eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo[SA] CZY MOZNA APORTOWAC MIESZKANIE DO SPOLKI Z O. O. lub SA? › [SA] CZY MOZNA APORTOWAC MIESZKANIE DO SPOLKI Z O. O. lub SA?
    From: "Aleksander" <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: [SA] CZY MOZNA APORTOWAC MIESZKANIE DO SPOLKI Z O. O. lub SA?
    Date: Thu, 5 Dec 2002 20:16:16 +0100
    Sender: s...@o...pl@pa107.karpacz.sdi.tpnet.pl

    1) Jeśli na działce budowlanej będącej moja własnością, przeznaczonej pod
    zabudowę jednorodzinna, chciałbym zbudować dom wielorodzinny, to mi NIE
    WOLNO pomimo tego, ze jest to moja WLASNOSC, prawda?
    2) Ale jeżeli posiadam na własność mieszkanie i prowadzę działalność
    gospodarcza jako osoba fizyczna, to mogę sobie zrobić osobne wejście do
    jednego z pokoi, zaadaptować go na biuro i tam prowadzić działalność
    usługowa. WOLNO MI, prawda?
    3) Czy zatem mógłbym kupić mieszkanie (w planie zagospodarowania
    przestrzennego gminy przeznaczone pod zabudowę mieszkalna), a następnie
    wyodrębnić sobie pokoik na biuro, zrobić osobne wejście, remont, a potem BEZ
    WYSTEPOWANIA Z WNIOSKIEM o zmianę planu zagospodarowania przestrzennego
    gminy, "samowolnie" notarialnie podzielić to mieszkanie na dwa lokale w tym
    jeden mieszkalny, a drugi usługowy i ten lokal usługowy wnieść jako aport do
    spółki z o. o., a lokal mieszkalny sprzedać? Czy mi wolno? Gdybym zamiast
    wynajmować od kogoś lokal użytkowi kupił mieszkanie 2 pokojowe, wyodrębnił
    pokoik na biuro oraz mieszkanie 1 pokojowe i to 1 pokojowe sprzedał to tanim
    kosztem zdobyłbym lokal na prowadzenie działalności. Czy taki lokal (w
    planie zagospodarowania mieszkalny, naprawdę użytkowy) mogę zaaportować do
    spółki z o. o. lub spółki akcyjnej, która wykorzysta go jako biuro obsługi
    klienta, w którym będzie np. prowadzić pośrednictwo kredytowe? CZY MI WOLNO?
    4) Czy nie narusza to jakiegoś prawa? Czasami jest jakiś przepis, którego
    ludzie nie przestrzegają, bo im nikt tego nie wyciągnie. Np. ktoś kto kupi
    mieszkanie własnościowe, a dalej mieszka w czynszowym, teoretycznie powinien
    czynszowe oddać do gminy bez żadnego odszkodowania. Wiele osób tak nie robi
    i nikt nie robi z tego problemu, bo nikt o tym nie wie. Ja prowadząc
    działalność na duża skale nie mogę liczyć na fuksa i musze mięć pewność, ze
    wnoszenie do spółki z o.o. biur pozyskanych przeróbki mieszkań jest legalne,
    bo ktoś na pewno zechce mi to wyciągnąć...

    pozdrawiam
    Aleksander