  • 1. Data: 2009-11-14 09:45:56
    Temat: Sąd wzywa do odpowiedzi na pozew rozwodowy (dziwne)
    Od: "Latet" <l...@s...pl>

    Witam,

    Pierwszy raz sie z czymś takim spotykam (a rozwodów wśród znajomych było na
    pęczki i nikt czegoś takiego nie miał). Sytuacja jest taka: mąż złożył pozew
    rozwodowy. Żona dostała pocztą kopię pozwu oraz wezwanie na rozprawę. Na
    wezwaniu figuruje (wytłuszczone) zdanie:

    "Sąd wzywa pozwaną do odpowiedzi na pozew w terminie 30 dni, a na rozprawie o
    przedłożenie zaświadczenia o zarobkach netto/brutto."

    O co chodzi z tą odpowiedzią na pozew?

    P.S.
    Co sąd uznaje za zaświadczenie o zarobkach (netto/brutto!) w przypadku
    prowadzenia działalnosci gospodarczej?

    Dzieki,

    latet

  • 2. Data: 2009-11-14 10:22:32
    Od: z...@o...pl

    > O co chodzi z tą odpowiedzią na pozew?

    odniesienie się do zarzutów, które (zgaduję) dążą do tego
    aby po rozwodzie tylko "bogata" żona łożyła na utrzymanie
    dzieci a "biedny" mąż nie musiał tego robić?

    > Co sąd uznaje za zaświadczenie o zarobkach (netto/brutto!)
    > w przypadku prowadzenia działalnosci gospodarczej?

    może być PIT za zeszły rok, ew. przy liniowym wpłata zaliczki
    może książka przychodów (mile widziana pieczątka księgowego)

  • 3. Data: 2009-11-14 11:19:41
    Od: Maciek <f...@e...one.nospam.pl>

    Latet napisał(a) w <hdlu94$ahp$1@inews.gazeta.pl> :

    > "Sąd wzywa pozwaną do odpowiedzi na pozew w terminie 30 dni, a na
    > rozprawie o przedłożenie zaświadczenia o zarobkach netto/brutto."
    >
    > O co chodzi z tą odpowiedzią na pozew?
    W pozwie podane są przyczyny wystąpienia o rozwód (zdrada, rozpad pożycia,
    malteretowanie psychiczne i fizyczne, masa rozmaitych może być). Strona
    pozwana ma się odnieść do nich. Rozwód może być bez orzekania i winie lub z
    winy wyłącznej jednego z małżonków (co może mieć konsekwencje finansowe).
    To jest normalna praktyka (tez dostałem takie pismo, dawno, gdy się
    rozwodziłem).

    > P.S.
    > Co sąd uznaje za zaświadczenie o zarobkach (netto/brutto!) w przypadku
    > prowadzenia działalnosci gospodarczej?
    Nie wiem. Całkiem możliwe, że zaświadczenie z US będzie podlegało
    wyliczeniu przez sąd dochodu netto.

    --
    Maciek
    I spend my time wasting yours.

  • 4. Data: 2009-11-14 11:22:41
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 14-11-2009 o 10:45:56 Latet <l...@s...pl> napisał(a):

    > (a rozwodów wśród znajomych było na pęczki i nikt czegoś takiego nie
    > miał).

    Napisz gdzie, trzeba ten rejon omijać z daleka :)

    --
    Tomek

  • 5. Data: 2009-11-14 19:36:30
    Od: "Latet" <l...@s...pl>

    > odniesienie się do zarzutów, które (zgaduję) dążą do tego
    > aby po rozwodzie tylko "bogata" żona łożyła na utrzymanie
    > dzieci a "biedny" mąż nie musiał tego robić?

    Nie ma w tym pozwie zarzutów. Jest wniosek o zgodny podzial, o rozwód bez
    orzekania winy, itp.
    Czyli - jak rozumiem - pozwana ma napisac, upraszczając, co mysli o tresci
    pozwu, czy sie zgadza z przedstawianymi w nim propozycjami itp. Jesli napisze,
    ze sie z tym wszystkim zgadza, potwierdza opisane fakty, itp, to jest szana, ze
    ropzprawa przebiegnie sprawniej. Chyba o to chodzi?

    TK

  • 6. Data: 2009-11-14 19:40:03
    Od: Robert <"spam_usuń_to"@wp.pl>

    Dnia 14 lis o godzinie 20:36, na pl.soc.prawo, Latet napisał(a):

> [...]
    > ze sie z tym wszystkim zgadza, potwierdza opisane fakty, itp, to jest szana, ze
    > ropzprawa przebiegnie sprawniej. Chyba o to chodzi?

    Sąd chce miec "obraz" stanowisk jednej i drugiej strony, by na rozprawie
    już posiadac tą wiedzę a nie dopiero wtedy ją pozyskiwac.

    --
    Robert

  • 7. Data: 2009-11-15 07:37:36
    Od: "Latet" <l...@s...pl>

    > Sąd chce miec "obraz" stanowisk jednej i drugiej strony, by na rozprawie
    > już posiadac tą wiedzę a nie dopiero wtedy ją pozyskiwac.

    To ma sens. Moze z czasem dopuszczą możliwość skłądania pozwu rozwodowego od
    razu napisanego i podpisanego zgodnie przez obie strony. Będzie prościej.

    latet

  • 8. Data: 2009-11-16 09:24:38
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Sun, 15 Nov 2009 08:37:36 +0100, Latet napisał(a):

    > To ma sens. Moze z czasem dopuszczą możliwość skłądania pozwu rozwodowego od
    > razu napisanego i podpisanego zgodnie przez obie strony. Będzie prościej.

    Taka instytucja istnieje na pewno w przypadku separacji - zgodny wniosek o
    orzeczenie separacji.