  • 41. Data: 2021-04-16 12:05:39
    Temat: Re: Sanepid przypomniał sobie gdzie miał sztuczną szczękę (z 2010)?
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 16.04.2021 o 11:49, J.F pisze:

    > Zaraz zaraz - test PCR WHO uznawalo za rzetelny.
    > WHO sie mylilo?

    Tak
    Pierwsze wyroki sądów to potwierdzają

    > No ale ludzie umierali/umieraja dosc masowo, i to jest fakt.
    > Nie zaden koronawirus, tylko jakas ostra grypa ?

    przeziębienie (koronawirusy wywołują przeziębienia nie od roku, ale dłużej)

    > No coz, poczekamy, zobaczymy.
    > Albo wszyscy juz przechorowali, albo sie zacznie 4-ta fala wsrod
    > zaszczepionych ... i bedzie skandal.

    Już się do tego przygotowują, mówiąc o konieczności kolejnej dawki za
    kilka miesięcy.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 42. Data: 2021-04-16 14:04:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 16 Apr 2021 12:05:39 +0200, Tomasz Kaczanowski wrote:
    -19-in-positive-tests/

    > Tak
    > Pierwsze wyroki sądów to potwierdzają

    Jakie wyroki i o co byla sprawa ?

    > przeziębienie (koronawirusy wywołują przeziębienia nie od roku, ale dłużej)

    Ale na przeziebienie smiertelnosc jest mniejsza.

    Tu nawiasem mowiac tez jest ciekawie
    https://euromomo.eu/graphs-and-maps/

    Widac ostry pik w Hiszpanii, Anglii, Portugalii, Francji, Belgii,
    Niderlandach, sredni np Wloszech, Szwajcarii, Sloweni, Szwecji,

    a prawie nie bylo na Cyprze, Malcie, Danii, Norwegii, Luksemburgu,
    Estonii, Finlandii, Wegrzech, Irlandii, Walii,

    No chyba, ze to nie kwestia wirusa, a statystyki - te ich Z-score
    to dzielone przez standardowa dewiacje - jesli w danym kraju byl
    wczesniej duzy rozrzut, to moze nie wyglada wykres na grozny ...

    > Już się do tego przygotowują, mówiąc o konieczności kolejnej dawki za
    > kilka miesięcy.

    Bo po prostu nikt jeszcze nie wie, jak to w dlugim okresie wyglada.
    Ale - czwartej fali spodziewam sie znacznie szybciej.

    No i wirusy mutuja, to sie nie ma co dziwic, ze moze powstac taki
    odporny na szczepionke.

    J.

  • 43. Data: 2021-04-16 14:18:49
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 16.04.2021 o 14:04, J.F napisał:

    > Jakie wyroki i o co byla sprawa ?

    ostatni był w Austrii:
    https://www.salon24.pl/u/piko/1124900,testy-pcr-nie-
    nadaja-sie-do-diagnozy-wyrok-sadu-w-austrii

    > Ale na przeziebienie smiertelnosc jest mniejsza.

    tyle, że wcześniej przeziębienie leczono, teraz się nie leczy, a
    wszystko blokuje, stąd różnica. W zeszłym roku doszła jeszcze kwestia
    nowości tego wirusa.

    > Bo po prostu nikt jeszcze nie wie, jak to w dlugim okresie wyglada.
    > Ale - czwartej fali spodziewam sie znacznie szybciej.

    Latem nie jest czas sprzyjający tym wirusom, więc ilość chorób wzrośnie
    znowu na jesieni.

    > No i wirusy mutuja, to sie nie ma co dziwic, ze moze powstac taki
    > odporny na szczepionke.

    Tak, a koronawirusy, podobnie jak wirusy grypy mutują szybko. Dlatego
    napędzanie paniki jest dobre dla firm produkujących szczepionki i tych
    co pośredniczą w ich dostarczaniu. Chyba, że przestaniemy się bać i
    zaczniemy żyć normalnie.

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 44. Data: 2021-04-16 14:43:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Zaraz zaraz - test PCR WHO uznawalo za rzetelny.
    > WHO sie mylilo?

    Rzetelny, czyli jaki procent błędów?

    > No ale ludzie umierali/umieraja dosc masowo, i to jest fakt.
    > Nie zaden koronawirus, tylko jakas ostra grypa ?

    Sądzę, że po pierwsze inne nieleczone choroby, a po drugie opóźnienie
    pomocy spowodowane procedurami antycovidowymi. Jeśli karetka czeka z
    pacjentem pod szpitalem kilka godzin na wynik COVID, to nie ma jej dla
    innego pacjenta.

    > No coz, poczekamy, zobaczymy.
    > Albo wszyscy juz przechorowali, albo sie zacznie 4-ta fala wsrod
    > zaszczepionych ... i bedzie skandal.

    Moim zdaniem będzie skandal, bo szczepimy się na COVID sprzed roku.

    --
    Robert Tomasik

  • 45. Data: 2021-04-16 14:45:12
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > tyle, że wcześniej przeziębienie leczono, teraz się nie leczy, a
    > wszystko blokuje, stąd różnica. W zeszłym roku doszła jeszcze kwestia
    > nowości tego wirusa.

    Ponadto wiele osób boi sie przyznać do przeziębienia, by nie wpaść w
    tryby walki z COVID.

    --
    Robert Tomasik

  • 46. Data: 2021-04-16 15:06:02
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    > innego pacjenta.

    > Moim zdaniem będzie skandal, bo szczepimy się na COVID sprzed roku.

    Całkiem możliwe ale raczej szczepionki "sprzed roku" będą dawać tyle
    (statystycznej) odporności na nowe warianty żeby służba zdrowia
    operowała poniżej poziomu wydolności oddziałów intensywnej terapii
    (prognoza średnio czarna).

    --
    A. Filip

  • 47. Data: 2021-04-16 15:33:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 16 Apr 2021 14:43:33 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Rzetelny, czyli jaki procent błędów?

    Nie wiem, ale zeby to mialo sens, to bledow na poziomie kilku % co
    najwyzej.

    tak na szybko
    https://virologyj.biomedcentral.com/articles/10.1186
    /s12985-021-01489-0
    https://www.scielo.br/scielo.php?pid=S0104-423020200
    00700880&script=sci_arttext

    Moze cos wyczytasz :-)

> [...]
    > pomocy spowodowane procedurami antycovidowymi. Jeśli karetka czeka z
    > pacjentem pod szpitalem kilka godzin na wynik COVID, to nie ma jej dla

    Byc moze.
    Ale jeszcze chyba mamy wysyp chorych z "problemy oddechowe, zalecany
    respirator". I pozytywny test na CoV.
    Gdzies tam jeszcze utrata wechu i/lub smaku, rzekomo charakterystyczny
    obraz rentgenowski pluc ... myslisz, ze by nie zauwazyli rozbieznosci
    miedzy objawami a testami ?

    > Moim zdaniem będzie skandal, bo szczepimy się na COVID sprzed roku.

    Niekoniecznie.
    Skoro testy PCR sa na rozne odmiany tego wirusa, to sie po prostu
    dowiemy ktore szczepionki sa na ktore odmiany nieskuteczne.
    Nikt nie obiecywal, ze beda na nowe dzialaly.

    https://www.bbc.com/news/health-55659820
    https://www.bbc.com/news/world-latin-america-5673180
    1

    J.

  • 48. Data: 2021-04-16 15:42:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 16 Apr 2021 14:18:49 +0200, Tomasz Kaczanowski wrote:

    > ostatni był w Austrii:
    > https://www.salon24.pl/u/piko/1124900,testy-pcr-nie-
    nadaja-sie-do-diagnozy-wyrok-sadu-w-austrii

    Sprawa polityczna :-)

    I w dodatku nie wiadomo ile razy przeklamana - przez sad, przez
    autorow artykulu - polskich i zagranicznych :-)

    > tyle, że wcześniej przeziębienie leczono, teraz się nie leczy, a
    > wszystko blokuje, stąd różnica.

    Eee tam leczono - polopiryna, rutinoscorbin, albo jakis Gripex ...

    > Latem nie jest czas sprzyjający tym wirusom, więc ilość chorób wzrośnie
    > znowu na jesieni.

    Jesli jednak zaszczepieni poczuja sie bezpiecznie, to fala moze
    przyjsc jeszcze wiosna. I sie okaze, ze szczepionka nieskuteczna.

    A jesienia ... to juz beda nowe mutacje wirusa :-(

> [...]
    > napędzanie paniki jest dobre dla firm produkujących szczepionki i tych
    > co pośredniczą w ich dostarczaniu. Chyba, że przestaniemy się bać i

    Tak jak UK czy NY ... i tylko zgonow dwa razy wiecej niz normalnie.

    O ile nowe odmiany nie okaza sie jeszcze gorsze.

    J.

  • 49. Data: 2021-04-16 16:26:02
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 16.04.2021 o 15:42, J.F napisał:

    > Eee tam leczono - polopiryna, rutinoscorbin, albo jakis Gripex ...

    no i w standardowych sytuacjach covida też tak leczysz, lecz jeśli idą
    powikłania (wtedy było podobnie), stosowało się inne środki, aby nie
    poszło zapalenie płuc. I tu już i wtedy i teraz trzeba było celować ze
    sposobem leczenia. Dokładnie jak teraz. Niestety teleporady temu
    przeszkadzają.

    > Tak jak UK czy NY ... i tylko zgonow dwa razy wiecej niz normalnie.
    >
    > O ile nowe odmiany nie okaza sie jeszcze gorsze.

    wykluczyć nie można, ale z tego co mówią eksperci raczej będzie
    łagodnieć w zamian za większą zakażalność.

    --
    http://kaczus.zrzeda.pl

  • 50. Data: 2021-04-16 16:38:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 16 Apr 2021 16:26:02 +0200, Tomasz Kaczanowski wrote:

    > no i w standardowych sytuacjach covida też tak leczysz,

    Owszem, tylko to w zasadzie nie jest leczenie.

    > lecz jeśli idą
    > powikłania (wtedy było podobnie), stosowało się inne środki, aby nie
    > poszło zapalenie płuc.

    Raczej je stosowano, jak juz zapalenie wyszlo.
    I tez nie wiadomo, na ile skuteczne - tzn antybiotyki na bakterie
    skuteczne, o ile powodem byly bakterie.

    > I tu już i wtedy i teraz trzeba było celować ze
    > sposobem leczenia. Dokładnie jak teraz. Niestety teleporady temu
    > przeszkadzają.

    Owszem, ale stan ciezki to juz raczej w szpitalu.
    Kiedys wystarczyl gripex i tydzien zwolnienia - tez juz nie zawsze.

    Wiec jest jakas przyczyna mocniejszej choroby.

    > wykluczyć nie można, ale z tego co mówią eksperci raczej będzie
    > łagodnieć w zamian za większą zakażalność.

    Z czasem pewnie bedzie jak grypa ... tylko nie wiadomo, czy dlatego ze
    wirus oslabnie, czy dlatego, ze slabsi wymra :-(

    A w sumie ... kto wie czy obecnego nie traktowac wlasnie jako kolejna
    odmiane - ktora sie okazala bardziej grozna i byc moze bardziej
    zarazliwa.

    J.