  • 1. Data: 2005-10-08 08:08:05
    Temat: Samochód w formie darowizny?
    Od: "Arti" <a...@g...geomaticss.pl>

    Witam
    Jakie jest lepsze rozwiązanie - kupno samochodu i opłacenie podatku wg
    stawki US (wartość samochodu do 6.000PLN) czy lepiej przyjąć go w formie
    darowizny a jeśli tak to jakie czynności powinny zostać wykonane w tym
    zakresie? Czy muszę taką darowiznę zgłaszać do US jeśli nie przekracza ona
    wspomnianych 6.000PLN i jestem w I grupie podatkowej?
    Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
    Arti

  • 2. Data: 2005-10-08 16:54:52
    Temat: Re: Samochód w formie darowizny?
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Arti napisał(a):

> [...]
    > zakresie? Czy muszę taką darowiznę zgłaszać do US jeśli nie przekracza ona
    > wspomnianych 6.000PLN i jestem w I grupie podatkowej?

    Prawidłowym i zgodnym z prawem rozwiązaniem jest prawda:
    - darowizna jeśli rodzice ci samochód dają nieodpłatnie;
    - umowa sprzedaży jeśli ci go sprzedają.
    Jeśli zrobisz inaczej będzie to najprawdopodobniej
    przestęsptwo/wykroczenie karno-skarbowe.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."