  • 1. Data: 2007-11-16 19:21:03
    Temat: Schetyna załatwi PESEL dla kolegi-ministra
    Od: "boukun" <b...@n...pl>

    JACEK ROSTOWSKI WYSTĘPUJE O PESEL, BO DLA SKARBÓWKI NIE ISTNIEJE

    Jeszcze w piątek lub najdalej w poniedziałek sprawa numeru PESEL dla
    ministra finansów Jacka Rostowskiego będzie załatwiona - deklaruje nowy
    minister spraw wewnętrznych i administracji Grzegorz Schetyna.
    Jak poinformował Schetyna, rozmawiał już na ten temat z kolegą-ministrem.
    Jacek Rostowski z kolei przypomniał dziś, że za dochody, które ma w Wielkiej
    Brytanii, musi płacić podatki w Wielkiej Brytanii. - Ale za dochody, które
    będę miał w Polsce, będę płacił w Polsce - zapowiedział w RMF FM. Na razie
    tego nie może zrobić, bo nie ma polskiego dowodu osobistego ani numeru
    PESEL.

    Jacek Rostowski, znany także jako Jan Vincent Rostowski, urodził się w
    Anglii - nie ma zatem polskiego dowodu osobistego, numeru PESEL ani NIP.
    Wszystko to jest potrzebne, by swobodnie móc rozliczać się z fiskusem, czy
    załatwiać sprawy w urzędach. Kiedy na początku lat 90. doradzał Leszkowi
    Balcerowiczowi, ówczesnemu wicepremierowi i ministrowi finansów, za te
    usługi płacił rząd Jej Królewskiej Mości. Ostatnio doradzał prezesowi Pekao
    SA - również związanemu z Balcerowiczem - Janowi Krzysztofowi Bieleckiemu.

    Według rozgłośni, minister skorzysta z umowy o unikaniu podwójnego
    opodatkowania między Polską a Wielką Brytanią. Najpierw musi uzyskać jednak
    numer PESEL - wtedy stanie się widoczny dla polskiej administracji. Według
    radia, Rostowski poprosił pracowników, by złożyli w jego imieniu wniosek o
    nadanie numeru PESEL. Jeśli będzie to trzeba zgłosić osobiście, wtedy
    minister ma to zrobić jeszcze w piątek. Standardowo nadanie numeru PESEL
    trwa 30 dni. Jednak w przypadku osób, które nigdy nie mieszkały w Polsce,
    teoretycznie procedura może potrwać nawet dwa lata. Trzeba bowiem ściągnąć
    dokumenty z konsulatów.

    Politycy PO zapewniają, że Rostowski ma podwójne obywatelstwo: polskie i
    brytyjskie. Politycy Platformy wskazują, że konstytucja nie zakazuje
    obejmowania rządowych posad przez osoby z podwójnym obywatelstwem. Zdaniem
    Zbigniewa Chlebowskiego z PO, nie ma problemu, by Rostowski wyrobił sobie
    nowe dokumenty. Pytany, czy wypada, by polski minister finansów płacił
    podatek brytyjskiej królowej, Chlebowski powiedział, że będzie płacił do
    polskiego budżetu. - Aczkolwiek trzeba od razu zauważyć, że w Polsce
    rzeczywiście podatki są wysokie i wielu ludzi woli wybrać inny kraj Unii
    Europejskiej - ocenił.
    http://www.tvn24.pl/-1,1528667,wiadomosc.html

    boukun

  • 2. Data: 2007-11-17 00:06:24
    Temat: Re: Schetyna załatwi PESEL dla kolegi-ministra
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    boukun pisze:
    > JACEK ROSTOWSKI WYSTĘPUJE O PESEL, BO DLA SKARBÓWKI NIE ISTNIEJE

    A ty nas o tym informujesz czy oczekujesz jakiejś pomocy w tej sprawie??

  • 3. Data: 2007-11-17 00:18:20
    Od: "dekazzze" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A ty nas o tym informujesz czy oczekujesz jakiejś pomocy w tej sprawie??

    nie, on jest idiotą i nie ma dla takich lekarstwa i tylko o tym świadczy
    jego tfoorczość.

    pzdr,
    dkzzzzzz.

  • 4. Data: 2007-11-17 00:26:36
    Od: Piotr <p...@w...pl>

  • 5. Data: 2007-11-17 00:28:58
    Od: "boukun" <b...@n...pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A ty nas o tym informujesz czy oczekujesz jakiejś pomocy w tej sprawie??
    No mógłbys mi pomóc wyjaśnić, jak Schetyna chce to w ekspresowym tempie
    załatwić. Przecież niezameldowanego w Polsce Rostowskiego zatrudnili i mu
    pewnie za miesiąc będą chcieli pensje wypłacić. Na jakie konto i bez
    podatku?

    boukun

  • 6. Data: 2007-11-17 00:29:40
    Od: "boukun" <b...@n...pl>

    > hehe, wiem o tym. tak tylko napisałem, żeby go podpuścić :)

    To odpowiedz!

    boukun

  • 7. Data: 2007-11-17 09:27:15
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    boukun pisze:

> [...]
    > załatwić. Przecież niezameldowanego w Polsce Rostowskiego zatrudnili i mu
    > pewnie za miesiąc będą chcieli pensje wypłacić. Na jakie konto i bez

    no jak?? złoży podanie w urzędzie, a urząd w trybie pilnym nada numer.
    nie wiem o co te "ale".

  • 8. Data: 2007-11-17 09:28:47
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sat, 17 Nov 2007 10:27:15 +0100, Piotr napisał(a):

    > no jak?? złoży podanie w urzędzie, a urząd w trybie pilnym nada numer.
    > nie wiem o co te "ale".

    Nie wyciągaj z kosza śmieciarza.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/

  • 9. Data: 2007-11-17 09:48:21
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    Olgierd pisze:

    > Nie wyciągaj z kosza śmieciarza.

    Bo on jest taki pusty, że aż cieszy :) Ok już nie będę

  • 10. Data: 2007-11-17 10:32:38
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota, 17 listopad 2007 01:06
    (autor Piotr
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fhlb9u$f1m$1@news.onet.pl>):

    > A ty nas o tym informujesz czy oczekujesz jakiejś pomocy w tej sprawie??

    Potrzebuje pomocy. Tylko niekoniecznie takiej, jaką Ty masz na myśli.

    --
    Tristan
    napisz tu: t...@w...pl k...@n...pl