  • 1. Data: 2009-11-13 22:20:26
    Temat: art. 107 KW i uszczerbek na zdrowiu
    Od: Arek <o...@i...pl>

    Załóżmy, że ktoś mnie złośliwie niepokoi np. regularnie stukając w
    nocy w drzwi mojego mieszkania. Wskutek tego czuję się znerwicowany i
    zestresowany co w dłuższej perspektywie prowadzi do pogorszenia się
    mojego stanu zdrowia. Jako, że sprawa będzie miała finał w sądzie,
    prawdopodobnie z art. 107 Kodeksu Wykroczeń chciałbym, aby sprawca
    odpowiadał za szkody wyrządzone mojemu zdrowiu. W związku z tym
    pytanie: czy diagnoza specjalisty z informacją, że nabawiłem się
    problemów np. kardiologicznych jest wystarczającym dokumentem, aby
    sprawca poniósł jakąś dodatkową odpowiedzialność czy muszę wykonać
    jakieś specjalne badania - coś w rodzaju obdukcji, aby było to
    akceptowane przez sąd. Czy powinienem poinformować lekarza, że jego
    diagnozę zamierzam wykorzystać w sądzie?