  • 11. Data: 2011-12-28 14:31:11
    Temat: Re: Samoobrona, a sąd
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Konrad" napisał w wiadomości grup

    >Twoim zdaniem obrona konieczna przez rozłupanie głowy jest "adekwatna" do
    >wybicia szyby? LOL.

    A nie jest w tym przypadku?
    Dziadek jeszcze dodatek do renty powinien dostac za wyeliminowanie
    społecznie szkodliwej jednostki.

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 12. Data: 2011-12-28 15:30:34
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 28 Dec 2011 13:52:41 +0100, jerzy.n napisał(a):

    > Wraca normalność, mój dom moja twierdza i nie będę pytał bandytę czy
    > przychodzi napić sie herbaty wywalając drzwi lub używając podobnych sposobów
    > zaproszenia sie ...

    Na szczęście nie. To tylko jednostkowy przypadek.

    Henry

  • 13. Data: 2011-12-28 15:38:04
    Od: sqlwiel <j...@g...com>

    W dniu 2011-12-28 16:30, Henry(k) pisze:

    > Na szczęście nie. To tylko jednostkowy przypadek.
    >
    > Henry

    Wyżej stawiasz prawo siły, niż ("święte") prawo własności?

    To już było. Zaczęło się w 1917 (albo i w 1905 czy może w 1848). Nie
    sprawdziło się.

    --
    Tnx. sqlwiel

  • 14. Data: 2011-12-29 02:03:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "sqlwiel" <j...@g...com> napisał w wiadomości

    > Przypomnę, po raz nie-wiadomo-który pewną przypowieść przytaczaną przez
    > jakiegoś profesura na prawie na UW.
    > Działo się przed wojną. Leśniczego poharatał dzik. Leśniczy dotarł do
    > domu, opatrzył sobie rany i leżał w wyrze w nadziei na wydobrzenie. Do
    > chałupy zajrzał włóczęga. Zapoznawszy się z sytuacją uznał, że może bez
    > ryzyka uzupełnić zapasy, po czym zaczął pakować do wora co-popadło.
    > Leśniczy wstać nie mógł, ale miał pod pierzyną swoją fuzję. Położył
    > intruza trupem.
    > Został uniewinniony, bo był to jedyny skuteczny sposób, w jaki mógł
> [...]

    Ja bym tu dodał, że tylko o ile nie dało sie dowieść, ze strzelał z
    zamiarem pozbawienia życia, bo postrzelenie napastnika w nogę raczej
    odniosłoby ten sam skutek, a nie wiązało sie z jego śmiercią.

  • 15. Data: 2011-12-29 10:47:28
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-12-29 02:03:42 +0000, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> said:

> [...]
    >
    > Ja bym tu dodał, że tylko o ile nie dało sie dowieść, ze strzelał z
    > zamiarem pozbawienia życia, bo postrzelenie napastnika w nogę raczej

    Daj opis zdarzenia.
    Łacznie z wynikami sekcji.

    > a nie wiązało sie z jego śmiercią.

    A czego wymagasz od anegdoty?

    --
    Bydlę

  • 16. Data: 2011-12-29 20:03:52
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 28 Dec 2011 16:38:04 +0100, sqlwiel napisał(a):

    > Wyżej stawiasz prawo siły, niż ("święte") prawo własności?
    >
    > To już było. Zaczęło się w 1917 (albo i w 1905 czy może w 1848). Nie
    > sprawdziło się.

    Prawo siły zawsze stało wyżej niż prawa własności. Nawet w USA podawanym
    często jako przykład gdzie można zastrzelić obcego na swoim terenie -
    szczególnie jeśli to Indianin...

    Poza tym na pewno chodzi ci o ochronę prawa własności, a nie życia i
    zdrowia? Co takiego masz w mieszkaniu co jest warte więcej niż ludzkie
    życie?

    Henry

  • 17. Data: 2011-12-30 00:28:36
    Od: Matt <m...@g...com>

    On 29 Gru, 21:03, "Henry(k)"
    <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> wrote:
    > Poza tym na pewno chodzi ci o ochronę prawa własności, a nie życia i
    > zdrowia? Co takiego masz w mieszkaniu co jest warte więcej niż ludzkie
    > życie?

    Niż "ludzkie życie" włamywacza? "ludzkie życie" mojej żony i dzieci,
    ich "niepobicie" czy "niezgwałcenie" na przykład, o takich drobnych
    szczegółach jak "nieobrabowanie" już nie wspominając.

    --
    Regards
    Matt

  • 18. Data: 2011-12-30 07:37:21
    Od: SQLwiel <w...@g...com>

    W dniu 2011-12-29 21:03, Henry(k) pisze:

    > Prawo siły zawsze stało wyżej niż prawa własności. Nawet w USA podawanym
    > często jako przykład gdzie można zastrzelić obcego na swoim terenie -
    > szczególnie jeśli to Indianin...

    Nie. Prawo siły staje się prawem dopiero w demokracji. Większość siłą
    narzuca swoje widzimisię jako "prawo". Choćby podatki, które w sposób
    oczywisty są rabunkiem większości gołodupców dokonywanym na mniejszości
    dysponującej własnością za pośrednictwem przekupnych przedstawicieli
    tejże większości.

    > Poza tym na pewno chodzi ci o ochronę prawa własności, a nie życia i
    > zdrowia? Co takiego masz w mieszkaniu co jest warte więcej niż ludzkie
    > życie?

    Cytowana anegdota (?) dowodzi, że mam prawo chronić swoją własność
    wszelkimi dostępnymi metodami. Jednak mając wybór, powinienem wybierać
    metody mniej definitywne dla przestępcy. Jeśli zrobię inaczej, to
    zarzuci mi się "przekroczenie granic obrony koniecznej".
    Wspomniany leśniczy wyboru nie miał.

    --
    Tnx. SQLwiel.

  • 19. Data: 2011-12-30 11:10:38
    Od: moon <m...@y...com>

    Dnia Wed, 28 Dec 2011 15:15:29 +0100, sqlwiel napisał(a):

    > Leśniczy wstać nie mógł, ale miał pod pierzyną swoją fuzję. Położył
    > intruza trupem.
    > Został uniewinniony, bo był to jedyny skuteczny sposób, w jaki mógł
    > bronić swojej własności.

    w USA ta historia w ogóle nie zostałaby zrozumiana... przecież to
    oczywistość!

    moon

  • 20. Data: 2011-12-31 16:58:58
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

    > Ja bym tu dodał, że tylko o ile nie dało sie dowieść, ze strzelał z
    > zamiarem pozbawienia życia, bo postrzelenie napastnika w nogę raczej
    > odniosłoby ten sam skutek, a nie wiązało sie z jego śmiercią.

    E, tam. W tych okolicznościach wykrwawiłby się w mękach, doszłoby więc
    szczególne udręczenie ;)