  • 1. Data: 2007-11-16 16:33:47
    Temat: Wystawienie faktury przy sprzedaży z paragonem
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@s...pregierz.kom>

    Kupiłem urządzenie do komputera na paragon z zastrzeżeniem, że jeśli się
    sprawdzi to poproszę o wystawienie faktury na nie.
    Pan ładnie powiedział, że mam 7 dni czasu.
    Niestety sprzątaczka wyrzuciła paragon, a pan się upiera przy paragonie.
    Czy rzeczywiście mu ten paragon jest do czegoś potrzebny?
    Pamięta, że kupowałem, ale się upiera.

    zyga
    --
    warning!
    http://zarzecki.com

  • 2. Data: 2007-11-16 18:25:39
    Od: Waldemar Fras' <w...@n...ekrakow.net>

    Zygmunt M. Zarzecki pisze:
> [...]
    > Niestety sprzątaczka wyrzuciła paragon, a pan się upiera przy paragonie.
    > Czy rzeczywiście mu ten paragon jest do czegoś potrzebny?

    Wydaje mi się, że jakoś powinien wycofać ten paragon z kasy fiskalnej.
    Więc w dokumentach powinien przechować ten wydany Tobie (i podpiąć do
    kopii wydanej Ci faktury).

    Bo tak to wygląda jakby coś dwa razy sprzedał.

    --
    pozdrawiam
    Waldemar Fras'

  • 3. Data: 2007-11-16 19:03:48
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@s...pregierz.kom>

    > Wydaje mi się, że jakoś powinien wycofać ten paragon z kasy fiskalnej.
    > Więc w dokumentach powinien przechować ten wydany Tobie (i podpiąć do
    > kopii wydanej Ci faktury).

    Tak właśnie ma być, ale koleś się upiera przy papierku, który otrzymałem.
    Nigdzie nie miałem problemów, z tego co pamiętam nie żądali paragonu, a
    ten żąda.

    zyga

  • 4. Data: 2007-11-16 19:38:44
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@s...pregierz.kom> napisał w
    wiadomości news:fhkpkj$sek$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Tak właśnie ma być, ale koleś się upiera przy papierku, który otrzymałem.
    > Nigdzie nie miałem problemów, z tego co pamiętam nie żądali paragonu, a
    > ten żąda.

    Gdybys sprzedcal cos komus dajmy na to za 1000 zl i wystawil paragon (co
    oznacza 180,33 zl VATu do zaplacenia) a potem ten sam Kupujacy by przyszedl
    po fakture bez paragonu, wiec Ty bys mu ja wystawil - i mial kolejne 180,33
    zl do zaplaxcenia to pewnie bys wystawil - bo jestes szczery facet i pal
    licho kolejne 180,33 - no al eten sprzedawca widocznie nei jest az tak
    kochajacym ludzi altruista jak Ty i nie chce dla Ciebie sie az tak
    poswiecic. Nieladnie!!!!

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2007-11-16 19:44:02
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]

    > Tak właśnie ma być, ale koleś się upiera przy papierku, który otrzymałem.
    > Nigdzie nie miałem problemów, z tego co pamiętam nie żądali paragonu, a

    Gdybys sprzedal cos komus dajmy na to za 1000 zl i wystawil paragon (co
    oznacza 180,33 zl VATu do zaplacenia - i jeszcze 155 dochodowego) a potem
    ten sam Kupujacy by przyszedl
    po fakture bez paragonu, wiec Ty bys mu ja wystawil - i mial kolejne 180,33
    + 155
    zl do zaplacenia - bo jestes szczery facet i pal licho te drugie 300 zl -
    człowiek sie liczy!- no ale ten sprzedawca widocznie nie jest az tak

  • 6. Data: 2007-11-16 19:53:08
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Waldemar Fras'" <w...@n...ekrakow.net>
    napisał w wiadomości news:fhknb4$qu5$1@news.onet.pl...

> [...]
    > kopii wydanej Ci faktury).
    >
    > Bo tak to wygląda jakby coś dwa razy sprzedał.

    Widze, ze kolega zyga nie bardzo zrozumial Twoja wypowiedz :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2007-11-16 21:28:59
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 16.11.2007 Zygmunt M. Zarzecki <z...@s...pregierz.kom> napisał/a:
> [...]
    > Niestety sprzątaczka wyrzuciła paragon, a pan się upiera przy paragonie.
    > Czy rzeczywiście mu ten paragon jest do czegoś potrzebny?

    Musi być.
    --
    Samotnik
    http://www.pachnidelko.pl/

  • 8. Data: 2007-11-16 22:21:24
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Zygmunt M. Zarzecki wrote:

    > Tak właśnie ma być, ale koleś się upiera przy papierku, który
    > otrzymałem. Nigdzie nie miałem problemów, z tego co pamiętam nie
    > żądali paragonu, a ten żąda.

    A gdzie to tak wystawiają faktury chętnie bez zwrotu paragonu?

  • 9. Data: 2007-11-17 00:05:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Nov 2007, Zygmunt M. Zarzecki wrote:

    > Tak właśnie ma być, ale koleś się upiera przy papierku, który otrzymałem.

    No toż Waldemar pisze: "ten wydany Tobie".
    TOBIE.
    Oryginał.

    > Nigdzie nie miałem problemów, z tego co pamiętam nie żądali paragonu,

    To napisz gdzie, będą mieli kontrolę ze skarbówki, podobnoż USy za
    allegro się zabierają, to może i czytają newsy ;)

    > a ten żąda.

    Tu masz przepis (rejestracja darmowa):
    http://podatki.pl/akty/250505a.htm?strona=1#spis4
    +++
    3. W przypadku gdy faktura dotyczy sprzedaży zarejestrowanej przy
    zastosowaniu kasy rejestrujšcej, do kopii faktury podatnik obowišzany
    jest dołšczyć paragon dokumentujšcy tę sprzedaż.
    4. Przepis ust. 3 nie dotyczy sprzedaży dokumentowanej fakturš
    emitowanš przy zastosowaniu kasy rejestrujšcej [...]
    ---

    Jak mniemam idzie o f-rę wystawioną ODDZIELNIE (a nie przez kasę
    fiskalną), więc nie ma innej możliwości jak odebranie oryginału
    paragonu.

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2007-11-19 14:38:21
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@s...pregierz.kom>

    > Musi być.

    Kłerwa, chodzi o to, ze nadgorliwa sprzątaczka sprzątnęła z biurko.
    Ehhh, może się mi kiedyś przyda ten czytnik.
    :>

    zyga