  • 1. Data: 2008-02-13 13:00:49
    Temat: Sad grodzki - wyrok nakazowy
    Od: "emes" <z...@n...zawsze.pl>

    Witam,

    Opisywalem niedawno moja przygode, gdzie jakis czlowiek zlozyl doniesienie
    na policji ze niby wyprzedzalem go na podwojnej ciaglej.
    Nie poddalem sie dobrowolnie karze, sprawa miala trafic do sadu grodzkiego.
    Dzisiaj przyszedl wyrok nakazowy uznajacy moja wine. Nie zostalem wzywany na
    rozprawe chociaz w wyjasnieniu napisalem ze okolicznosci opisze na rozprawie
    oraz ze mam swiadkow. Zasadzili mi 200 zl + koszty sadowe. Jak to ugryzdz
    dalej. Nie popelnilem tego wykroczenia i sprawy nie chcialbym odpuszczac.

  • 2. Data: 2008-02-13 13:04:54
    Temat: Re: Sad grodzki - wyrok nakazowy
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    emes pisze:
> [...]
    > dalej. Nie popelnilem tego wykroczenia i sprawy nie chcialbym odpuszczac.

    Przeczytaj rozdział 16 kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia
    i wnieś sprzeciw.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-02-13 13:08:51
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@_WYTNIJ_o2.pl>

    Użytkownik "emes" <z...@n...zawsze.pl> napisał
> [...]
    > rozprawie oraz ze mam swiadkow. Zasadzili mi 200 zl + koszty sadowe. Jak
    > to ugryzdz dalej. Nie popelnilem tego wykroczenia i sprawy nie chcialbym

    Nakazówka to tryb upraszczający, to nie wyrok tylko propozycja. Uważaj! Jak
    nie zareagujesz to stanie się prawomocny.

  • 4. Data: 2008-02-13 15:58:48
    Od: "emes" <z...@n...zawsze.pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@_WYTNIJ_o2.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "emes" <z...@n...zawsze.pl> napisał
    >
    > Nakazówka to tryb upraszczający, to nie wyrok tylko propozycja. Uważaj!
    > Jak nie zareagujesz to stanie się prawomocny.

    A dlaczego jest napisane wyrok nakazowy ? Czy wyrok nakazowy a wyrok to nie
    to samo ???

    pozdrawiam
    marcin

  • 5. Data: 2008-02-14 07:21:23
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@_WYTNIJ_o2.pl>

    Użytkownik "emes" <z...@n...zawsze.pl> napisał
    > A dlaczego jest napisane wyrok nakazowy ? Czy wyrok nakazowy a wyrok to
    > nie to samo ???

    To samo, też wyrok jak go przyjmiesz. Ale jak złożysz sprzeciw, to tak jakby
    go nie było, wtedy dopiero ruszy sprawa na normalnych zasadach.

  • 6. Data: 2008-02-14 09:30:12
    Od: "emes" <z...@n...zawsze.pl>

    > Użytkownik "emes" <z...@n...zawsze.pl> napisał
    >
    > To samo, też wyrok jak go przyjmiesz. Ale jak złożysz sprzeciw, to tak
    > jakby go nie było, wtedy dopiero ruszy sprawa na normalnych zasadach.

    jak z kosztami takiej rozprawy. Licze ze cena za ta przyjemnosc raczej
    wzrosnie.
    Jesli mieli podanego jednego swiadka, ja posiadam 2 osoby, to czy moga w
    jakis sposob podwazyc ich zeznania?

  • 7. Data: 2008-02-14 09:35:05
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@_WYTNIJ_o2.pl>

    > jak z kosztami takiej rozprawy. Licze ze cena za ta przyjemnosc raczej

    To zależy czy przegrasz, wtedy kilkadziesią-kilkaset złotych myślę. Inaczej
    nic.

    > Jesli mieli podanego jednego swiadka, ja posiadam 2 osoby, to czy moga w
    > jakis sposob podwazyc ich zeznania?

    Sąd oceni, liczba świadków nie jest wyznacznikiem. Ale myślę jakby co, że
    zawsze możesz się odwołać od wyroku pierwszej instancji, w drugiej niemając
    mocnych dowodów nie powinni Cię skazać.

  • 8. Data: 2008-02-14 11:29:25
    Od: "emes" <z...@n...zawsze.pl>

> [...]
    > zawsze możesz się odwołać od wyroku pierwszej instancji, w drugiej
    > niemając mocnych dowodów nie powinni Cię skazać.

    Generalnie to jest jeden swiadek, ktory zlozyl doniesienie na policji ze go
    niby wyprzedalem na podwojnej ciaglej i to wszystko. Ja natomiast jechalem
    sam, ale za mna w aucie ktory prowadzilem jechaly 2 osoby, ktore moga
    poswiadczyc.

  • 9. Data: 2008-02-14 11:48:45
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@_WYTNIJ_o2.pl>

> [...]
    > go niby wyprzedalem na podwojnej ciaglej i to wszystko. Ja natomiast
    > jechalem sam, ale za mna w aucie ktory prowadzilem jechaly 2 osoby, ktore

    Ja Ci nie powiem komu Sądu uwierzy. Nie wiem co zeznają, nie wiem jakie
    pytania padną.

  • 10. Data: 2008-02-14 12:56:05
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@_WYTNIJ_o2.pl> napisał w wiadomości

    > To samo, też wyrok jak go przyjmiesz. Ale jak złożysz sprzeciw, to tak
    > jakby go nie było, wtedy dopiero ruszy sprawa na normalnych zasadach.

    I z dwa razy wyższą grzywną zazwyczaj ;))

    --
    Pzdr
    Leszek