  • 21. Data: 2003-04-07 18:16:53
    Temat: Re: SDI jego podział a umowa ??
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 5 Apr 2003, Robert Tomasik wrote:

    >+ | Aż sprawdziłem :) - rzeczywiście, sama nielegalność usługi nie
    >+ | wyłącza PIT :)
    >+
    >+ No to jest raczej jasne. Liczy się dochód i tyle. Gdyby nielegalność dochodu
    >+ zwalniała z podatku, to każdy złapany z nadmiarem kapitału nad ujawnionym
    >+ dochodem powiedziałby jasno, że resztę ukradł.

    Zajrzyj do UoPDoOF.
    Art. 2. 1. Przepisów ustawy nie stosuje się do:
    4) przychodów wynikających z czynności, które nie mogą być przedmiotem
    prawnie skutecznej umowy,

    Nielegalne świadczenie usługi (które *mogłoby* być zalegalizowane
    tak [choć w pamięci nie miałem tego zastrzeżenia]), ewidentne
    przestępstwo - nie (i o tym pamiętałem).

    [...]
    >+ No i dalej stoisz na stanowisku, że ten kabelek do sąsiada to działalność
    >+ gospodarcza?

    A stałem ? ;)
    Rozdziel dwie rzeczy:
    1. Czepiałem się niespełnienia wymagań co do rozdzielania sygnału
    (zgłoszenie) - niezwiązanych podatkami
    2. Prostestowałem przeciw nazywaniu "zabawą" czegokolwiek co
    ma związek z pieniędzmi, bez związku z omawianym przedmiotem.

    [...]
    >+ | - zastawiania samochodami przejść (również poza drogą) - to *nie* jest
    >+ | ruch drogowy, więc nie podlega pod KD :)
    >+
    >+ Ale w policyjnej statystyce podchodzi pod wykroczenia związane z ruchem
    >+ drogowym.

    Wątpię. Przecież na tym oparty jest wiadomy syndrom :) (syndrom
    trawniczka: skoro trawnik nie podlega pod KD to mogę na nim parkować ;>)

    Przypominam że chodnik to droga, a mi chodziło o coś poza drogą :)

> [...]
    >+ grzywien w drodze mandatu karnego, oraz wysokości mandatów karnych
    >+ nakładanych przez policjantów za poszczególne rodzaje wykroczeń. (Dz. U. z
    >+ dnia 20 października 2000 r.) Nie pamiętam, jak było w latach 70-tych, ale
    >+ chyba wówczas też nie było to mandatowe. Na pewno nie było mandatowe w
    >+ latach 90-tych. Możliwość mandatu za to wykroczenie istnieje dopiero od
    >+ października 2002 roku, po wejściu w życie nowego rozporządzenia w tej
    >+ sprawie z dnia 11.10.2002 r. (Dz.U. 174/02 poz. 1430), tyle że niewielu

    Thx. Nie mam dziś czasu się zapoznawać :), ale dobrze wiedzieć.
    [...]
    >+ | OK. Powiedz mi ilu masz znajomych które takie mandaty dostali ?
    >+
    >+ Znajomych mało, ale nieznajomych, to ho, ho. ;-))

    Hm... To dziwne, że moja statystyka odbiega od papierów :)
    Może nikt się nie przyznaje że 20 zł zapłacił ??

    pzdr, Gotfryd
    (zawieszający newsy na czas jakiś)

  • 22. Data: 2003-04-07 20:43:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    | tak [choć w pamięci nie miałem tego zastrzeżenia]), ewidentne
    | przestępstwo - nie (i o tym pamiętałem).

    Zgadza się.

> [...]
    | 2. Prostestowałem przeciw nazywaniu "zabawą" czegokolwiek co
    | ma związek z pieniędzmi, bez związku z omawianym przedmiotem.

    No cóż. W sumie nie upierałeś się.

> [...]
    | ;>)
    |
    | Przypominam że chodnik to droga, a mi chodziło o coś poza drogą :)

    Nie moja wina. Nie ja tę statystykę wymyśliłem. Parkowanie = ruch drogowy.
    Tam jest więcej bzdur. Wiesz dla czego jak się złapie nielata, to się mu
    zarzuca wszystkie włamania z ostatniego roku? Bo w statystyce jest tak, że w
    chwili wysłania akt do sądu rodzinnego z zarzutem traktuje się jako wykryte.
    To nic, że sędzina dziwi się, skąd te podejrzenia. Ale przestępstwo jest
    statystycznie wykryte.

    | Hm... To dziwne, że moja statystyka odbiega od papierów :)
    | Może nikt się nie przyznaje że 20 zł zapłacił ??

    Najniższy skarbowy, to 82 zł (wypisują 100 zł). A z normalnymi, to tak, że
    jak nałożysz 20 zł na babcię ze wsi za handel jajkami na chodniku, to
    zapamięta do końca życia. Jak dasz 500 złotych właścicielowi firmy, to
    następnego dnia będzie stał dalej, bo mu się bardziej opłaci, niż wykupić
    miejsce. Zresztą teraz jest cennik, więc wielkiego wyboru nie ma.

    | (zawieszający newsy na czas jakiś)

    Szkoda. Pozdrawiam