    From: "mientowy" <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Ryczalt stawka za kilometr
    Date: Sun, 28 Jan 2007 00:30:43 +0100

    Tak sie zastanawialem keidys bo uzywalem samochodu do celow sluzbowych ponad
    9 lat i:
    Stawka przez te 9 lat niewiele sie zmienila w chwili gdy cena benzyny
    podskoczyla conajmniej 2,5 raza. Dodatkowo od jakiegos czasu od kilometrowki
    odliczany jest podatek. Z tego co pamietam stawke ustala minister
    transportu. Ciekaw jestem dlaczego ona sie nie zmienia? Czy uzytkownicy sa w
    stanie jakos wplynac na ministra o zmiane stawki (zmiana ceny paliwa wydaje
    sie byc argumentem jak najbardziej dobrym) Dodatkowo skoro ryczalt jest
    opodatkowany to przeciez wieksza stawka za km wiecej podatku dla skarbu
    panstwa.

    Moze o czyms nie wiem i stad nie rozumiem dlaczego te stawki sa takei male.
    Owszem pokrywaja benzyne ale utrzymanie wozu to nie tylko paliwo (dodam ze
    uzytkowalem ten jeden samochod tylko do uzytku w firmie aby nikt nie
    zarzucal ze chce sie wozic za firmowa kase ale swoja droga nie widzial bym w
    tym nic zlego bo jesli ryczalty byly by wieksze pracodawca moze zacznie
    kupowac auta firmowe dla pracownikow a nie tylko dla kierownikow dzialow
    ktorzy z uzywaniem wozow do celow sluzbowych niewiele mieli doczynienia)
    Temat mnie juz nie dotyczy ale pewnie spora czesc czytajacych grupe zna go z
    autopsji.