  • 61. Data: 2011-01-04 02:32:17
    Temat: Re: SM BOBOLICE olewa mnie ciepłym moczem ...
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-01-03 20:57, witek pisze:

    > ale nikt cie nie pyta kto prowadzil.
    > Zwroc uwaga, ze pytanie brzmi komu powierzyles pojazd, a nie kto
    > siedzial za kółkiem o 14.15.

    I tu czuję się spokojniej. Powiedziałem, że jeśli będę zasypiał,
    to pojazd powierzam jednej z 2 pozostałych osób, i niech one
    ustalą kto będzie prowadził. Pytanie - czy powierzenie
    nastąpiło, bo tego nihuja nie jestem w stanie ustalić.

    > ale ty nie masz ustalac przebiegu zdarzenia. to policja ma zrobic.
    > Ty masz odpowiedziec na pytanie komu dales samochod, a to nie
    > wymaga ustalenia czegokolwiek bo to powinienes wiedziec w
    > momencie dawania samochodu.

    Fakt, pojazd powierzony był mnie i 2 innym osobom.

    6008

  • 62. Data: 2011-01-04 03:03:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/3/2011 8:32 PM, "Rafał \"SP\" Gil" wrote:

> [...]
    > nie jestem w stanie ustalić.

    > Fakt, pojazd powierzony był mnie i 2 innym osobom.

    i tak i nie.

    policja zapewne w zgadywanki bawić sie nie bedzie, natomiast sedzia
    zapyta wprost kto wziął kluczyki do ręki lub komu dałeś kluczki i
    dokumenty do ręki.
    raczej nie były to trzy osoby na raz.

    natomiast tam w przepisie jest "zwolnienie" w postaci "bez wiedzy lub
    zgody czemu nie mogłeś zapobiec".

    Tłumaczenie, nikomu nie powierzałem, poszedłem spać, a ktoś z rodziny
    wziął kluczyki i pojechał ma sens. Ale niewiele przypadków pod ten
    scenariusz podpada.

    teraz mozemy toczyć długa dyskusję, bo przepis po prostu precyzyjny nie
    jest co do "powierzania".

    Kiedyś samochód przedstawiał inną wartość i raczej jak sie go juz komus
    dwało to ze strachem w oczach, teraz po prostu mówię koledze, który
    mieszka u mnie pod moją nieobecność, że jakby potrzebował to samochód
    stoi w garażu i żeby się nie krępował.
    Ale ciągle wiem kto konkretnie ode mnie dostał przyzwoenie na
    korzystanie z samochodu. Komu on go da jego sprawa.
    Właśnie ze zwzględu na problemu staram się unikać odpowiedzialności
    zbiorowej, po potem nie wiadomo komu uszy urwać.
    Nie raz w pracy było " to co chłopcy, zrobicie to?" a potem nie było
    komu przywalić za niedotrzymanie terminu.
    Dlatego jak coś trzeba zrobić, to osobę odpowiedzialną wyznacza się
    jasno i wyraźnie. Żeby nie było niedomówień.
    Dlatetgo też wolałbym, żeby albo przepis został doprecyzowany, albo
    zmieniony.
    bardziej wolałbym, żeby jego wersja w postaci obowiązku udzielenia
    takich informacji pdo groźbą kary została w kodeksie karnym w związku z
    toczącym się postępowaniem, a nie służyła do łapania kierowców stojących
    na trawniku.

    tak przy okazji, taki przepis jest w zasadzie w kazdym kraju tylko w
    mniej lub bardziej finezyjnej wersji.

    Swego czasu też dostałem mandat, gdzie na odwrocie było napisane, że
    mandat "ma zostać zapłacony" w ciągu 21 dni lub w tym samym czasie
    wlasiciel pojazdu ma sie pojawic przed sądem jeśli chce wnieść sprzeciw
    do mandatu. Jesli zadne z tego nie nastąpi własciciel z definicji
    zostaniu uznany winnym wykroczenia.

    Nikogo nie interesowało kto go zapłaci, ma zostać zapłacony lub
    własciciel pojazdu ma wnieść sprzeciw, albo zostanie uznany winnym.

    Brzmi swojsko? Czyż nie taką wersją próbowano przepuścić u nas jakis
    czas temu, ale zostało to utrącone.

    Jak widać nasi ministrowie po swiecie jeżdżą i pomysły zgapiają.

  • 63. Data: 2011-01-04 08:26:30
    Od: "PioPio" <e...@W...gazeta.pl>

    > Ty nie masz prawa go legitymowac, ale on dobrowolnie pokazac dokumenty
    > prawo ma. Nikt mu tego nie zabrania Nie pokaze dokumentow, nie dostanie
    > samochodu. I tyle.

    Może dobrowolnie pokazać ale jak nie che to ja go nie zmuszę.
    Tylko dlaczego mam nie dawać nieznajomemu samochodu. Mam do tego konstytucyjne
    prawo. Musiałbym tylko wezwać policję, żeby wylegitymowała i spisała w razie
    czego. Pytanie tylko czy policja przyjedzie na tego rodzaju interwencje?

  • 64. Data: 2011-01-04 09:32:03
    Temat: Re: [OT]Re: SM BOBOLICE olewa mnie ciepłym moczem ... - tolerancja prędkościomierza
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 3 Jan 2011 18:52:18 +0000 (UTC), PioPio napisał(a):

    > No właśnie, przecież fotoradar jest zasilany akumulatorem, który może mieć
    > zmienne warunki zasilania a do tego nie ma żadnej homologacji. Gdzieś
    > czytałem, że jakiś sprytny kierowca w taki sposób się wybronił z mandatu i w
    > sądzie mu przyznali rację.

    Była taka bajka w której powoływano się na ustawę dotyczącą wag... Ludzie w
    to wierzyli bo chcieli wierzyć ;-)

    Henry

  • 65. Data: 2011-01-04 09:38:44
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 4 Jan 2011 08:26:30 +0000 (UTC), PioPio napisał(a):

    > Tylko dlaczego mam nie dawać nieznajomemu samochodu. Mam do tego konstytucyjne
    > prawo.

    A dlaczego nie możesz postrzelać z broni ostrej skoro masz do tego
    konstytucyjne prawo?
    Samochód nie broń, ale i nie zwykły przedmiot. Musisz mieć zrobiony
    przegląd techniczny, samemu też być sprawnym, mieć uprawnienia potwierdzone
    egzaminem i masz wiedzieć komu powierzyłeś swój samochód jeśli to nie Ty
    nim jeździsz. Jest wiele ograniczeń związanych z samochodem a to jedno z
    nich. Tobie się nie podoba, ale mi się podoba - chcę żebyś wiedział komu
    pozwalasz jeździć swoim samochodem.

    Henry

  • 66. Data: 2011-01-04 09:44:30
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 3 Jan 2011 22:51:37 +0000 (UTC), Smok Eustachy napisał(a):

    > Takie że nieuczciwie zawyżają składkę.

    Jeśli wyszło im że ktoś kto przekracza prędkość zwiększa ryzyko wypadku (i
    wypłaty odszkodowania) to jest to bardzo uczciwe. Nieuczciwie jest teraz
    gdy ja, jeżdżący powoli i ostrożnie, muszę płacić wysokie składki bo inni
    piratują i moje składki idą na odszkodowania za nich.

    Henry

  • 67. Data: 2011-01-04 09:45:53
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 3 Jan 2011 18:32:43 +0100, wowa napisał(a):

    > Siedem kilometrów! O drugiej w nocy! Całkiem im się w dupach poprzewracało!

    Tak... bo w nocy wszystkim włącza się rentgen w oczach i widzą dalej niż w
    dzień i dzięki temu mogą jeździć szybciej...

    Henry

  • 68. Data: 2011-01-04 10:00:36
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

> [...]
    > nim jeździsz. Jest wiele ograniczeń związanych z samochodem a to jedno z
    > nich. Tobie się nie podoba, ale mi się podoba - chcę żebyś wiedział komu

    To chyba jego samochód a nie twój by jemu się mogło podobać a nie Tobie.
    Może jeszcze miałby Tobie kupić samochód bo tak Ci się podoba ?

  • 69. Data: 2011-01-04 10:09:55
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 4 Jan 2011 11:00:36 +0100, niusy.pl napisał(a):

    > To chyba jego samochód a nie twój by jemu się mogło podobać a nie Tobie.

    Samochód tak - ale jeżdżenie po publicznych drogach jest "wspólne".

    > Może jeszcze miałby Tobie kupić samochód bo tak Ci się podoba ?

    Nie. Ale ma zapalić światła bo chcę go lepiej widzieć. I ma jeździć wolno
    żebym mógł łatwiej wyjechać z podporządkowanej. I jeszcze ma nie jeździć po
    pijaku. I jeszcze...

    Henry

  • 70. Data: 2011-01-04 10:29:13
    Od: Maruda <n...@c...pl>

    W dniu 2011-01-04 11:09, Henry(k) pisze:

> [...]
    > żebym mógł łatwiej wyjechać z podporządkowanej. I jeszcze ma nie jeździć po

    ... a jak mieszka nad Tobą w bloku, to ma nie mieć w mieszkaniu
    instalacji wodociągowej, a jak pod Tobą - to gazowej i dla pewności -
    elektrycznej. Tak?
    A w ogóle, to najlepiej wszystkich zamknąć, żebyś Ty mógł kupować bez
    kolejki? :D

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.