  • 21. Data: 2023-07-27 17:14:25
    Temat: Re: Rozporządzenia nie zwalniają ze zdrowego rozsądku
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tu nie ma co tego brać na zdrowy rozsądek. Stawiany w poprzek drogi
    > radiowóz, to Środek Przymusu Bezpośredniego. Przypadki, gdy można go
    > użyć normuje art. 31 Ustawy o ŚPBiBP. Byś nie musiał tego przekopywać,
    > to można go użyć w celu zapewnienia bezpieczeństwa konwoju lub
    > doprowadzenia i zakładam, że w tym wypadku chodziło o konwój. Użycie
    > pojazdu musi być poprzedzone sygnałem nakazującym zatrzymanie.

    No to trochę popłynąłeś - nie było sygnału do zatrzymania i jego
    zignorowania.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 22. Data: 2023-07-27 17:15:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.07.2023 o 16:15, J.F pisze:

    > Ale tu nie było zajechania drogi - tu radiowóz stał na jezdni
    > wczesniej.
    >
    > Swoją drogą - musieli trafić na lukę w ruchu.
    > A jakby nie było?

    To by sobie "wyrąbali". Komendant kazał...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 23. Data: 2023-07-27 17:41:57
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.07.2023 o 16:10, J.F pisze:
    > Naprawde tak wpisany?

    Sam zajrzyj.

    > No jak. Sam piszesz ze musi byc poprzedzone, tymczasem nie było.
    > A wiec z jednej strony Policjant uzył pojazdu bez poprzedzenia
    > sygnałem, co jest przekroczeniem uprawnien,
    > A z drugiej strony nie podał sygnału przed uzyciem ŚPB, co jest
    > niedopełnieniem obowiązków przez tegoż .
    > Masz inne zdanie ? :-)

    Tak. Ale nie za bardzo mi się chce Ci to tłumaczyć.

    > Tak czy inaczej - można było podjechac kawałek dalej i wyraźnie
    > zastawic oba pasy.

    No ale co tu ma do rzeczy to, czy było kawałek bliżej, czy kawałek dalej?

    > A moze kazali tylko jeden zastawić?

    Może.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 24. Data: 2023-07-27 17:44:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 27 Jul 2023 17:41:57 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Tak. Ale nie za bardzo mi się chce Ci to tłumaczyć.

    Szkoda, bo ciekawy jestem bardzo.

    > No ale co tu ma do rzeczy to, czy było kawałek bliżej, czy kawałek dalej?

    No tak koledzy zastawili, ze nie wiadomo - można ominąć lewym pasem,
    czy nie można ...

    > Może.

    J.

  • 25. Data: 2023-07-27 18:48:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 27 Jul 2023 17:15:56 +0200, Shrek wrote:

    > To by sobie "wyrąbali". Komendant kazał...

    No, syreny na maksa, koguty, i prawy pas zwolni i stanie ...

    J.

  • 26. Data: 2023-07-27 21:10:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.07.2023 o 18:48, J.F pisze:

    > No, syreny na maksa, koguty, i prawy pas zwolni i stanie ...

    Przecież ta suka nie miała nawet belki, więc nie było czego dawać na
    maksa. Jednego możesz być pewny - nie odpuściliby tylko dlatego że
    samochody jadą:P

    Czasem się zastanawiam czy oni są tak odważni czy odważni i głupi. Dwa
    razy wiedziałem jak tu ściągali gościa z lewego pasa - w tym raz jak
    kulson był już na środkowym to mu za plecami tir przejechał...

    https://www.google.pl/maps/@52.2963181,20.9630296,3a
    ,75y,131.86h,100.2t/data=!3m6!1e1!3m4!1sc-7NMpMkPF0P
    hoNM-AIQiw!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu

    Albo jak był kończący się pas przy spójni i każdy kierowca w warszawie
    widział że raz na rok ktoś się o budynek spójni rozbija to kulsony na
    tym pasie sobie samochody zatrzymywały. Do czasu aż jednego sprasowało
    jak na tą biedną gromadkę wpierdolił się kolejny który normalnie by się
    zabił na tym budynku jak wszyscy kozacy przed nim. No ale dla policjanta
    drogóki który przecież wiedział ile osób w tym miejscu zginęło ważne
    było żeby tam sobie mandaty wypisywać. A potem smutek...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 27. Data: 2023-07-27 23:51:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.07.2023 o 17:44, J.F pisze:
    > Szkoda, bo ciekawy jestem bardzo.

    Pisałem już szereg razy. Nowemu by wyjaśnił, ale Tobie? Weź byle program
    z orzecznictwem sądów i poczytaj sobie orzecznictwo do art. 231 kk. W
    skrócie sądy zwracają uwagę na to, że poza odpowiedzialnością karną
    urzędnicy (w tym policjanci) podlegają odpowiedzialności dyscyplinarnej.
    Co więcej, by w ogóle mówić o odpowiedzialności, konieczna jest wina.
    Nie wystarczy wykazać, że coś było merytorycznie wadliwe, ale jeszcze
    trzeba dowieść, że sprawca o ty wiedział, albo przynajmniej mógł się
    dowiedzieć.

    I ja w tym miejscu odnoszę się ogólnie do zagadnienia, a nie akurat do
    tego konkretnego blokującego autostradę radiowozu. Zakładam, ze ktoś to
    będzie wyjaśniał i podejmie kroki zmierzając do zapobieżenia powtórzeniu
    się takiej sytuacji, która faktycznie wygląda na niebezpieczną.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 28. Data: 2023-07-28 06:56:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > Nie wystarczy wykazać, że coś było merytorycznie wadliwe, ale jeszcze
    > trzeba dowieść, że sprawca o ty wiedział, albo przynajmniej mógł się

    Chcesz powiedzieć że oni byli za głupi, żeby wiedzieć że nie należy
    wykorzystywać radiowozu jako środka przymusu bezpośredniego i bez
    wezwania do zarzymania stawiać w poprzek na autostradzie? To dlaczego
    jeszcze pracują - nie ma jakiegoś wymogu że trzeba być bardziej
    ogarniętym od małpy?

> [...]
    > będzie wyjaśniał i podejmie kroki zmierzając do zapobieżenia powtórzeniu
    > się takiej sytuacji, która faktycznie wygląda na niebezpieczną.

    No przecież już się komendant pochyli i stwierdził, że przecież dobrze było.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 29. Data: 2023-07-28 07:20:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No właśnie. Prosty test: postawiłbyś tak sam radiowóz na polecenie
    > przełozonego? Bokiem, w poprzeg autostrady?

    Czy kogoś zdziwiło że robert nie udzielił odpowiedzi na tak proste
    pytanie? ;)

    No to już wiecie czy by stanął:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 30. Data: 2023-07-28 07:41:01
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-07-28 o 06:56, Shrek pisze:

> [...]
    > wezwania do zarzymania stawiać w poprzek na autostradzie? To dlaczego
    > jeszcze pracują - nie ma jakiegoś wymogu że trzeba być bardziej

    Nie zauważyłeś, że cokolwiek głupiego by nie zrobili,
    to zawsze się znajdzie jakieś wytłumaczenie i usprawiedliwienie?
    Więc tacy głupi chyba nie są skoro wiedzą, że ich koledzy obronią.