eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo[SA] CZY MOZNA APORTOWAC MIESZKANIE DO SPOLKI Z O. O. lub SA? › Re: [SA] CZY MOZNA APORTOWAC MIESZKANIE DO SPOLKI Z O. O. lub SA?
  • Data: 2002-12-07 18:33:19
    Temat: Re: [SA] CZY MOZNA APORTOWAC MIESZKANIE DO SPOLKI Z O. O. lub SA?
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Aleksander" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:aso8ja$rf4$1@news.onet.pl...
    > 1) Jeśli na działce budowlanej będącej moja własnością, przeznaczonej pod
    > zabudowę jednorodzinna, chciałbym zbudować dom wielorodzinny, to mi NIE
    > WOLNO pomimo tego, ze jest to moja WLASNOSC, prawda?

    Ehe.

    > 2) Ale jeżeli posiadam na własność mieszkanie i prowadzę działalność
    > gospodarcza jako osoba fizyczna, to mogę sobie zrobić osobne wejście do
    > jednego z pokoi, zaadaptować go na biuro i tam prowadzić działalność
    > usługowa. WOLNO MI, prawda?

    Jeśli uzyskasz wszystkie wymagane zgody i pozwolenia ( nie chce mi sie nawet
    mysleć, ile ich trzeba ), to w zasadzie tak.

    > 3) Czy zatem mógłbym kupić mieszkanie (w planie zagospodarowania
    > przestrzennego gminy przeznaczone pod zabudowę mieszkalna), a następnie
    > wyodrębnić sobie pokoik na biuro, zrobić osobne wejście, remont, a potem
    BEZ
    > WYSTEPOWANIA Z WNIOSKIEM o zmianę planu zagospodarowania przestrzennego

    A po co niby? Przecież zabudowa pozostaje dalej tego samego typu, czyli
    mieszakaniowa.

> [...]
    do
    > spółki z o. o., a lokal mieszkalny sprzedać? Czy mi wolno? Gdybym zamiast
    > wynajmować od kogoś lokal użytkowi kupił mieszkanie 2 pokojowe, wyodrębnił
    > pokoik na biuro oraz mieszkanie 1 pokojowe i to 1 pokojowe sprzedał to
    tanim
    > kosztem zdobyłbym lokal na prowadzenie działalności. Czy taki lokal (w
    > planie zagospodarowania mieszkalny, naprawdę użytkowy) mogę zaaportować do
    > spółki z o. o. lub spółki akcyjnej, która wykorzysta go jako biuro obsługi
    > klienta, w którym będzie np. prowadzić pośrednictwo kredytowe? CZY MI
    WOLNO?

    A czemu nie? Jeśli cos posiada zdolność aportową, tzn. jest prawem
    zbywalnym, ma zdolność bilansową itp to droga wolna. Czy odpowiednie organy
    tudzież podmioty ( spółdzielnia np. ) pozwolą na wykorzystywanie tego lokalu
    w ten sposób to odrebna sprawa. Jełśi zgodnie z prawem ustanowisz odrębną
    własnosc to potem przenoś ja na koga chcesz. Ponownie zwracam uwagę, że plan
    zagospodarowanie przestrzennego _nie dotyczy_ wykorzystania poszczególnych
    lokali, tylko typu zabudowy. Nie można na jego podstawie zabronić
    prowadzenia biura w lokalu mieszkalnym.

    > 4) Czy nie narusza to jakiegoś prawa?

    A jakiego niby?

    Depi.