
    przykre....

  • 75. Data: 2007-08-02 10:40:55
    Od: "kf" <m...@b...gg19840.pl>

    Użytkownik "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl> napisał w wiadomości
    .

    > Odnoszę wrażenie, że chciałbyś aby wszystkie faktury, zestawienia
    > (takie jak to z Ery, które cały wątek zaczęło) przysyłano Ci w wyłącznie
    > w postaci SQL...

    Mylne wrażenie ... faktycznie za mało musisz ostatnio sypiać
    kf

  • 76. Data: 2007-08-02 10:41:24
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Thu, 2 Aug 2007 12:35:58 +0200,
    kf <m...@b...gg19840.pl> screamed:

    > Nie, jaka jest różnica między sortem a "oskryptowaniem".

    Różnica polegająca na eliminacji odkrywania koła na nowo.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:235B ]
    [ 12:42:35 user up 11421 days, 0:37, 1 user, load average: 0.30, 0.18, 0.77 ]

    happiness, n.: Having your Herpes (Type II) test come back negative.

  • 77. Data: 2007-08-02 11:12:14
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 2 sierpnia 2007 12:31
    (autor Artur M. Piwko
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <s...@b...tu.kielce.pl>):

    > Jeśli za pierwszym razem nie dotarło nie dotrze i za drugim...

    ja nauczyciel jestem :D Mam misję... Czasami za 7 dociera :D

    Ciekawe jaki szok przeżyją, jak ktoś im powie, że większość protokołów w
    Sieci działa na protokołach tekstowych. A jak do tego przeczytają Sztukę
    Programowania ESRa to chyba zejdą na zawał od razu :D (oni: witki, henryki
    i inni binaryści)

  • 78. Data: 2007-08-02 11:14:52
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 2 sierpnia 2007 12:33
    (autor kf
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f8sc7l$k8v$1@nemesis.news.tpi.pl>):

    > A Ty słyszałeś o czymś innym niż SQL i "typowe narzędzia do obsługi
    > plików" ?

    No i? że są inne, to nie znaczy że tych się nie używa.

    > Oczywiście, jeśli każdy się ograniczy do ukochanego Excella

    No chyba czytasz nie to co trzeba :D

    > to sortowanie "alfabetyczne" będzie jedynym słusznym. Zawsze.

    Widzisz drobną różnicę pomiędzy ,,jedynie słusznym'' a ,,jedną z wielu
    możliwości, używaną dość często''?

  • 79. Data: 2007-08-02 11:18:39
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 2 sierpnia 2007 11:07
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0708021103540.596@a64wrk>):

    > Idzie o wszelkie informacje które *nie sš* przechowywane w bazach
    > danych a *sš* oznaczone datš!

    W Kwestii Jak To Mawiasz Formalnej: To są przechowywane w bazach, tylko
    tekstowych.... Filesystem też jest bazą :D

    Ale cieszę się, że nie jestem sam dinozaurem bez zachwytów dla binarnych i
    skomplikowanych narzędzi :D

  • 80. Data: 2007-08-02 11:22:57
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 2 sierpnia 2007 12:11
    (autor kf
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f8salk$s4f$1@atlantis.news.tpi.pl>):

    > O jakim "sort" znowu mówisz?
    > Przed chwilą coś wspominałeś o pliku tekstowym z logami - teraz nagle
    > robisz mi "sort".
    > Powiedz w końcu gdzie te logi, co za logi, jaki sort, w czym ten sort?
    > Odnoszę wrażenie, że tak jak logi kojarzą Ci się tylko z plikami
    > tekstowymi - tak teraz
    > pewnie Twój "sort" to sort w jakimś Excellu czy innym idioto-odpornym
    > narzędziu.
    > Koniecznie chcesz się wykazać wiedzą .. ale co zdanie to coś pokręcisz

    jejku, mogę? Mogę do sygnaturki?

    Jaki on jest śmieszny... A do tego nie rozróżnia słów ,,tylko''
    od ,,również''... :D