    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: SM BOBOLICE olewa mnie ciepłym moczem ...
    Date: Mon, 03 Jan 2011 21:03:18 -0600

    On 1/3/2011 8:32 PM, "Rafał \"SP\" Gil" wrote:

    > I tu czuję się spokojniej. Powiedziałem, że jeśli będę zasypiał, to
    > pojazd powierzam jednej z 2 pozostałych osób, i niech one ustalą kto
    > będzie prowadził. Pytanie - czy powierzenie nastąpiło, bo tego nihuja
    > nie jestem w stanie ustalić.

    > Fakt, pojazd powierzony był mnie i 2 innym osobom.

    i tak i nie.

    policja zapewne w zgadywanki bawić sie nie bedzie, natomiast sedzia
    zapyta wprost kto wziął kluczyki do ręki lub komu dałeś kluczki i
    dokumenty do ręki.
    raczej nie były to trzy osoby na raz.

    natomiast tam w przepisie jest "zwolnienie" w postaci "bez wiedzy lub
    zgody czemu nie mogłeś zapobiec".

    Tłumaczenie, nikomu nie powierzałem, poszedłem spać, a ktoś z rodziny
    wziął kluczyki i pojechał ma sens. Ale niewiele przypadków pod ten
    scenariusz podpada.

    teraz mozemy toczyć długa dyskusję, bo przepis po prostu precyzyjny nie
    jest co do "powierzania".

    Kiedyś samochód przedstawiał inną wartość i raczej jak sie go juz komus
    dwało to ze strachem w oczach, teraz po prostu mówię koledze, który
    mieszka u mnie pod moją nieobecność, że jakby potrzebował to samochód
    stoi w garażu i żeby się nie krępował.
    Ale ciągle wiem kto konkretnie ode mnie dostał przyzwoenie na
    korzystanie z samochodu. Komu on go da jego sprawa.
    Właśnie ze zwzględu na problemu staram się unikać odpowiedzialności
    zbiorowej, po potem nie wiadomo komu uszy urwać.
    Nie raz w pracy było " to co chłopcy, zrobicie to?" a potem nie było
    komu przywalić za niedotrzymanie terminu.
    Dlatego jak coś trzeba zrobić, to osobę odpowiedzialną wyznacza się
    jasno i wyraźnie. Żeby nie było niedomówień.
    Dlatetgo też wolałbym, żeby albo przepis został doprecyzowany, albo
    zmieniony.
    bardziej wolałbym, żeby jego wersja w postaci obowiązku udzielenia
    takich informacji pdo groźbą kary została w kodeksie karnym w związku z
    toczącym się postępowaniem, a nie służyła do łapania kierowców stojących
    na trawniku.

    tak przy okazji, taki przepis jest w zasadzie w kazdym kraju tylko w
    mniej lub bardziej finezyjnej wersji.

    Swego czasu też dostałem mandat, gdzie na odwrocie było napisane, że
    mandat "ma zostać zapłacony" w ciągu 21 dni lub w tym samym czasie
    wlasiciel pojazdu ma sie pojawic przed sądem jeśli chce wnieść sprzeciw
    do mandatu. Jesli zadne z tego nie nastąpi własciciel z definicji
    zostaniu uznany winnym wykroczenia.

    Nikogo nie interesowało kto go zapłaci, ma zostać zapłacony lub
    własciciel pojazdu ma wnieść sprzeciw, albo zostanie uznany winnym.

    Brzmi swojsko? Czyż nie taką wersją próbowano przepuścić u nas jakis
    czas temu, ale zostało to utrącone.

    Jak widać nasi ministrowie po swiecie jeżdżą i pomysły zgapiają.